Dagens ord: Holiday
Fra : Broegger

Dato : 07-07-08 06:32

Hej

Den ligger lige til højrebenet. Dagens ord skal være ferie/vacation/Holiday

Her er så lige den første af to appetitvækkere. Scorpions og Holiday
http://www.youtube.com/watch?v=7rwuRGXQ5-g

Og Sir Cliff Richard: Summer holiday
http://www.youtube.com/watch?v=FdJCtqegd8A

--
Hilsen Thomas
Gode venner kan lave alting sammen,

Fra : Broegger

Dato : 07-07-08 06:35

Broegger <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev

> Den ligger lige til højrebenet. Dagens ord skal være
> ferie/vacation/Holiday

Glemte lige ordlisten
Ace, Alone/alene, America, Animal, Arms, Army, Away, Beautiful/smuk,
Bike, Bird, Birthday, Black, Blue, Boat, Booze, Born, Boy, Bridge, Car,
Cartoon, Country, Cowboy, Crazy, Crying, Dad/Father, Dance, Dark,
Daughter, Doctor, Dream, Duo, Dylan, Dør, Earth, Electricity, Eternal,
Evil, Eyes/Øjne, Face, Fail, Fantasi, farver/colors, Fat, Feelings,
Fever, Fitness, Floor, Flyve, Food, Forkortelser, Friend, Fun, Funk,
Genial, Girls, Grand Prix, Græsk, Guitar, Gun, Hammer, Hands, Hawaii,
Heart, Heaven, Heavy, Hello, Help, Hero, Highway, Holiday, Hollywood,
Hot, House, Hurricane, Ireland, jack, Jungle, Justice, King, Kiss,
Klippe, Latin, Legs, Life, Light/lys, Live, Love, Luft/Ilt, Lyder som
navn, Man, MILF., Milk, Mind, Monday, Money, Months, Moon, Mother,
Mountain, Needle, New York, Night, Nobody, Nordisk, Nothing, Ocean, One,
Pain, Peace, Pearl, Pets, Physics, Pigenavne, Power, Pray, Queen, Quit,
Radio, Rain, Reach, Religion, Road, Robot, Rock, Rock'n Roll,
Roses/rose/roser, Royal, Run, Service, Sex, Silver, Skov, Sky, Small,
Smile, Smoke, Snow, Soundtrack, Speed, Sport, Spring, Stimulanser, Stone,
Storby, Straight, Summer, Sun, Surprice, Sweet, Swing, Søndag,
tal/numbers/0123456789, Teknik, Terapi, Thunder, Time, Tomorrow, Tour de
France, Train, Tribute, Twins, Unknown, Walk, Water, Weak, Wedding,
Weekend, West, Wheel, Whiskey, Wine, Woman, Wood, Word, Work, World,
Write, Yesterday, You,

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-08 10:56

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i en meddelelse
> Broegger <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev

Jamen så denne 60'er klassiker.
Bee Gees-Holiday
http://youtube.com/watch?v=zy9Urljjzgw&feature=related

Fra : Studo

Dato : 07-07-08 06:54

Den Mon, 07 Jul 2008 05:31:50 +0000 skrev Broegger:

> Hej
>
> Den ligger lige til højrebenet. Dagens ord skal være
> ferie/vacation/Holiday

ØV!

Nå, men så vil jeg da lige smide lidt afsted inden jeg tager på job....

Madonna - Holiday
http://youtube.com/watch?v=0X7RyGBq2E8

Weezer - Island in the sun (When you're on a holiday...)
http://youtube.com/watch?v=egCIDoLek-0

Fra : Pernille

Dato : 07-07-08 09:08

> [...]
> ferie/vacation/Holiday
>
> Her er så lige den første af to appetitvækkere. Scorpions og Holiday

Jamen, så SKAL vi altså have denne her
med The Beach Boys - Kokomo
http://youtube.com/watch?v=7rBjpjEAi24

Fra : Max

Dato : 07-07-08 09:15

Hej Thomas

> Den ligger lige til højrebenet. Dagens ord skal være
> ferie/vacation/Holiday

Så er her mere højreben

Billie Holiday - lady sings the blues
http://www.youtube.com/watch?v=IUtPODn7cCc

--
Mvh Max

Fra : Max

Dato : 07-07-08 09:23

Hej Thomas

Her er så en gammel sag der for mig hører
uløselig sammen med sommerferien

Eddie Cochran - Summertime Blues
http://youtube.com/watch?v=Vm2Mdma2dXw

--
Mvh Max

Fra : Pernille

Dato : 07-07-08 11:22

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Den ligger lige til højrebenet. Dagens ord skal være
> ferie/vacation/Holiday

