Kuleskøre nørder.:-)
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-07-08 11:59

Folk er da komplet kuleskøre... Ligge i kø i næsten 2 døgn for at få en
iPhone...

Men ellers var det da virkelig fed reklame for Apple i både TVAvisen og
TV2Nyhderne i går aftes...

- Og så - for en gangs skyld - var det os her i Europa, der fik først,
da salget i USA først starter her til morgen...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-07-08 12:15

> Folk er da komplet kuleskøre... Ligge i kø i næsten 2 døgn for at få en
> iPhone...
>
> Men ellers var det da virkelig fed reklame for Apple i både TVAvisen og
> TV2Nyhderne i går aftes...

reklame måske, men endnu engang har et par idioter fået mac og iPhone
brugere til at ligne nogen der forlængst har drukket af KoolAid flasken
.... ved ikke om det er ubetinget god reklame ..

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-07-08 14:20

Thomas von Hassel wrote:

> reklame måske, men endnu engang har et par idioter fået mac og iPhone
> brugere til at ligne nogen der forlængst har drukket af KoolAid flasken
> ... ved ikke om det er ubetinget god reklame ..

Det véd jeg nu ikke... - Jeg synes egentlig, begge TV aviser var
rimeligt sobre i deres fremstilling. - Der var lige ham
anti-iPone-fidusen, som vi ikke engang fik navn på, der var negativ i
TV2s indslag...

Men bortset fra det, så er der nu en ny iTunes med fuld iPhone 3G
understøttelse... http://www.apple.com/support/downloads/itunes77.html

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-07-08 14:30

> [...]
> rimeligt sobre i deres fremstilling. - Der var lige ham
> anti-iPone-fidusen, som vi ikke engang fik navn på, der var negativ i

Det er ikke så meget medierne, men derimod de tosser der sidder i kø
foran en telia butik i flere dage som giver os et dårligt ry ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-07-08 17:00

> Det er ikke så meget medierne, men derimod de tosser der sidder i kø
> foran en telia butik i flere dage som giver os et dårligt ry ...

På den anden side, så opfattes det som helt i orden at sidde i kø for at
få billetter til en koncert eller en filmpremiere. Men sådan opfattes
tingene jo så forskelligt. Musikerne, der spiller koncerten, er sikkert
på alle mulige euforiserende stoffer, og som minimum er de godt
berusede. Det regnes for helt i orden. Hvis en idrætsmand tager noget
opkvikkende, så er han et doping-svin, som alle ser ned på. Der er ikke
så meget system i den måde, folk opfatter tingene på.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : jagge

Dato : 11-07-08 23:01

> [...]
> opkvikkende, så er han et doping-svin, som alle ser ned på. Der er ikke
> så meget system i den måde, folk opfatter tingene på.

Nu er der vel lige den forskel at der sidder man i kø fordi der er et
begrænset antal billeter at få.

Mon ikke de nok skal få produceret de Iphone de kan sælge, så virker det
lidt latterligt at folk ligger i kø.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-07-08 01:28

jagge wrote:

> Nu er der vel lige den forskel at der sidder man i kø fordi der er et
> begrænset antal billeter at få.

Tja, iflg. TV2Nyhederne var der kun omk. 200 stks. iPhone i Telia
butikken på Strøget, - så at være mellem de første er vel 'dét største'
her.

D. 15.08.1998 stod der godt 1500 i kø foran den store Apple butik i det
centrale Los angeles for at få en imac Bondiblue. - Butikken havde -
svjh. - 'kun' 1100 til rådighed. Og i New York var der en kø på godet
3000 med kun 1400 stks. til rådighed... - Alene i USA var der
forudbestilt 255.000 eksemplarer af den model. - Alene CompUSA - verdens
største EDB detailkæde havde alene en forudbestilling på godt og vel
75.000. - CompUSA var dengang ellers kun en alm. PC butik, men de fik
tilladelsen lige omk. 1. juli til at sælge Apple hardware, og på de 6
uger fik de forudbestillingen på de 75.000 stks.... - Det kan man da
kalde for ysteri.

> Mon ikke de nok skal få produceret de Iphone de kan sælge, så virker det
> lidt latterligt at folk ligger i kø.

Det samme kan man vel sige om billetjægere, - de kan vente til den nye
CD bliver udgivet.

mvh. Erik Richard

Fra : PeterBP

Dato : 11-07-08 15:56

> [...]
> brugere til at ligne nogen der forlængst har drukket af KoolAid flasken
> ... ved ikke om det er ubetinget god reklame ..

