Anders Fogh tager fejl af Danmark og Frank~
Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 17-05-08 12:36

Danmark er ikke en ateistisk stat. det er Frankrig derimod! Dernede skal
religion og stat være adskilt-

Det er det stik modsatte i Danmark.
Danmark er en protestantisk stat efter Grundloven, som Anders Fogh har
skrevet under på at overholde. Derfor har Danmark sine kristne symboler:
Flaget med korset
Dagmarkors om halsen på ungmøer.

Korset er Danmarks kendetegn.

Vi ved ikke hvilken kultur en myndighedsperson har før vi ser korset om
halsen eller på våbenfrakken som soldaterne har. Her vendes Dannebrog
demonstrativt på højkant så korset bedre kommer i perspektiv.
Vores myndigheder burde smykke sig med korset som symbol på det kristne
tilhørsforhold som er Grundlovens fundament. Alle andre religiøse symboler
skal væk fra myndighedens personer!

Fogh snakker som om vi havde Franske tilstande. han siger at der ikke skal
skiltes med religiøse symboler. Han optræder som en ateistisk lakaj! Det er
ikke Frankrig det her land Fogh! Det er en protestantisk stat! Det har du at
rette dig efter!

Overhold Grundloven som biskopperne også minder dig om! Hvordan kan du gå
imod noget du har skrevet under på at overholde?

Danmark har brug for Vorherres velsignelse ikke den ateistiske forbandelse!
Hvem har ateismen nogensinde gavnet?
USSR?
NaziTyskland?
DDR?
Cambodia?
o.s.v.

Næh Danmark er "Costa Kalundborg" takket være Jesus Kristus. Det forhold
skal vi styrke og ikke undergrave. Så kan vi meget lettere tage afstand til
ukristelige trossamfund. De skal kende deres plads. De er tålte enklaver i
et protestantisk land som vil missionere for dem og gøre alt for at omvende
dem!

Danmark er ikke Frankrig! Så lær det dog Anders Fogh!

Hilsen
Jens

Fra : Maz Spork

Dato : 17-05-08 06:40

On May 17, 1:35 pm, "Jens \"Lyrik\" Bech" <ly...@heaven.dk> wrote:
> Korset er Danmarks kendetegn.

Jeg skal kaste op.

> [...]
> tilhørsforhold som er Grundlovens fundament. Alle andre religiøse symboler

Det er galimatias. Religiøsitet er roden til alt ondt.

> [...]
> ikke Frankrig det her land Fogh! Det er en protestantisk stat! Det har du at

Rejs dog til Utah. Danmark har rester af religion, men det forsvinder
lige så stille. Heldigvis for det. At opfostre børn i en religiøs tro
er at sidestille med børnemisbrug.

> Danmark har brug for Vorherres velsignelse ikke den ateistiske forbandelse!
> Hvem har ateismen nogensinde gavnet?

Tåbeligt spørgsmål. Hvem har religion nogensinde gavnet?

> [...]
> et protestantisk land som vil missionere for dem og gøre alt for at omvende

Missionærer - ud over alle grænser det værste, man kan være. At få
godtroende mennesker med i en sekt.

> Danmark er ikke Frankrig! Så lær det dog Anders Fogh!

Leve republikken !

-- maz

Fra : N_B_DK

Dato : 17-05-08 14:12

"Maz Spork" <maz@spork.dk> wrote in message

> Jeg skal kaste op.

Du laver ikke andet, du har da tydeligvis en eller anden sygdom, når du
sådan skal kaste op konstant.

> Det er galimatias. Religiøsitet er roden til alt ondt.

Næ, mennesker er.

> Tåbeligt spørgsmål. Hvem har religion nogensinde gavnet?

De mennesker højest i den "religion" de tjener ofte en del penge på
medlemmernes køben god samvittighed, og adgang til himlen....

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 17-05-08 15:39

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> "Maz Spork" <maz@spork.dk> wrote in message

> De mennesker højest i den "religion" de tjener ofte en del penge på
> medlemmernes køben god samvittighed, og adgang til himlen....

Vi havde religion med os ind i verden med den første civilisation. Når noget
er livsvigtigt for os mennesker- så er det Guds lov. Lad os tage et
eksemppel. Mennesker i et civilit samfund kunne ikke leve med vilkårligt at
blive dræbt, derfor sagde Guds lov du må ikke slå ihjæl. De kunne ikke leve
med at deres ejendom blev stjålet så derfor sagde Guds lov:"Du må ikke
stjæle!"

