Tomatdeler ?
Fra : Gerner

Dato : 20-07-01 12:57

Kan man få en tomatdeler som fungerer i stil med en æggedeler ?
Uden at den sprøjter tomatsaft ud over nabolaget ?

Fra : Kenneth Bon

Dato : 20-07-01 13:11

Hmm hvad med at købe en god skarp kniv?? Kan anbefale victorianox (anbefales
af prof. kokke) De er ikke dyre *S*

Venlig hilsen
Line Nielsen

Fra : Gerner

Dato : 20-07-01 17:58

On Fri, 20 Jul 2001 14:11:15 +0200, in dk.kultur.mad+drikke, "Kenneth Bon"
<skrivtil@kennethbon.dk>:

>Hmm hvad med at købe en god skarp kniv?? Kan anbefale victorianox (anbefales
>af prof. kokke) De er ikke dyre *S*

For at spare tid og fingre ?

Iøvrigt er moraknive de bedste.

>Venlig hilsen
>Line Nielsen
>
>"Gerner" <gm@telefona.dk> wrote in message

rart med et svar der ikke involvere andre ting.
Tror folk man bruger fingrerne til at dele tomater med ?

Fra : Jan Boegh

Dato : 21-07-01 11:02

> For at spare tid og fingre ?
>
> Iøvrigt er moraknive de bedste.

Til hvad?

mvh
Jan

Fra : S

Dato : 21-07-01 12:22

On Sat, 21 Jul 2001 12:01:30 +0200 in <news:dk.kultur.mad+drikke> "Jan
Boegh" <jan@boegh.X_net> wrote:

»"Gerner" <gm@telefona.dk> wrote in message
»news:qjogltsvpo7459v5jv6rp3nvll3qi9er1f@4ax.com...
»> On Fri, 20 Jul 2001 14:11:15 +0200, in dk.kultur.mad+drikke, "Kenneth Bon"
»> <skrivtil@kennethbon.dk>:
»>
[...]
»
»Til hvad?

"Gerner", aka "Verner", er en ballademager i alle de newsgroups han skriver
i.

Ignorer ham.

Fra : Jan Boegh

Dato : 21-07-01 13:22

"S" <abc@none.co> wrote in message

> "Gerner", aka "Verner", er en ballademager i alle de newsgroups han
skriver
> i.

I lang tid hed han faktisk også GVerner (det store 'V' er korrekt).
Men principielt er vi vel flinke og rare mennesker, der gerne vil omgås
enhver, der vel at mærke er nogenlunde on-topic (det meste af tiden -
også selv om de har en historie - så derfor skal vi vel også lade uheldige
sjæle kravle op af killfiltret for at se om omgangstonen er genetableret.

mvh
Jan

Fra : ole larsen

Dato : 21-07-01 17:19

S skrev i meddelelsen <5Bd67.6461

>"Gerner", aka "Verner", er en ballademager i alle de newsgroups han skriver
>i.
>
>Ignorer ham.

Det er da et ualmindeligt flabet indlæg som svar på et naturligt spørgsmål
fra en der kan tænke selv.

Ole

Fra : -- kent --

Dato : 20-07-01 17:32

On Fri, 20 Jul 2001 14:11:15 +0200 in <news:dk.kultur.mad+drikke> Kenneth
Bon wrote:

>Hmm hvad med at købe en god skarp kniv?? Kan anbefale victorianox (anbefales
>af prof. kokke) De er ikke dyre *S*

Jeg anbefaler Fiskars Avanti. Meget gode knive.

Fra : Neta & Peter

Dato : 23-07-01 07:31

"Gerner" <gm@telefona.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man få en tomatdeler som fungerer i stil med en æggedeler ?
> Uden at den sprøjter tomatsaft ud over nabolaget ?

Jeg har set sådan en, jeg ved ikke hvad de hedder eller hvor man får dem
(måske har det været et 10-kroners tilbud i Netto), men her er en
beskrivelse:

Den havde et sort plastichåndtag som en brødkniv. Der, hvor bladet skulle
stikke ud sad ligesom et rektangel af stålbånd, af den slags bageriste er
lavet af. Det var ca 10 centimeter bredt og 15 cm langt. Inden i dette
rektangel var der så monteret skær med savtakker, omtrent på størrelse med
klingerne til en lille nedstryger. De sad vel med ca 1/2 cm mellemrum.

Jeg ved ikke hvordan det her vi se ud i dit mailprogram, men den så omtrent
således ud:
-----
| | | | |
| | | | |
| | | | |
-----

Det eneste problem med den jeg kan forstille mig er, hvordan skal man holde
fast på tomaten medens man skærer den. Men det er måske ikke nødvendigt.

En anden løsning ville være en mandolin, se www.potogpande.dk. Men den vil
give langt mere opvask end en kniv, og vil sikkert heller ikke spare dine
fingre nogen farer.

MVH

Peter

Fra : Gerner

Dato : 23-07-01 11:23

On Mon, 23 Jul 2001 08:31:05 +0200, in dk.kultur.mad+drikke, "Neta & Peter"
<htsewp@hum.ku.dk>:

> [...]
>fast på tomaten medens man skærer den. Men det er måske ikke nødvendigt.

Ser godt ud her, men jeg har vist aldrig set sådan een i reklamebladene.
Spekulerede en overgang på at "opfinde" en til eget brug, hvor "jernet" lå på
bordet og tomaten blev delt ved at føre den ned i jernet, evt. med en holder med
små pigge i. Lidt af et snittejern, bare med flere jern så den blev delt i een
omgang.

>En anden løsning ville være en mandolin, se www.potogpande.dk. Men den vil
>give langt mere opvask end en kniv, og vil sikkert heller ikke spare dine
>fingre nogen farer.

