Spam fra DCU
Fra : Jongrak Khamkhan

Dato : 20-06-08 14:40

Nu er DCU også begyndt at sende spammails ud, jeg har tilmeldt mig på deres
debatforum men absolut ikke accepteret at ville modtage noget fra dem ifbm
tilmeldingen andet en mailen med brugernavn og kodeord.

Dette er klart ulovligt at overtræde jvf
http://www.forbrug.dk/forbrugerombudsmanden/hvadgaelder/mfl/godskik/saerlige-omraader/internet/net-tjek-dk/spam/reglerne/

Her er indholdet i mailen fra DCU

Spar 5000 kr. på
dit DCU-kontingent

Det er blevet endnu mere fordelagtigt at være medlem af Danmarks store
interesseorganisation for campister. Dansk Camping Union har forhandlet sig
frem til ny, store rabatter på syn af bil og campingvogn, færgesejlads,
brændstof og attraktioner.

I forvejen giver Dansk Camping Union:

* 20 % rabat på overnatninger. Børn gratis med.
* Børnebørn gratis fra efteråret og frem til påske.
* Hunde gratis.
* Skandinavisk og internationalt campingpas med indbygget forsikring.
* Nordens førende livsstilsmagasin for campister ind ad brevsprækken.
* Rabat til singler og pensionister.

Ofte er hele kontingentet tjent hjem på et enkelt færgetrip med DCU-rabat.

Benytter man sig af samtlige DCU-fordele, vil der kunne blive tale om en
årlig besparelse på hele 5.084 kr. ved et kørselsbehov på 20.000 kr. og tre
ugers campingferie, samt diverse rabatkuponer og bonus'er.

Meld dig ind i dag på www.dcu.dk eller ring 33 21 06 00, og få del i
rabatterne allerede i sommerferien.

Jeg har tænkt mig at anmelde dem og vil også opfordre andre til at gøre det
samme.

Mvh
Jens

Fra : Johnny Kjeldsen

Dato : 21-06-08 15:14

"Jongrak Khamkhan" <jongrak@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rabatterne allerede i sommerferien.
>

> Jeg har tænkt mig at anmelde dem og vil også opfordre andre til at gøre

Og du er helt sikker på du ikke har kommet til at acceptere mails af den art
da du tilmeldte dig forumet

prøv at afmelde og så om du ikke slipper fremover, jeg er selv på dcu
debatforum og får ikke disse mails.

hilsen

Johnny

hilsen

Johnny

Fra : Per H

Dato : 22-06-08 00:44

On Sat, 21 Jun 2008 16:14:09 +0200, "Johnny Kjeldsen"
<jkp6670HADERSPAM@hotmail.com> skrev:

>"Jongrak Khamkhan" <jongrak@mail.dk> skrev i en meddelelse

De er åbenbart slet ikke klar over at man er medlem??

--

M.V.H.

Per

skype bruger

Fra : Lars 8210

Dato : 21-06-08 20:36

Jongrak Khamkhan wrote:
> [...]
> rabatterne allerede i sommerferien.
>

> Jeg har tænkt mig at anmelde dem og vil også opfordre andre til at

Goddaw Jens

Er det ikke lidt for voldsom en reaktion? Det er jo trods alt ikke en 100 %
kommerciel organisation- men en interesseorganisation. Camping - nej
egentlig campingvogne og større.

Godt nok er det en meget brøvlet mail du har fået- men det kunne være en der
har benyttet denne kupon (måske for at drille dig) :
http://www.dcu.dk/indhold/visnyhedDcu.asp?newsguid=40552

Lars
Rigtige campister er teltcampister!

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-06-08 07:35

"Lars 8210" <larsce@NOSPAMgmail.com> skrev i meddelelsen

> Goddaw Jens
>
> Er det ikke lidt for voldsom en reaktion? Det er jo trods alt ikke en 100
> % kommerciel organisation- men en interesseorganisation. Camping - nej
> egentlig campingvogne og større.

Hvilken del af DCU er det du mener der ikke er kommerciel?

--
Per
Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm sælges. Fjern fjern i mailadresse

Fra : Sten Bo

Dato : 24-06-08 09:14

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse

,
> Hvilken del af DCU er det du mener der ikke er kommerciel?