Det at stjæle blev ophøjet til ikke blot at være en konflikt med ham du
stjal fra, men en konflikt med Gud i Himlen og din salighed. Det havde
menneskene det godt med. Så var vigtige ting sat på spidsen.

Så religion gavnede og gavner vores civilisation, ved at gøre os ansvarlige
både for hinanden, men også for den højeste dommer. Vores ego skal heller
ikke vokse til de højder som Xerxes havde i filmen "300"-Vi er ikke andet
end mennesker vi er ikke overmennesker, supermand, batmand, spidermand,
xerxes, det er dårlige signaler. vi er slet og ret medmennesker. Vi skal stå
til regnskab for historien med hensyn til vores gavn for menneskeheden,
jorden og til regnskab for Gud som er vort håb for evigheden-meningen med
vores tilværelse.

Det håb gavner vores fantasi. Den vi bruger når vi læser bøger og drømmer om
skinnende computere og smukke kvinder. Livets træ og store mysterier.

Vi lever ikke kun af brød, vi lever også af ord. Gode ord. Guds ord.

Jesus skabte os Kristne med sine ord-og sagde meget rammende:
Mennesket lever ikke af brød alene, men af hvert ord der udgår fra Guds
mund.
Ogm alle de folk i verden der tænker bagvendt til skade for medmennesket
sagde han:
Gå ud og gør alle folkeslagene til mine disciple og lær dem at holde alt det
jeg har befalet Jer.

Hvad var det?
"I skal elske hinanden som jeg har elsket Jer! Større kærlighed har ingen
end den at sætte livet til for sine brødre."-var hvad han havde befalet os.

Det er ånden bag danmark og bag indsatsen imod taliban. Hvis ikke vore
drenge i Afghanistan havde Jesu ord i hjertet kunne de ikke yde de største
ofre!

Jesus sagde:"Jeg er vinstokken og I er grenene, skilt fra mig kan i slet
intet gøre!"

Nej som vi ser her i tråden skilt fra ham kan man kun gå rundt og føle sig
skidt til mode!

"Der er intet så trist,-som en ateist!" Det er et illusionsløst menneske
uden kærlighed til næsten og til noget højere. Som regel kun en kæmpe egoist
som alle flygter fra.

Hilsen
jens

!

Fra : N_B_DK

Dato : 17-05-08 16:09

"Jens "Lyrik" Bech" <lyrik@heaven.dk> wrote in message

> "Der er intet så trist,-som en ateist!" Det er et illusionsløst
> menneske uden kærlighed til næsten og til noget højere. Som regel kun
> en kæmpe egoist som alle flygter fra.

Snip en masse ævl, tror du vikelig så meget på "gud" at du tror på alt
det sludder ?

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 17-05-08 16:39

> "Jens "Lyrik" Bech" <lyrik@heaven.dk> wrote in message

> Snip en masse ævl, tror du vikelig så meget på "gud" at du tror på alt det
> sludder ?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Altså- når man som jeg har set en hjernedød opstå fra de døde midt på
Glostrup hospital som svaret på bøn, så tror man ikke mere, så véd man.
Iøvrigt en oplevelse at se hele hvidkittelflokken stå på gangen og råbe at
de aldrig havde set det før!))
Jeg havde da heller ikke set det før!
Hvorfor flokken var samlet? Jo de stod og gav mig besked på at respiratoren
skulle slukkes nu! Patienten var hjernedød.
Så véd man også at ateister er stakkels uvidende personer.
PS- Jeg giver ikke flere personlige detaljer. Det var for øvrigt en skide
ateist jeg bad for som opstod!
Hos Gud er der ikke personsanseelse.

"Herre Jesus vær med N_B_DK på hans Australienstur. Beskyt ham mod at
omkomme i Never Never."
Hilsen
Jens

Fra : N_B_DK

Dato : 17-05-08 17:06

> Altså- når man som jeg har set en hjernedød opstå fra de døde,

Var han hjernedød, eller død ?

> midt på
> Glostrup hospital som svaret på bøn, så tror man ikke mere, så véd
> man.

Ja det må bedst kunne betegnes som et mirakel, men gud ? LOL

> Iøvrigt en oplevelse at se hele hvidkittelflokken stå på gangen
> og råbe at de aldrig havde set det før!))