ALLE produkter har deres fanboys, biler, computer, Tupperware... :)

--
- Peter *** http://titancity.com/blog/
"Don't go around saying the world owes you a living. The world owes

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-07-08 15:59

PeterBP <noway@jose.com> wrote:

> ALLE produkter har deres fanboys, biler, computer, Tupperware... :)

Apple er næsten det eneste CE firma som kan få folk til at stå i kø ...
var der kø da PS3 og Xbox blev frigivet .. ?

/thomas

* Consumer Electronics

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-07-08 17:42

Thomas von Hassel wrote:

> Apple er næsten det eneste CE firma som kan få folk til at stå i kø ...
> var der kø da PS3 og Xbox blev frigivet .. ?

Jeg véd ikke med XBox, men med PS3 var der nærmest tumultagtige
tilstande i Tokyo, - så jo, apple er ikke den eneste, der kan lave køer...

mvh. Erik richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-07-08 18:51

> Jeg véd ikke med XBox, men med PS3 var der nærmest tumultagtige
> tilstande i Tokyo, - så jo, apple er ikke den eneste, der kan lave køer...

folk bliver nødt til at få lidt perspektiv .. det er kun en
telefon/konsol/computer ...

/thomas

Fra : PeterBP

Dato : 16-07-08 00:59

> folk bliver nødt til at få lidt perspektiv .. det er kun en
> telefon/konsol/computer ...

Livet i dag er for kedeligt. Det er forfor folk står i kø efter en
telefon, og laver bungie-jumps...

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-07-08 08:12

PeterBP skrev den 16-07-2008 01:58:

> Livet i dag er for kedeligt. Det er forfor folk står i kø efter en
> telefon, og laver bungie-jumps...

Da hellere det end campingferie i tigerburet i Zoologisk have. "Nå,
hvem er så ædt i nat?"

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-07-08 08:20

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> Da hellere det end campingferie i tigerburet i Zoologisk have. "Nå,
> hvem er så ædt i nat?"

lyder som noget TV3 kunne finde på at sende .... ;)

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-07-08 10:29

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Da hellere det end campingferie i tigerburet i Zoologisk have. "Nå,
> hvem er så ædt i nat?"

Det minder mig om et billede, jeg fik af en af mine venner, hvor han -
under et besøg hos sine svigerforældre i Thailand - sidder og kæler med
en dejlig stor hvid tiger, - endda en velvoksen hun med 3 små unger.
- Han påstår, der var lige så tam som en huskat, og pelsen så blød som
silke...

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-07-08 00:49

> [...]
> en dejlig stor hvid tiger, - endda en velvoksen hun med 3 små unger.
> - Han påstår, der var lige så tam som en huskat, og pelsen så blød som

Eller en tegning af Gary Larson (Langt ude) hvor en krokodille hele
tiden slipper ind på afdelingen med de nyfødte børn: "Nu fik jeg endelig
gennet det utyske ud. Vi må hellere tælle dem igen."
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-07-08 00:54

> Eller en tegning af Gary Larson (Langt ude) hvor en krokodille hele
> tiden slipper ind på afdelingen med de nyfødte børn: "Nu fik jeg endelig
> gennet det utyske ud. Vi må hellere tælle dem igen."

Her er en med samme grundidé:

<http://www.fishgoth.com/cartoons/cartoon_dog.gif>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : PeterBP

Dato : 16-07-08 00:59

> Apple er næsten det eneste CE firma som kan få folk til at stå i kø ...
> var der kø da PS3 og Xbox blev frigivet .. ?

Ja. Sagen er at disse varer sælges så mange flere steder at køerne synes
mindre. Apple' butikker er få og udsøgte...

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-07-08 01:22

> Ja. Sagen er at disse varer sælges så mange flere steder at køerne synes
> mindre. Apple' butikker er få og udsøgte...

Jeg er ikke sikker på PS3, men jeg mener da bestemt, der var kø, da Xbox
360 og Nintendo Wii blev frigivet. Det er da ikke længe siden, jeg læste
om en i USA, der stadig ikke havde fået skaffet en Wii.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-07-08 16:07

Erik Richard Sørensen skrev den 11-07-2008 12:59:

> Folk er da komplet kuleskøre... Ligge i kø i næsten 2 døgn for at få en
> iPhone...

Tjah, Telias websider rapporterer at 16 Gb modellen er udsolgt, så man
skulle vist også gøre en indsats for sagen.

http://shop.telia.dk/telia/category.dt?category=iPhone

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-07-08 16:05

> [...]

> Tjah, Telias websider rapporterer at 16 Gb modellen er udsolgt, så man
> skulle vist også gøre en indsats for sagen.

så vidt jeg har hørt var der meget få 16 GB modeller til rådighed, og
endnu færre hvide modeller ... så det undrer mig ikke ...

/thomas