MobileMe kommer i dag :-)
Fra : Henrik Münster

Dato : 09-07-08 14:54

På forsiden af .Mac kan man nu læse denne meddelelse (hvis man leder
lidt):

MobileMe Launch
7/9/2008, 6pm-12am PT

As part of the MobileMe launch, www.mac.com will be taken offline at 6pm
PT on Wednesday, July 9th.

Members will be unable to access www.mac.com or any .Mac services during
this time with the exception of .Mac Mail accessed via a desktop
application, iPhone, or iPod touch.

MobileMe will be available as soon as possible during this maintenance
window.

Det er altså kl. 18-24 (12am er vel 24?) Pacific Standard Time. Det er
så ni timer efter os, så det bliver kl. 3 i nat. Så det er altså først i
morgen, det sker hos os.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 09-07-08 18:11

> Det er altså kl. 18-24 (12am er vel 24?) Pacific Standard Time. Det er
> så ni timer efter os, så det bliver kl. 3 i nat. Så det er altså først i
> morgen, det sker hos os.

AM: after midnight

PM: Past midday

Betegnelserne er egentlige latinske eller græske, og jeg kan ikke huske
ordene, men det er noget med efter og midten

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-07-08 19:12

> AM: after midnight
>
> PM: Past midday
>
> Betegnelserne er egentlige latinske eller græske, og jeg kan ikke huske
> ordene, men det er noget med efter og midten

Mange tak, men jeg kan ikke se, at det hjælper. 12am kan jo stadig være
både middag og midnat, afhængig af, om kl. 12 starter eller slutter en
periode.
Men ok, jeg slår det lige op i Wikipedia. AM betyder ante
meridiem, som betyder før middag. Så kl. 12 a.m. er midnat. PM betyder
post meridiem, efter middag.
Heldigvis kan anglosaxerne heller ikke selv finde ud af det.
Typisk for dem at lave sådan et system. Midnat er jo både 12 timer før
og 12 timer efter middag. Og middag kan jo ikke hedde hverken a.m. eller
p.m. Her er en diskussion, hvor det frarådes at skrive 12 a.m. eller
p.m. I stedet bør man skriver noon eller midnight (hvad tænker Apple dog
på?):

<http://en.wikipedia.org/wiki/Ante_Meridiem#Confusion_at_noon_and_midnig
ht>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jonas Bo Jalling

Dato : 09-07-08 20:17

Morten Lind skrev:

> Betegnelserne er egentlige latinske eller græske, og jeg kan ikke huske
> ordene, men det er noget med efter og midten
>
> M.

Det er latin.
Hhv. ante meridiem og post meridiem :)

Mvh Jonas

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-07-08 14:56

> [...]
> application, iPhone, or iPod touch.
>
> MobileMe will be available as soon as possible during this maintenance

Det går desværre ikke helt så hurtigt som lovet. Nu har klokken passeret
15 her i Danmark, og det vil sige, at den passeret 6 om morgenen i
Apple-land. Det er altså over seks timer siden, MobileMe skulle være
klar, men man kan stadig ikke komme ind på deres hjemmeside.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-07-08 15:06

> [...]
> Apple-land. Det er altså over seks timer siden, MobileMe skulle være
> klar, men man kan stadig ikke komme ind på deres hjemmeside.

jeg må sige, Mac brugere er godt nok de mest utålmodige mennersker på
jorden ....

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-07-08 15:41

> jeg må sige, Mac brugere er godt nok de mest utålmodige mennersker på
> jorden ....

Jeg er ikke utålmodig, jeg er spændt
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-07-08 15:48

> Jeg er ikke utålmodig, jeg er spændt

Nu er iTunes 7.7 kommet. Så er det første skridt da taget
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-07-08 15:58

> Nu er iTunes 7.7 kommet. Så er det første skridt da taget

og AppStore er åben ... nu mangler vi bare updateringen til min iPod
Touch ..

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 10-07-08 15:25

Henrik Münster wrote:
> [...]
> Apple-land. Det er altså over seks timer siden, MobileMe skulle være
> klar, men man kan stadig ikke komme ind på deres hjemmeside.

Ifølge TUAW går der yderligere to timer:
http://www.tuaw.com/2008/07/09/mobileme-launch-pushed-back-two-hours/

Du kan derfor godt lade cmd+r hvile de næste 36 min :)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-07-08 16:33

Henrik Münster skrev den 10-07-2008 15:55:

> [...]
> Apple-land. Det er altså over seks timer siden, MobileMe skulle være
> klar, men man kan stadig ikke komme ind på deres hjemmeside.

Tag to panodiler og ring igen i morgen hvis det ikke er blevet bedre.