Dagens ord: Mist
Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 10-07-08 17:25

Her er dagens ord. Det fortaber sig i tågen - ordet er mist.

Mark Knopfler - "The Mist Covered Mountains"
http://youtube.com/watch?v=eEYLODbk1_s

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Martin Bak

Dato : 10-07-08 18:05

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i en meddelelse
> Her er dagens ord. Det fortaber sig i tågen - ordet er mist.
>
> Mark Knopfler - "The Mist Covered Mountains"
> http://youtube.com/watch?v=eEYLODbk1_s

Så skal gode gamle Carl Nielsen frem:

Taagen letter:

http://www.youtube.com/watch?v=17YFHFN1BNc

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Broegger

Dato : 10-07-08 18:15

Poul Erik Lindaa <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev

> Her er dagens ord. Det fortaber sig i tågen - ordet er mist.
>
> Mark Knopfler - "The Mist Covered Mountains"
> http://youtube.com/watch?v=eEYLODbk1_s

Så lægger jeg ud med sangen der starter med:
These mist covered mountains
Are a home now for me

Brothers in Arms med Dire Straits (og efter min mening det bedste nummer de
har lavet). http://youtube.com/watch?v=k5JkHBC5lDs

Og TV2 skal da også med. Så bag duggede ruder
http://youtube.com/watch?v=F2bFk7avClE

og lidt Jazz af den fede slags. Misterioso af Thelonious Monk. Her i en
uforlignelig udgave med Bobby McFerrin
http://youtube.com/watch?v=LK3tj0xtCC0

--
Hilsen Thomas
Gode venner kan lave alting sammen,

Fra : schlafen

Dato : 10-07-08 18:24

Kan ikk' la' være....
Del Tha Funkee Homosapien - MISTadobalina
http://www.youtube.com/watch?v=5UlAqjUu_TA

Dean Martin - In the Misty Moonlight
http://www.youtube.com/watch?v=uOIsFBvvbfA

Dead or Alive - Misty Circles
http://www.youtube.com/watch?v=TtHPR7zoPTc

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 11-07-08 20:47

On Thu, 10 Jul 2008 19:24:27 +0200, "schlafen" <luft@hansa.de> wrote:

>Kan ikk' la' være....
>Del Tha Funkee Homosapien - MISTadobalina
> [...]

Alle fine bud, men det er Dean Martin der giver stafetten.

Fra : Pernille

Dato : 10-07-08 19:32

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i en meddelelse
> Her er dagens ord. Det fortaber sig i tågen - ordet er mist.

Mourning Mist
http://youtube.com/watch?v=_N2jmap6Ga4

Fra : Pernille

Dato : 10-07-08 19:39

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i en meddelelse
> Her er dagens ord. Det fortaber sig i tågen - ordet er mist.

Led Zeppelin - Misty Mountain
http://youtube.com/watch?v=Y4jUy2FJW_w

Fra : Max

Dato : 10-07-08 20:13

Hej Poul Erik

> Her er dagens ord. Det fortaber sig i tågen - ordet er mist.

Heste laver hestepære, hestepære er "Mist" på tysk, så
vi får lige en engelsk historie om store, tunge heste.

Jethro Tull - Heavy Horses
http://youtube.com/watch?v=_f7xOBEMhpc

Ps: jeg beklager at der mangler "Heavy Horses" i videoen.

--
Mvh Max

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 10-07-08 22:18

On Thu, 10 Jul 2008 18:25:12 +0200, Poul Erik Lindaa
<poulerik@lindaa.cykeldk> wrote:

>Her er dagens ord. Det fortaber sig i tågen - ordet er mist.
>
>Mark Knopfler - "The Mist Covered Mountains"
>http://youtube.com/watch?v=eEYLODbk1_s

Beklager, jeg havde for travlt, da jeg satte dagens ord igang, og
glemte listen med de brugte ord. Her er den:

Ace, Alone/Alene, America, Animal, Arms, Army, Away, Beautiful/Smuk,
Ben/Legs, Bike, Bird, Birthday, Black, Blue, Boat, Booze, Born, Boy,
Bridge, Car, Cartoon, Country, Cowboy, Crazy, Crying, Dad/Father,
Dance, Dark, Daughter, Det lyder som et navn.. , Doctor, Dream, Duo,
Dylan, Dør, Earth/Jord, Electricity, Eternal, Evil, Eyes/Øjne, Face,
Fail, Fantasi, Farver/Colors, Fat, Feelings, Fever, Fitness, Floor,
Flyve, Food, Forkortelser, Friend, Fun, Funk, Genial, Girls,
Goodnight, Grand Prix, Græsk, Guitar, Gun/Pistol, Hammer, Hands,
Hawaii, Heart, Heaven, Heavy, Hello, Help, Hero, Highway, Holiday,
Hollywood, Hot, House, Hurricane, Ireland, Jack, Jungle, Justice,
King, Kiss, Klippe, Latin, Life, Light/Lys, Live, Love, Luft/Ilt, Man,
MILF., Milk, Mind, Mist, Monday, Money, Months, Moon, Mother,
Mountain, Needle, New York, Night, Nobody, Nordisk, Nothing, Ocean,
One, Pain, Peace, Pearl, Pets, Physics, Pigenavne, Power, Pray, Queen,
Quit, Radio, Rain, Reach/Ræk, Religion, Road, Robot, Rock, Rock'n
Roll, Roses/Rose/Roser, Royal, Run, Service, Sex, Silver, Skov, Sky,
Small, Smile, Smoke, Snow, Sommer/ summer, Soundtrack, Speed, Sport,
Spring, Stimulanser, Stone/Sten, Storby, Sun, Straight, Surprise,
Sweet, Swing, Søndag, Tal/Numbers/0123456789, Teknik, Terapi, Thunder,
Time, Tomorrow, Tour De France, Train, Tribute, Twins, Unknown, Walk,
Water, Weak, Wedding, Weekend, West, Wheel, Whiskey, Wine, Woman,
Wood, Word, Work, World, Write, Yesterday, You