Problem med forbindelsen til TDK NetEkspre~
Fra : Michael Olesen

Dato : 20-07-01 20:41

Hej Gruppe

Jeg indenfor den sidste uges tid fået problemer med at holde liv i
internetforbindelsen til TDK Netekspres.
Hver når jeg har fået forbindelse, dør forbindelsen efter 30 min (+/- 5 min)
og jeg kan ikke få forbindelse igen efter jeg har prøvet i 5 min. Det er
lige meget om der er traffik på forbindelsen eller ej. Og når jeg så endelig
kommer på igen, er det med en utrolig lav hastighed.
Jeg har søgt fejlfinding på www.opasia.dk/kundeservice og er sikker på at
alle indstillinger er korrekte, og jeg har ikke ændret i nogen opsætning.

System:
Win98ME
NetEkspres 128/512
ATM SpeedStrean 3010

Område: Skåde ved Århus.

Er der nogen der har en løsning eller har oplevet lignende ?

Mvh. Michael

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-07-01 21:33

"Michael Olesen" <michael@olesen.as> skrev i en meddelelse
> Jeg indenfor den sidste uges tid fået problemer med at holde liv i
> internetforbindelsen til TDK Netekspres.

Der er problemer med en af de dimser du skal igennem på vejen til nettet
En løsning skulle være så godt som klar
Der er mere info i tele.internet.adsl

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Michael Olesen

Dato : 20-07-01 21:58

Takker og bukker ;)

Får man så også penge tilbage i tabt arbejdsfortjeneste LOL

Mvh. Michael

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-07-01 22:02

Fri, 20 Jul 2001 21:41:04 +0200, skrev "Michael Olesen"
<michael@olesen.as>:

>Jeg indenfor den sidste uges tid fået problemer med at holde liv i
>internetforbindelsen til TDK Netekspres.

Prøv at spørg i news:tele.internet.adsl, der er meget større
chance for svar der, da det er der Netekspresseksperterne
huserer.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Rettelse kan hentes på http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/oefix.exe

Fra : P.C.

Dato : 21-07-01 00:35

Hi.

Michael Olesen skrev i meddelelsen
<3b588964$0$268$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>Hej Gruppe
>
>Jeg indenfor den sidste uges tid fået problemer med at holde liv i
>internetforbindelsen til TDK Netekspres.

Der er netop udkommet en udvidelse til et _meget_ populært spil, som "alle" har
haft travlt med at downloade ------ og det var vist _mange_ Mb. ------- på det
tidspunkt kørte selv Pro@ccess langsomt. ca 30 pct. af normalen, så jovidst
trafikken tæller ;))
P.C.

Fra : Sune Gellert

Dato : 22-07-01 10:28

"P.C." <per.corell@privat.dk> wrote in message
> Hi.
>

> Der er netop udkommet en udvidelse til et _meget_ populært spil, som
> [...]

Tror du selv på at det vil give nogen forskel i den totale traffik..som er
mærkbar ?

/Sune

Fra : P.C.

Dato : 22-07-01 12:50

Hi.

Sune Gellert skrev i meddelelsen
<60x67.4152$oH6.389775@news010.worldonline.dk>...

> [...]
>jovidst
>>

>Tror du selv på at det vil give nogen forskel i den totale traffik..som er

Ja i aller højeste grad, og ikke bare indenfor *vores* eget netværk ; pågældende
dag ,var der så meget pres på, at hastighederne var nede på en trediedel .
Jeg nægtede at tro på det, indtil jeg fandt ud af,. at _alle_ sad og downloadede
600 Mb. spil udvidelser ; ------- hvis man tror at webbet kun er usenet tager
man meget fejl, og der foregår meget forskelligt på webbet som pludselig kan få
indflydelse for hastigheden af trafiken ; usenet som vi sidder på, er jo kun en
mikroskopisk del af webbet hvis du ser på de data mængder der transmiteres, og
ærligt talt, hvis du ser på usenet ,så er der f.eks. kun 10 mennesker i danmark
der har computer og vil diskutere politik ; det kan jo ikke passe ;)).
Jovist , hastigheden nedsættes når et af de store spillefirmaer tilbyder en
længe ventet udvidelse.
P.C.

Fra : Sune Gellert

Dato : 22-07-01 13:08

> [...]
> der har computer og vil diskutere politik ; det kan jo ikke passe ;)).
> Jovist , hastigheden nedsættes når et af de store spillefirmaer tilbyder

Aha.. well, på wol's linier er der ingen dage hvor der er nogen nævneværdig
forskel
http://phoenix.image.dk/mrtg-data/

Men det kan selvfølgelig være at wol's brugere ikke henter den slags

/Sune

Fra : Jesper Skriver

Dato : 22-07-01 14:53

On Sun, 22 Jul 2001 13:49:54 +0200, P.C. wrote:

>Ja i aller højeste grad, og ikke bare indenfor *vores* eget netværk ; pågældende
>dag ,var der så meget pres på, at hastighederne var nede på en trediedel .

For større ISP'er kan der ikke måles nogen nævneværdig forskel i
trafikken.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : P.C.

Dato : 22-07-01 15:30

Hi.

Jesper Skriver skrev i meddelelsen ...

>For større ISP'er kan der ikke måles nogen nævneværdig forskel i
>trafikken.
>
>--
>Jesper Skriver, CCIE #5456
> FreeBSD committer

Egentlig mærkeligt, når man tænker på argumenterne vedr "båndbredden" som for
nogle år siden blev fremført af modstandere af ADSL samt web baserede fora og
webbet generelt, på dk.admin og i denne gruppe ; det var vist noget med at alle
idioterne bare ville bruge den sparsomme båndbredde til at overvåge deres garage
og sætte dumme web kamaraer op, som så ville tage recurcer fra hele webbet.
P.C.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 22-07-01 21:04

On Sun, 22 Jul 2001 16:30:06 +0200, P.C. wrote:

> [...]
>båndbredde til at overvåge deres garage og sætte dumme web kamaraer op,
>som så ville tage recurcer fra hele webbet.

Læs det i sammenhængen, som var at et eller andet spil var kommet
i en ny version ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Allan Olesen

Dato : 22-07-01 21:37

> [...]

>og sætte dumme web kamaraer op, som så ville tage recurcer fra hele webbet.

Jeg forstår ikke rigtigt, hvordan du kan bruge Jespers udsagn til, at
det ikke skete?

Det er jo muligt, at "alle idioterne" netop sidder og genererer så
meget trafik, at en enkelt spiludvidelse ikke gør nogen som helst
forskel.

--
Allan Olesen, Lunderskov
"SNART is a registered trademark of TransNet."

Fra : P.C.

Dato : 22-07-01 22:17

Hi.

Allan Olesen skrev i meddelelsen
<3b5b3963$0$382$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> [...]
>
>Det er jo muligt, at "alle idioterne" netop sidder og genererer så
>meget trafik, at en enkelt spiludvidelse ikke gør nogen som helst

Jamen så er det da godt, alle er blevet klogere.
Have a nice day.

Fra : Allan Olesen

Dato : 23-07-01 18:14

"P.C." <per.corell@privat.dk> wrote:

>Jamen så er det da godt, alle er blevet klogere.

Er vi?

Du mener, at det her beviser, at båndbreddeforbruget ikke er steget
væsentligt pga. flatrate ADSL?