|
| får jeg varen til den pris? Fra : Tabasco |
Dato : 07-07-08 06:47 |
|
Jeg har i sidste uge bestilt en laptop via en netshop da jeg fandt et
RIGTIGT godt tilbud. Jeg har fået en mail der bekræfter min bestilling
og de har fået mine betalingsoplysninger.
De har nu efter 4-5 dage taget produktet af deres side så mit
spørgsmål er nu om de er bundet til at give mig varen og til den pris
jeg så?
Skal lige siges at de på side skriver følgende:
"Der tages forbehold for udsolgte varer, leverandørsvigt,
opdateringsfejl, trykfejl og tastefejl samt moms- og
afgiftsændringer."
har jeg nogen muligheder for at få varen til den første pris jeg så?
| |
Jacob Rungwald (07-07-2008)
| Kommentar Fra : Jacob Rungwald |
Dato : 07-07-08 13:54 |
|
>"Tabasco" <lars.gundersen@gmail.com> wrote in message
>news:931e53e6-73a6-45d8-a730->05cbfc770756@m36g2000hse.googlegroups.com...
>har jeg nogen muligheder for at få varen til den første pris jeg så?
Ikke hvis den pris du så er "tydeligt" forkert i forhold til hvad varen
burde koste, og evt koster hos andre forhandlere.
Mvh
Jacob
| |
Tabasco (07-07-2008)
| Kommentar Fra : Tabasco |
Dato : 07-07-08 06:59 |
|
On 7 Jul., 14:53, "Jacob Rungwald" <jacob@*fjern*rungwald.dk> wrote:
> >"Tabasco" <lars.gunder...@gmail.com> wrote in message
> >news:931e53e6-73a6-45d8-a730->05cbfc770__BEGIN_MASK_n#9g02mG7!__...__END_MASK_i?a63jfAD$z__@m36g2000hse.googlegroups.com...
> >har jeg nogen muligheder for at få varen til den første pris jeg så?
>
> Ikke hvis den pris du så er "tydeligt" forkert i forhold til hvad varen
> burde koste, og evt koster hos andre forhandlere.
>
> Mvh
> Jacob
Tydelige ved jeg ikke om man skal kalde det. Men produktet jeg fandt
var ca 2000kr billigere hvilket jo er megt "normalt" når man snakke
laptops til omkring 15-20000kr.
| |
Jacob Rungwald (07-07-2008)
| Kommentar Fra : Jacob Rungwald |
Dato : 07-07-08 16:59 |
|
"Tabasco" <lars.gundersen@gmail.com> wrote in message
news:cecfa18f-f638-4cc2-b40d-6724ba5a3e8a@d45g2000hsc.googlegroups.com...
>Tydelige ved jeg ikke om man skal kalde det. Men produktet jeg fandt
>var ca 2000kr billigere hvilket jo er megt "normalt" når man snakke
>laptops til omkring 15-20000kr.
Ja, der ser jeg ingen problem. Jeg har bare læst om folk der holder på deres
ret til at købe noget til 20-30% af den "normale" pris, hvilket jo
tydeligvis er en fejlpris.
Jeg ville ihvertifald gå videre med sagen, og forlange PC'en til den pris de
har tilbudt dig, som Bertel skriver har de jo næsten skudt sig selv i foden
med deres "bekræftelse" på at prisen er rigtigt nok :)
Mvh
Jacob
| |
Peter Knutsen (09-07-2008)
| Kommentar Fra : Peter Knutsen |
Dato : 09-07-08 10:23 |
|
Jacob Rungwald wrote:
> "Tabasco" <lars.gundersen@gmail.com> wrote in message
>>Tydelige ved jeg ikke om man skal kalde det. Men produktet jeg fandt
>>var ca 2000kr billigere hvilket jo er megt "normalt" når man snakke
>>laptops til omkring 15-20000kr.
>
> Ja, der ser jeg ingen problem. Jeg har bare læst om folk der holder på deres
> ret til at købe noget til 20-30% af den "normale" pris, hvilket jo
> tydeligvis er en fejlpris.
[...]
Ja, det ligner ikke "ond tro" fra Tabascos side.
--
Peter Knutsen
sagatafl.org
| |
Tabasco (07-07-2008)
| Kommentar Fra : Tabasco |
Dato : 07-07-08 07:17 |
|
OK....så er der sket lidt i forhold til min bestilling....men nu er
jeg da først i tvivl om mine rettigheder..
De har nu sagt at de desværre ikke har nogen nye på lager, men at jeg
kan få en udstillingsmodel til den pris.....altså ikke til en
billigere pris...
Må de det? I min verdens så burde jeg vel i det mindste få tilbudt
udstillingsmodellen til en billigere pris? eller kan jeg kræver de
giver mig en ny laptop til den annoncerede pris?