Det siges sommetider at DCU er for lidt forening og for meget
forretning.

Kommerciel kan udlægges på mange måder. For nogle vil det at blive kaldt
kommerciel være rosende.

99 % af medlemmerne er formentlig medlemmer af privat "nyttige" årsager.

Og så er der nogle der melder sig i BTN fordi deres samarbejdspladser er
billigere, eller er de bare anderledes og derfor billigere? Tilbudet passer
måske bedre til behovet. Og så er der lige det med ønsket om de små
pladser. Hvor stor betydning har den målsætning?

Et eventuelt overskud i DCU investeres vel i forbedringer på pladser, i
blad, it, teknisk afdeling osv. og kommer dermed på langt sigt medlemmerne
til gode?

Kommerciel = ?

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 24-06-08 20:49

> Kommerciel = ?

Kommerciel i betydningen: "Vi er campingpladsejere". De er hverken mere
eller mindre kommercielle end andre campingpladsejere, men når vi taler om
en forening, der står for at varetage campisternes interesser, så virker det
unægtelig som om man har sat ræven til at vogte gæs.

Mvh Maria

Fra : Sten Bo

Dato : 25-06-08 08:30

> [...]
> en forening, der står for at varetage campisternes interesser, så virker
> det unægtelig som om man har sat ræven til at vogte gæs.

Mange æg i kurven.

Hvis de kompetente forbrugervalgte styrende organer i foreningen har hånd i
hanke med... Så er det vel godt?

Og så kommer det vel an på hvor overskuddet, hvis der er noget, placeres.

Man kunne måske forestille sig dividende til medlemmerne

Eller en opbygning som de almennyttige boligforeninger der skal drives
forsvarligt, men ikke må give overskud ( bortset fra det der sendes til
landsbyggefonden og "stjæles" af staten).

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 25-06-08 08:21

"Sten Bo" <fjerngoss@stofanet.dk> skrev i meddelelsen

> Kommerciel = ?

Selvfølgelig skal der være overskud på DCU´s regnskab. Men når det strækker
sig så vidt at DCU er bange for at gå campingforhandlere imod i en sag hvor
et medlem har et åbenlyst problem med en campingvogn, og som oven i købet
skriver en artikel i bladet for at nedgøre et medlems sag - så er det et
kæmpestort problem for medlemmer, som regner med at få hjælp af DCU når de
har problemer - på samme måde som FDM hjælper deres medlemmer, når der er
problemer.

Kommerciel! DCU gør ikke noget for et medlem hvis det kan påvirke deres
økonomi.

Fra : Lars 8210

Dato : 27-06-08 13:19

Per Henneberg Kristensen wrote:
> [...]
> på samme måde som FDM hjælper deres medlemmer, når der er problemer.
>
> Kommerciel! DCU gør ikke noget for et medlem hvis det kan påvirke

Jamen så må jeg jo sige at jeg har kært noget her i nyhedsgruppen.

Så er der vist nogle der skal til at vælte de bestyrelsesmedlememer der ikke
varetager medemmernes interesser - når der er interessekonklikter.

mvh

Lars

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-06-08 14:29

> [...]

Det har været således i lang tid - men det er så svært at få en fod indenfor
at de fleste opgiver på forhånd. Eksempelvis er der kun generalforsamling
hvert andet år med mulighed for at komme i en _kreds_-bestyrelse.

Fra : Lars 8210

Dato : 28-06-08 23:44

> [...]
> indenfor at de fleste opgiver på forhånd. Eksempelvis er der kun
> generalforsamling hvert andet år med mulighed for at komme i en

SÅ lad os stifte en ny organisation!

mvh

Lars

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-06-08 12:58

> SÅ lad os stifte en ny organisation!

Har du fritiden til det - jeg har ikke .. desværre.

Fra : Lars

Dato : 01-07-08 20:12

Per Henneberg Kristensen wrote:
> "Lars 8210" <larsce@NOSPAMgmail.com> skrev i meddelelsen

> Har du fritiden til det - jeg har ikke .. desværre.

Beklager - nej

Lars