Det sker også at folk der hvar været i koma i mange år pludselig vågner
op.

> Jeg havde da heller ikke set det før!
> Hvorfor flokken var samlet? Jo de stod og gav mig besked på at
> respiratoren skulle slukkes nu! Patienten var hjernedød.

Skrev du ikke lige han genopstod ? dvs personen var alligevel ikke død ?

> Så véd man også at ateister er stakkels uvidende personer.

DEt samme kan siges om kristne, jøder, og 117 andre.

> PS- Jeg giver ikke flere personlige detaljer. Det var for øvrigt en
> skide ateist jeg bad for som opstod!

En skide ateist ligefrem, puha, er det ikke nærmest guds bespottelse du
er ude i nu ?

> "Herre Jesus vær med N_B_DK på hans Australienstur. Beskyt ham mod at
> omkomme i Never Never."

LOL, jeg sætter min lid til nisser og trolde, og måske lidt sort magi,
intet slår en god heksegryde og et par tudseøjne!

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 18-05-08 09:55

> "Jens "Lyrik" Bech" <lyrik@heaven.dk> wrote in message
>
> En skide ateist ligefrem, puha, er det ikke nærmest guds bespottelse du er
> ude i nu ?
Jaaa.. Måske...men hun begik selvmord ved at tage piller.

Jens

Fra : N_B_DK

Dato : 18-05-08 10:44

> Jaaa.. Måske...men hun begik selvmord ved at tage piller.

Nej hun har højst forsøgt.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 17-05-08 17:21

Jens "Lyrik" Bech wrote:
> [...]
> vilkårligt at blive dræbt, derfor sagde Guds lov du må ikke slå
> ihjæl. De kunne ikke leve med at deres ejendom blev stjålet så derfor

Så vidt jeg ved, siger Allahs lov nogenlunde det samme.

/F

Fra : Ivannof

Dato : 17-05-08 14:49

"Maz Spork" <maz@spork.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg skal kaste op.

Stakkels mand! Gør du det hvergang du ser det danske flag. Eller har du det
bare generelt skidt?

Hilsen Ivan

Fra : N_B_DK

Dato : 17-05-08 15:22

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> wrote in message
> "Maz Spork" <maz@spork.dk> skrev i meddelelsen

> Stakkels mand! Gør du det hvergang du ser det danske flag.

Noget kan tyde på det.

Fra : Maz Spork

Dato : 17-05-08 23:15

On May 17, 5:38 pm, "Jens \"Lyrik\" Bech" <ly...@heaven.dk> wrote:

> [...]
> skulle slukkes nu! Patienten var hjernedød.
> Så véd man også at ateister er stakkels uvidende personer.

Der findes hjemmesider med billeder af skyformationer, som kristne er
overbeviste om ligner engle. Hjernen spiller os mange puds.

Men at sige, at du VED er noget af en tilsnigelse. Der er lavet
adskillige dobbelte og tredobbelte blindforsøg med forbøn (se fx Hvidt
og Johansen, "kan tro flytte bjerge?" kapitel 8), og der er INTET
empirisk belæg. Det er simpelthen uanstændigt at påstå, at der er tale
om fakta.

Du har lov til presonligt at tro på det. Vil jeg aldrig blande mig i.
Men hvis du vil ophøje det til _viden_, må du give en videnskabelig
redegørelse. Kom bare an! Du kan endda tjene mange penge på det...

Religiøse mennesker fortjener ikke at blive forfulgt blot fordi de
tror. Men omvendt, hvis de forsøger at udbrede deres religion eller på
anden måde fortælle os, der har valgt den frie tanke, hvordan vi skal
leve vores liv - omvend må man aldrig give religiøse mennesker særlig
frihed i debatten - religion skal underkastes præcis den samme
kritiske skepticisme, som alle andre i samfundet får.

Ellers er vi færdige.

-- maz

Fra : Maz Spork

Dato : 17-05-08 23:19

On May 17, 3:48 pm, "Ivannof" <ivan...@hotmail.com> wrote:

> Stakkels mand! Gør du det hvergang du ser det danske flag.

1) Nu står der "Korset er Danmarks kendetegn" som begrundelse for
noget pladder om Dannebrog, så det må du lige gennemtænke igen
2) Med hensyn til Dannebrog - jo, jeg får en dårlig smag i munden, når
jeg ser skrårem, fremmedhad og fordomsfuldhed sammen med mit flag.