On 7 Jul., 14:58, Tabasco <lars.gunder...@gmail.com> wrote:
> On 7 Jul., 14:53, "Jacob Rungwald" <jacob@*fjern*rungwald.dk> wrote:
>
> > >"Tabasco" <lars.gunder...@gmail.com> wrote in message
> > >news:931e53e6-73a6-45d8-a730->05cbfc770__BEGIN_MASK_n#9g02mG7!__...__END_MASK_i?a63jfAD$__BEGIN_MASK_n#9g02mG7!__...__END_MASK_i?a63jfAD$z__@m36g2000hse.googlegroups.com...
> > >har jeg nogen muligheder for at få varen til den første pris jeg så?
>
> > Ikke hvis den pris du så er "tydeligt" forkert i forhold til hvad varen
> > burde koste, og evt koster hos andre forhandlere.
>
> > Mvh
> > Jacob
>
> Tydelige ved jeg ikke om man skal kalde det. Men produktet jeg fandt
> var ca 2000kr billigere hvilket jo er megt "normalt" når man snakke
> laptops til omkring 15-20000kr.
| |
Bertel Lund Hansen (07-07-2008)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 07-07-08 14:34 |
|
Tabasco skrev:
> OK....så er der sket lidt i forhold til min bestilling....men nu er
> jeg da først i tvivl om mine rettigheder..
> De har nu sagt at de desværre ikke har nogen nye på lager, men at jeg
> kan få en udstillingsmodel til den pris.....altså ikke til en
> billigere pris...
Det tolker jeg som en bekræftelse på at det faktisk var deres
hensigt at sælge til den pris du har set. I så fald har du krav
på det aftalte.
> Må de det? I min verdens så burde jeg vel i det mindste få tilbudt
> udstillingsmodellen til en billigere pris? eller kan jeg kræver de
> giver mig en ny laptop til den annoncerede pris?
Ja. Det er deres eget problem at de har lovet noget som de får
lidt problemer med at holde.
Hvis du vil være tilfreds med demomodellen med et prisafslag i
forhold til den annoncerede pris, så kan du foreslå det.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
Tabasco (07-07-2008)
| Kommentar Fra : Tabasco |
Dato : 07-07-08 07:47 |
|
On 7 Jul., 15:33, Bertel Lund Hansen <unosp...@lundhansen.dk> wrote:
> Tabasco skrev:
>
> > OK....så er der sket lidt i forhold til min bestilling....men nu er
> > jeg da først i tvivl om mine rettigheder..
> > De har nu sagt at de desværre ikke har nogen nye på lager, men at jeg
> > kan få en udstillingsmodel til den pris.....altså ikke til en
> > billigere pris...
>
> Det tolker jeg som en bekræftelse på at det faktisk var deres
> hensigt at sælge til den pris du har set. I så fald har du krav
> på det aftalte.
>
> > Må de det? I min verdens så burde jeg vel i det mindste få tilbudt
> > udstillingsmodellen til en billigere pris? eller kan jeg kræver de
> > giver mig en ny laptop til den annoncerede pris?
>
> Ja. Det er deres eget problem at de har lovet noget som de får
> lidt problemer med at holde.
>
> Hvis du vil være tilfreds med demomodellen med et prisafslag i
> forhold til den annoncerede pris, så kan du foreslå det.
>
> --
> Bertel http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
Jeg vil ikke have en udstillingsmodel....man ved aldrig hvor lang tid
den har stået der og hvor mange kunder der har tabt den på gulvet :)
Så du mener jeg har en god sag hvis jeg kræver en ny model til den
annoncerede pris?
| |
Kent Oldhøj (07-07-2008)
| Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 07-07-08 15:19 |
|
Tabasco <lars.gundersen@gmail.com> wrote in news:aab62704-bfdf-4fc2-ab26-
b8f8daecf926@w7g2000hsa.googlegroups.com:
> Så du mener jeg har en god sag hvis jeg kræver en ny model til den
> annoncerede pris?
Umiddelbart ja. Du har købt en vare 10-15% under normal pris som jeg
forstår det. Det er på ingen måde en tydeligt forkert pris på en vare.
Du har fået en bekræftigelse, og forhandleren har efterfølgende oplyst at
en ny maskine ikke er på lager, men en demo model kan leveres til den pris
du har fået oplyst.
Det lyder som en god sag.
--
Linux is like a Teepee: No Gates, no Windows, Apache inside.
| |
Codexx (07-07-2008)
| Kommentar Fra : Codexx |
Dato : 07-07-08 11:05 |
|
On 7 Jul., 15:33, Bertel Lund Hansen <unosp...@lundhansen.dk> wrote:
> Tabasco skrev:
>
> > OK....så er der sket lidt i forhold til min bestilling....men nu er
> > jeg da først i tvivl om mine rettigheder..