In the Summertime - Mungo Jerry
http://youtube.com/watch?v=KbdyrRlYR2E

Fra : Pernille

Dato : 07-07-08 11:57

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Den ligger lige til højrebenet. Dagens ord skal være
> ferie/vacation/Holiday

Det sker, at man møder én, som man forelsker sig i, mens man er på ferie...
Men man skilles, når ferien er slut.
Måske ses man igen.
Beach Boys har skrevet om skuffelsen over pigen, der helt glemte den fyr,
der havde forelsket sig i hende.
"Hey little girl, it's me, don't you know who I am?
I met you last summer, when you came up to stay with my friend.
I'm the guy who left you with tears in his eyes.."

Beach Boys - Girl don't tell me (you'll write)

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-08 14:21

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> wrote in message
> Hej
>
> Den ligger lige til højrebenet. Dagens ord skal være
> ferie/vacation/Holiday

Ferie? Lad mig nu se....

Om vinteren er det den her der styrer for vildt på ferierne:
http://www.youtube.com/watch?v=RRe3gLoE0wU

Om sommeren hænger nogle gange på en klippe i Norge, og det eneste man kan
være uheldig at høre der, ud over geder, er Hardanger-Fele:
http://www.youtube.com/watch?v=SOKuV-0--TU
Arrrghhh... ja jeg ved det godt, den burde hedde Hardanger-fæle

Sidst på sommeren står den på festival på www.mosstock.dk, og dem jeg glæder
mig allermest til at høre i år, er
http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.Channel&ChannelID=72952188
Det er sgu da rock der rykker

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-08 15:28

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=SOKuV-0--TU
> Arrrghhh... ja jeg ved det godt, den burde hedde Hardanger-fæle

Argh....det er eddermame stygt

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-08 18:41

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> wrote in message

> Argh....det er eddermame stygt

Ja, selv dansktop blegner ved siden af :)

Fra : Martin Bak

Dato : 07-07-08 18:48

> "Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> wrote in message

> Ja, selv dansktop blegner ved siden af :)

"Host-host" ... Dét er en blandet landhandel. det var lidt rystende at finde
sig selv der. Jeg er ved at komme over det, dog...

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : schlafen

Dato : 07-07-08 15:56

Boney M - Hooray Hooray it's a holi holiday
http://www.youtube.com/watch?v=uJkrA6DtDgQ

Change - A Lover's Holiday
http://www.youtube.com/watch?v=pV4icM1kq8U

Counting Crows - Holiday in Spain
http://www.youtube.com/watch?v=mpayutaaSR0

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-08 16:10

> Den ligger lige til højrebenet. Dagens ord skal være
> ferie/vacation/Holiday

Så vil jeg også prøve.

Hvad med den her

http://uk.youtube.com/watch?v=cBF6ejgaDkQ

kimila

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 07-07-08 17:10

On 07 Jul 2008 05:31:50 GMT, Broegger <thomas@removethisbroeggerne.dk>
wrote:

>Hej
>
>Den ligger lige til højrebenet. Dagens ord skal være ferie/vacation/Holiday

10cc - "Dreadlock Holiday"
http://www.youtube.com/watch?v=ZVArC_klWEI

For en del år siden var jeg på ferie i Holland, og den sommer var der
store hit:
MC Miker G & DJ Sven - "Holiday Rap"
http://www.youtube.com/watch?v=4LtYaCm5njY

Og så en ferie der ikke lige er nu.
NSYNC - "Merry Christmas, Happy Holiday"

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Martin Bak

Dato : 07-07-08 17:49

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Den ligger lige til højrebenet. Dagens ord skal være
> ferie/vacation/Holiday

Så får du sgu et af mine egne...
Det er ikke et YouTube-link som det vel egentlig skulle være. Men det
relaterer sig til dagens ord.
http://www.martinbak.dk/musik/cancergrillen.mp3

--
Nævn et kronometer til brug udenfor dagtimerne
Martin

Fra : Hauge

Dato : 07-07-08 18:05

Hejsa
Martin Bak wrote:
> Det er ikke et YouTube-link som det vel egentlig skulle være.