Giv mig Danmark tilbage!

Fra : Martin Larsen

Dato : 18-05-08 09:35

"Maz Spork" <maz@spork.dk> skrev i meddelelsen

Giv mig Danmark tilbage!

---------

Stem DF!

Mvh
Martin

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 18-05-08 09:51

> [...]

2) Med hensyn til Dannebrog - jo, jeg får en dårlig smag i munden, når
jeg ser skrårem, fremmedhad og fordomsfuldhed sammen med mit flag.

Er det Natascha?

jens

Fra : Ivannof

Dato : 19-05-08 17:40

> [...]
> 2) Med hensyn til Dannebrog - jo, jeg får en dårlig smag i munden, når
> jeg ser skrårem, fremmedhad og fordomsfuldhed sammen med mit flag.

Hvordan skulle det så se ud. Sorte nummerplader?
Ivan

Fra : Maz Spork

Dato : 18-05-08 04:41

On May 18, 10:50 am, "Jens \"Lyrik\" Bech" <ly...@heaven.dk> wrote:

> [...]
> 2) Med hensyn til Dannebrog - jo, jeg får en dårlig smag i munden, når
> jeg ser skrårem, fremmedhad og fordomsfuldhed sammen med mit flag.

Nej, det er mig.

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 18-05-08 14:12

> [...]
> 2) Med hensyn til Dannebrog - jo, jeg får en dårlig smag i munden, når
> jeg ser skrårem, fremmedhad og fordomsfuldhed sammen med mit flag.

Nej, det er mig.
Problemet med jer ateister er at i aldrig har haft Danmark! Skønt I kun
udgør 15% affald fra den kristne kultur, går i med den forestilling at det
er Jer der regerer landet. Det er juntatanker. Det er antidemokratiske
tanker. grundloven sikrer kristendommen. Så vil I have det ændret! men 85%
af befolkningen vil ikke have det ændret! Så vil I have Danmark tilbage!
Natascha var også ateist en passant! Hvad er det i vil ha' tilbage? Noget I
aldrig har haft!

Ingen gruppe er så antidemokratiske som ateisterne! de vil regere alle vegne
hvor man tager dem med i politiske partier og beslutningsprocesser!

Nå Ateist Spork! Hvad er det for et Danmark du vil have? Lad os endelig høre
dit rædselsscenarium! Kom så med det! Hvad vil du ha'?

Hilsen
Jens

Fra : Ivannof

Dato : 19-05-08 17:52

"Jens "Lyrik" Bech" <lyrik@heaven.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> tanker. grundloven sikrer kristendommen. Så vil I have det ændret! men 85%
> af befolkningen vil ikke have det ændret!

Jeg er nok det der kaldes kulturkristen. Jeg er mest til at vende den anden
kind til end at slå manden fordærvet a la "øje for øje, tand for tand". Jeg
mener ikke man bør hugge hånden af fordi den stjal. Jeg går meget ind for de
kristne principper. Derudover tror jeg ikke på manden med det hvide skæg
svævende på sky. Jeg tror vel på noget, men det er ikke særligt
veldefineret. Hvis jeg får forvildet mig ind i kirken en søndag for at høre
prædikenen - så ved jeg hvad jeg ikke tror på.

Mon ikke vi er 85% kulturkristne og så må der være 5-10% hard-core believers
som dig, som vel tror på at du efter dommedag bliver opløftet til Vor Herres
højre hånd, hvor du skal hjælpe til med at dømme levende og døde, eller hvad
der står! Den abonnerer jeg ikke på - men jeg vil gerne hjælpe min næste!

Grundloven sikrer kristendommen. Det skal kristendommen vist være ret glad
for i disse tider hvor vi om ca. 30-35 år har et flertal af muslimer!

Ivan

Fra : Maz Spork

Dato : 18-05-08 23:39

On May 18, 3:12 pm, "Jens \"Lyrik\" Bech" <ly...@heaven.dk> wrote:

> [...]
> Natascha var også ateist en passant! Hvad er det i vil ha' tilbage? Noget I

Det er noget vrøvl. Dine 85% er en forestilling, du har - du
forvenskler medlem af folkekirken med kristen tro. Men jeg medgiver
dig, at der er for mange danskere, der tror, de kan missionere deres
bibeltanker til os andre - og værre, at ophøje den gamle rodebutik af
en bog til "sandheder". I skal have lov, men vi andre skal være fri
for det i offentligheden.

