Ang. testamente
Fra : MigSelv

Dato : 08-07-08 16:00

Hej.

Jeg sidder med et testamente foran mig, hvori en person testamenterer nogle
lokalhistoriske relaterede, film, billeder mm. som bliver testamenteret til
et byarkiv.
Testamentet er ikke tinglyst, men er underskrevet af forskellige peroner fra
kommunen.
Mit spørgsmål er nu, hvad skal der til for at personen kan få dette
testamente omstødt, da han har fortrudt?

På forhånd tak

Jan Andersen

Fra : Klaus H

Dato : 08-07-08 16:18

"MigSelv" <j_andersen@stofanetsletmig.dk> skrev i en meddelelse news:48737af9$0$27374$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> [...]
> kommunen.
> Mit spørgsmål er nu, hvad skal der til for at personen kan få dette
> testamente omstødt, da han har fortrudt?

Skrive et nyt testamente der tilbagekalder alle tidligere testamenter.

Klaus H

Fra : MigSelv

Dato : 08-07-08 16:31

Skrive et nyt testamente der tilbagekalder alle tidligere testamenter.

Klaus H

Mener du, man skal skrive i det nye testamente at det erstatter tidligere
testamenter?
Bør man ikke give de tidligere inddragede besked?
Skal et nyt evt. tinglyses eller er det ikke nødvendig?

På forhånd tak
Jan Andersen

Fra : Holst

Dato : 08-07-08 16:51

MigSelv wrote:

> Mener du, man skal skrive i det nye testamente at det erstatter tidligere
> testamenter?

Ja.

> Bør man ikke give de tidligere inddragede besked?

Det vil vel være pænt at gøre, men der er som sådan ikke noget krav om det.

> Skal et nyt evt. tinglyses eller er det ikke nødvendig?

Det er ikke nødvendigt, men når der nu har foreligget et tidligere
testamente, som andre er bekendt med, vil det måske være en god idé at
få det nye forbi notaren.

Fra : MigSelv

Dato : 08-07-08 17:04

> [...]
>
> Det er ikke nødvendigt, men når der nu har foreligget et tidligere
> testamente, som andre er bekendt med, vil det måske være en god idé at få

Tak for svarerne