Det er der vel ikke noget krav om? Det vigtigste er da bare at man kan komme
til at høre et nummer, uanset hvad mediet er.

Mvh Hauge

Fra : Martin Bak

Dato : 07-07-08 18:17

> Hejsa
>
> Det er der vel ikke noget krav om? Det vigtigste er da bare at man kan
> komme til at høre et nummer, uanset hvad mediet er.

Sådan vil jeg også gerne tolke trådene, men i den oprindelige start af legen
for umindelige tider siden, blev det beskrevet at man skulle finde passende
You-Tube-clip til dagens ord. Jeg håber dog at det er i orden alligevel at
gå lidt ved siden af

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-08 18:43

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote in message

> [...]
> legen for umindelige tider siden, blev det beskrevet at man skulle finde
> passende You-Tube-clip til dagens ord. Jeg håber dog at det er i orden

Der har aldrig været et krav om links til youtube, blot en anmodning om
musikalsk ledsagelse, og der kvalificerer du dig fint med din sang :)

/Alex

Fra : Martin Bak

Dato : 07-07-08 19:19

> [...]
>
> Der har aldrig været et krav om links til youtube, blot en anmodning om
> musikalsk ledsagelse, og der kvalificerer du dig fint med din sang :)

Det er jeg da glad for at høre.
I søgen efter legens start fandt jeg, at "dagens ord" forløbig giver 4900
hits!

Og du skrev selv dengang:

"Nu går vi mod mørkere tider, så skal vi ikke søsætte en lille leg der
kan bringe humøret op, og ved samme lejlighed give os nogle gode
genhør?

Jeg vil foreslå legen "dagens ord", hvor reglerne er de samme som de
var i "dagens år", altså finde klip på youtube.
Den der har stafetten, vælger suverænt hvem der skal have den næste
stafet dagen efter, ud fra helt subjektive kriterier (dog gerne
begrundede)
Hvorledes man tolker "ord" må være op til den enkelte, men det kunne
være et ord der indgår i teksten, som i "hit med sangen", en del af et
bandnavn, eller et ord der beskriver en stemning i et nummer, bare for
at komme med at par eksempler."

Alene derfor, og fordi jeg er sådan en regelret og velafrettet person
har jeg undskyldt når jeg har trådt over de udstukne retningslinjer...

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-08 19:42

> Alene derfor, og fordi jeg er sådan en regelret og velafrettet person
> har jeg undskyldt når jeg har trådt over de udstukne retningslinjer...

Shit, du har ret
Men så snævert har det nu ikke været meningen at tolke det, det er jo bare
en leg :)

/Alex

Fra : Max

Dato : 07-07-08 19:04

Hej Martin

Det er såmændt ikke noget krav, og skulle det ske at man ikke
kan finde musikken noget sted, ja så har det også fungeret
fint med bare at oplyse nummeret man tænker på, så har
andre ofte kunnet bidrage med en link.

--
Mvh Max

Fra : Broegger

Dato : 08-07-08 08:19

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev news:g4thdl$1r4r$1
@newsbin.cybercity.dk:

> Så får du sgu et af mine egne...
> Det er ikke et YouTube-link som det vel egentlig skulle være. Men det
> relaterer sig til dagens ord.
> http://www.martinbak.dk/musik/cancergrillen.mp3

Det tager jeg hatten af for! Så det får du stafetten for.

Fra : Hauge

Dato : 07-07-08 18:46

Broegger wrote:
> Den ligger lige til højrebenet. Dagens ord skal være
> ferie/vacation/Holiday

Så skal vi da have en rigtig feriesang:

Roy Black & Anita - Schön ist es auf der Welt zu sein
http://youtube.com/watch?v=vGV8Hhhg9hQ

Og så synger vi alle:

"Das schönste im ganzen Jahr,
Das sind die Ferien,
Dann ist sogar auch unser Lehrer froh. "

Mvh Hauge

Fra : Peter Holm

Dato : 07-07-08 19:02

Broegger wrote:
> [...]
> ferie/vacation/Holiday
>
> Her er så lige den første af to appetitvækkere. Scorpions og Holiday

LYNDSAY BUCKINGHAM - HOLIDAY ROAD
fra Fars Fede Ferie
http://www.youtube.com/watch?v=_nLiQBV6A7c