EU direktiv forhindrer hornhindetransplant~
Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 18-05-08 17:52

De skal NAT-testes siger EU-direktivet og pist! Så bliver halvdelen
kasseret! For man har kun åbent for testen om hverdagen i arbejdstiden. alle
de hornhinder der kommer udenfor dette tidspunkt kasseres!

En professor siger at danske regler er urimelige. Millioner af hornhinder er
transplanteret uden test og ikke et eneste tilfælde af smitte er
rapporteret.

Hvorfor vil Danmark holde alle EU-direktiver??

Det er fordi Danmark er "en stor stiv pik der bliver masturberet af regler
til den ene ejekulation efter den anden!" Danmark er en regelliderlig
nation. Ingen tør bryde dem, slet ikke en lydig kvinde som leder
sundhedsstyrelsen og som spreder ben for hver eneste EU-Regel!
Vi kan ikke være bekendt ikke at have transplantationsdele nok. slet ikke at
vi smider mdem væk som vi har fordi vi har gjort dem forbudt!

Jens

Fra : -=* NEiL DANELAW *=-

Dato : 18-05-08 18:32

"Jens "Lyrik" Bech" <lyrik@heaven.dk> wrote in message

> Hvorfor vil Danmark holde alle EU-direktiver??

Du skal bare stemme JA.

Fra : Frank

Dato : 19-05-08 11:03

Hej

"Jens "Lyrik" Bech" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> De skal NAT-testes siger EU-direktivet og pist! Så bliver halvdelen
> kasseret! For man har kun åbent for testen om hverdagen i arbejdstiden.
> alle de hornhinder der kommer udenfor dette tidspunkt kasseres!

Hvad er en NAT-test?

Og hvorfor holder man ikke åbent for testen uden for normal arbejdstid -
hvad vil det koste?

Mvh
Frank

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 19-05-08 12:58

"Frank" <frank@nosmap.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Hvad er en NAT-test?
>
> Og hvorfor holder man ikke åbent for testen uden for normal arbejdstid -

Hvorfor ikke bare droppe en test som er overflødig?

Jens

Fra : Frank

Dato : 19-05-08 13:46

Hej

> Hvorfor ikke bare droppe en test som er overflødig?

Godt spørgsmål, men for at jeg kan tage stilling er lidt mere information
nødvendig.

Så:

- Hvilken professor er ked af det?
- Hvad er en NAT-test og hvad tester den for

Mvh
Frank

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 19-05-08 15:20

> [...]
>
> Så:
>
> - Hvilken professor er ked af det?
> - Hvad er en NAT-test og hvad tester den for
Ham der er ked af det er overlæge Jesper Hjortdal chef for hornhindebanken.

Hvad en NAT test er kan jeg ikke sige dig, men det er en test der forlanges
og som overlægen siger er overflødig og koster os det halve af hornhinderne.

Og så kan du komme med din afgørelse lille Frankemand.))

Men du kan måske? Se indslaget fra TV:
http://www.dr.dk/odp/player.aspx?uniqueid=297022&mt=newstab&st=news_TVAvisen&furl=http%3A//www.dr.dk/odp/default.aspx%3Ftemplate%3Dnyhed%26guid%3DDR1200805181830%26autoplay%3D0%26back%3Ddefault.aspx%253ftemplate%253dnyheder%2526day%253d0

Hilsen
Jens

Fra : Frank

Dato : 20-05-08 13:24

Hej

> Hvad en NAT test er kan jeg ikke sige dig, men det er en test der
> forlanges og som overlægen siger er overflødig og koster os det halve af
> hornhinderne.

Tja - en hurtig søgning på google bringer denne artikel frem:

http://www.medicinenet.com/script/main/art.asp?articlekey=87110

Der er en vis risiko ved transplantationer.

Og hvis en NAT test kan minske/fjerne denne risiko er jeg da for at åbne for
at patologerne også kan teste hornhinder uden for normal arbejdstid. Det vil
uden tvivl også give andre fordele da der nok er andre der også kan benytte
patologerne i de perioder.

Ellers mener jeg at patientsikkerheden vejer tungere end hurtig
transplantation.

Mvh
Frank

Fra : Ole

Dato : 20-05-08 00:39

Frank wrote:
> [...]
>
> Så:
>
> - Hvilken professor er ked af det?
> - Hvad er en NAT-test og hvad tester den for

NAT, Nucleic Acid Amplification Technology

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/