Religion er og bliver den menneskelige hjernes kompensation for ting,
den ikke kan begribe. Gud findes ikke, men derfor kan du jo godt være
lykkelig.

> Ingen gruppe er så antidemokratiske som ateisterne! de vil regere alle vegne
> hvor man tager dem med i politiske partier og beslutningsprocesser!

Det er en påstand, der savner substans - og mening.

> Nå Ateist Spork! Hvad er det for et Danmark du vil have? Lad os endelig høre
> dit rædselsscenarium! Kom så med det! Hvad vil du ha'?

Jeg vil have dem, der vælger troen, til at gøre det inden for deres
fire vægge og få religionerne ud af det offentlige rum. Det hører ikke
til i et moderne samfund. Det vil jeg have. Gud er roden til alt ondt.
Læs noget Dawkins.

Fra : Ivannof

Dato : 19-05-08 17:56

> Jeg vil have dem, der vælger troen, til at gøre det inden for deres
> fire vægge og få religionerne ud af det offentlige rum. Det hører ikke
> til i et moderne samfund. Det vil jeg have.

Fedt! Det kan jeg li'. Jeg er lige ved at gå ud og lave en
underskriftindsamling!

Hilsen Ivan

Fra : E.M.

Dato : 19-05-08 18:03

Gud findes ikke,

Og det kan du naturligvis bevise?

E.M.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 19-05-08 19:28

"E.M." <em@dbmail.dk> skrev i meddelelsen

> Gud findes ikke,
>
> Og det kan du naturligvis bevise?

Ja, det er da noget sludder - jeg eksisterer da!

Fra : N_B_DK

Dato : 19-05-08 23:51

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message

> Ja, det er da noget sludder - jeg eksisterer da!

Der stod gud, ikke satan.

Fra : Maz Spork

Dato : 19-05-08 10:41

On May 19, 6:40 pm, "Ivannof" <ivan...@hotmail.com> wrote:

> Hvordan skulle det så se ud. Sorte nummerplader?
> Ivan

DF uden for indflydelse såmænd. Sådan nogle bagstræbere, der tager
patent på min danskhed...

Fra : Ivannof

Dato : 19-05-08 18:01

> DF uden for indflydelse såmænd. Sådan nogle bagstræbere, der tager
> patent på min danskhed...

Hvem skal så sørge for at "få religionen ud af det offentlige rum"?

Islam er da virkeligt en religion der vil ud i det offentlige rum med
reklametørklæder, halal og haram og kræven respektfuld opførsel for en
profet!

Hilsen Ivan

Fra : Maz Spork

Dato : 19-05-08 11:07

On May 19, 7:00 pm, "Ivannof" <ivan...@hotmail.com> wrote:

> Hvem skal så sørge for at "få religionen ud af det offentlige rum"?

Da i hvert fald ikke præstepartiet DF.

> Islam er da virkeligt en religion der vil ud i det offentlige rum med
> reklametørklæder, halal og haram og kræven respektfuld opførsel for en
> profet!

Har jeg nogensinde bifaldet det?

Fra : Ivannof

Dato : 19-05-08 18:29

> Da i hvert fald ikke præstepartiet DF.

> Har jeg nogensinde bifaldet det?

Det ved jeg ikke om du har, eller om det er relevant. Men vi var enige om at
vi gerne ville have religionen ud af det offentlige rum. Det handler om mere
end kirkeklokker.

Hilsen Ivan

Fra : Maz Spork

Dato : 19-05-08 11:12

On May 19, 6:55 pm, "Ivannof" <ivan...@hotmail.com> wrote:

> Fedt! Det kan jeg li'. Jeg er lige ved at gå ud og lave en
> underskriftindsamling!

Husk at skrive, at vi også vil have kirkerne til at holde op med at
forstyrre vores fredelige søndage med bimlen og bamlen.

Fra : Ivannof

Dato : 19-05-08 18:27

> Husk at skrive, at vi også vil have kirkerne til at holde op med at
> forstyrre vores fredelige søndage med bimlen og bamlen.

Jeg foretrækker kirkeklokker fremfor minareter.

Ivan

Fra : PerX ...

Dato : 18-05-08 22:13

In article <482ec327$0$90267$14726298@news.sunsite.dk>, lyrik@heaven.dk
says...
> Danmark er en protestantisk stat efter Grundloven

Godt, jeg protester mode lovformeligt overtro