> > De har nu sagt at de desværre ikke har nogen nye på lager, men at jeg
> > kan få en udstillingsmodel til den pris.....altså ikke til en
> > billigere pris...
>
> Det tolker jeg som en bekræftelse på at det faktisk var deres
> hensigt at sælge til den pris du har set. I så fald har du krav
> på det aftalte.
>
> > Må de det? I min verdens så burde jeg vel i det mindste få tilbudt
> > udstillingsmodellen til en billigere pris? eller kan jeg kræver de
> > giver mig en ny laptop til den annoncerede pris?
>
> Ja. Det er deres eget problem at de har lovet noget som de får
> lidt problemer med at holde.
Hvorfor skulle deres fobehold for udsolgte varer ikke være gyldigt?
/Bacher
| |
Jacob Rungwald (07-07-2008)
| Kommentar Fra : Jacob Rungwald |
Dato : 07-07-08 18:26 |
|
>"Codexx" <jensbacher@hotmail.com> wrote in message
>news:1fa092b7-09c3-49df-afb7->c11ac6c8282f@a70g2000hsh.googlegroups.com...
>Hvorfor skulle deres fobehold for udsolgte varer ikke være gyldigt?
Det er vel også gyldigt, men hvis de ikke har skrevet noget om at det er en
pris gældende på f.eks et restparti, så kan de vel skaffe varen igen, til
den udbudte pris ?
Jeg kan godt følge dig i hvor du vil hen, men når de nu skriver at de ikke
har nogle på lager, så betyder de vel at der er leveringstid, og ikke at
varen ikke kan skaffes mere ?
Der kan så opstå noget halløj med at de kan sætte prisen op på det næste
parti.
Mvh
Jacob
| |
Jan Kronsell (15-07-2008)
| Kommentar Fra : Jan Kronsell |
Dato : 15-07-08 09:42 |
|
Jacob Rungwald wrote:
>> "Codexx" <jensbacher@hotmail.com> wrote in message
>> news:1fa092b7-09c3-49df-afb7->c11ac6c8282f@a70g2000hsh.googlegroups.com...
>
>> Hvorfor skulle deres fobehold for udsolgte varer ikke være gyldigt?
>
> Det er vel også gyldigt, men hvis de ikke har skrevet noget om at det
> er en pris gældende på f.eks et restparti, så kan de vel skaffe varen
> igen, til den udbudte pris ?
>
> Jeg kan godt følge dig i hvor du vil hen, men når de nu skriver at de
> ikke har nogle på lager, så betyder de vel at der er leveringstid, og
> ikke at varen ikke kan skaffes mere ?
>
Men hvis det faktisk er tilfældet, altså at varen ikke længere kan skaffes+
Fx kunne prisnedsættelsen jo skyldes, at det var en udgået model, så må
forbeholdet for udsolgte varer vel holde eller?
Jan
| |
Bertel Lund Hansen (07-07-2008)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 07-07-08 21:26 |
|
Codexx skrev:
> > Ja. Det er deres eget problem at de har lovet noget som de får
> > lidt problemer med at holde.
> Hvorfor skulle deres fobehold for udsolgte varer ikke være gyldigt?
To forhold:
For det første bør en hjemmeside være opdateret efter hvert
eneste salg.
For det andet - og det primære - skrev spørgeren:
Jeg har fået en mail der bekræfter min bestilling
og de har fået mine betalingsoplysninger.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
Tabasco (08-07-2008)
| Kommentar Fra : Tabasco |
Dato : 08-07-08 01:23 |
|
On 7 Jul., 19:25, "Jacob Rungwald" <jacob@*fjern*rungwald.dk> wrote:
> >"Codexx" <jensbac...@hotmail.com> wrote in message
> >news:1fa092b7-09c3-49df-afb7->c11ac6c82__BEGIN_MASK_n#9g02mG7!__...__END_MASK_i?a63jfAD$z__@a70g2000hsh.googlegroups.com...
> >Hvorfor skulle deres fobehold for udsolgte varer ikke være gyldigt?
>
> Det er vel også gyldigt, men hvis de ikke har skrevet noget om at det er en
> pris gældende på f.eks et restparti, så kan de vel skaffe varen igen, til
> den udbudte pris ?
>
> Jeg kan godt følge dig i hvor du vil hen, men når de nu skriver at de ikke
> har nogle på lager, så betyder de vel at der er leveringstid, og ikke at
> varen ikke kan skaffes mere ?
>
> Der kan så opstå noget halløj med at de kan sætte prisen op på det næste
> parti.
>
> Mvh
> Jacob
Jeg prøver at presse dem lidt....tak for input
| |
|
|