Og en tand for dyr.
Og en isske til 79 kr. ????????? Får man jo til 10 kr. hos hjemis.

Fra : Stroyer

Dato : 23-07-01 11:29

I øjeblikket har de faktisk i netto en grønsags deler, mon ik du kan bruge
den til tomater også *S*
Stine

Fra : Gerner

Dato : 24-07-01 12:39

On Mon, 23 Jul 2001 12:28:39 +0200, in dk.kultur.mad+drikke, "Stroyer"
<stroyer@stroyer.dk>:

>I øjeblikket har de faktisk i netto en grønsags deler, mon ik du kan bruge
>den til tomater også *S*

Aner det ikke, jeg kommer ikke i simple butikker. Jeg vil hellere have kvalitet
fremfor kvantitet.

Fra : Stroyer

Dato : 24-07-01 13:50

okay okay ro på nu *S* SNOP
Stine

Fra : Gerner

Dato : 24-07-01 22:47

On Tue, 24 Jul 2001 14:49:32 +0200, in dk.kultur.mad+drikke, "Stroyer"
<stroyer@stroyer.dk>:

>okay okay ro på nu *S* SNOP

Ja ja, fattigrøvene stikker snudeskaftet frem.

I har åbenbart ikke råd til at handle i en butik der sælger frisk mad, i stedet
for mad med sidste salgsdato i går og 2-3 dage gammel mælk m.m. o.s.v.!

velbekomme og husk at tage plastikposen med datomærkningen med på hospitalet når
du bliver madforgiftet af den gamle mad.

Fra : Kim Juul

Dato : 24-07-01 14:38

Nu har min snart holdt i 8-9 år og den blev købt i NETTO.
Men jeg er sikker på at guldsmed George Jensen har en fin en til salg. Der
er bare en ulempe ved den. Den skal pudses hver dag, men det har du sikkert
en "Slave" til at gøre.
Snobrøv

Kim Juul

Kim-juul@mail.dk

www.kim-juul.dk
www.bager-kim.dk

Fra : Stroyer

Dato : 24-07-01 14:49

Tak for opbakningen Kim selv om det her jo ikke er et sted for muder
kasning *S*
Stine

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 24-07-01 15:42

On Tue, 24 Jul 2001 15:37:50 +0200, "Kim Juul" <kim-juul@mail.dk>
wrote:

>Nu har min snart holdt i 8-9 år og den blev købt i NETTO.

Tillykke med det.

> [...]
>er bare en ulempe ved den. Den skal pudses hver dag, men det har du sikkert

Hvad er problemet?
Netto *er* en simpel butik. At ikke alle vælger at handle der er
vel ikke grund nok til at svine andre mennesker til på den måde?

PS
Georg Jensen var sølvsmed.

Fra : Kim Juul

Dato : 24-07-01 18:48

> Hvad er problemet?
> Netto *er* en simpel butik. At ikke alle vælger at handle der er
> vel ikke grund nok til at svine andre mennesker til på den måde?

Jamen, der er ingen problemer. Jeg ved godt at det er en simpel butik.
Jeg handler ikke i ALDI, men jeg sviner den ikke til af den grund.
Men den måde han svarede på, virker som han sviner NETTO til.
Han kunne vel bare sige tak for svaret og lad være med at handle i NETTO.

Kim Juul
Kim-juul@mail.dk

www.kim-juul.dk
www.bager-kim.dk

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 24-07-01 19:59

On Tue, 24 Jul 2001 19:47:47 +0200, "Kim Juul" <kim-juul@mail.dk>
wrote:

>Han kunne vel bare sige tak for svaret og lad være med at handle i NETTO.

De kunne han.
Men der bør vel være plads til at diskutere madindkøb også? Altså
på en sober måde.

Bortset fra det handler jeg heller ikke Aldi af samme årsag, og
sjældent i Netto. Men det er mere vores lokale Nettos skyld, end
det er kæden.

Vi har en dejlig ISO, som er en verden fra Netto på Blegdamsvej
(Østerbro, KBH).

Fra : Ghita Cecilie Jallow

Dato : 24-07-01 20:20

"Gerner" <gm@telefona.dk> skrev i en meddelelse
> Aner det ikke, jeg kommer ikke i simple butikker. Jeg vil
> hellere have kvalitet fremfor kvantitet.

Hej Gerner
Hvad med at bruge en almindelig kniv til at skære dine tomater ?
Og så holder jeg min mening om hvem der er simpel for mig selv og nøjes
med at sende dig tilbage i mit filter.

--
Ghita Cecilie

Fra : Jan Boegh

Dato : 25-07-01 09:12

Fra : Svend Andersen

Dato : 25-07-01 08:46

gm@telefona.dk,Ny-Internet writes:
> [...]
>
>velbekomme og husk at tage plastikposen med datomærkningen med på
>hospitalet når
>du bliver madforgiftet af den gamle mad.

Er datoen på tomatdeleren overskredet ?

hilsen Svend A

Fra : Gerner

Dato : 25-07-01 21:31

On Wed, 25 Jul 2001 09:46:19 +0200, in dk.kultur.mad+drikke, "Svend Andersen"
<svend@enterpol.dk>:

>Er datoen på tomatdeleren overskredet ?

Du tager nok fejl af datostemplet på din hjerne. Sidste brugsdag: 01-01-98.

Fra : Karina Lund Andersen

Dato : 25-07-01 23:17

- hvor blev den pæne tone af. Man skulle tro at det var en børnehave, og
ikke en nyhedsgruppe for voksne mennesker!!

Jeg har også prøvet den fra Netto og den er genial!! i hvert fald til:
agurker, æbler og pærer. Jeg har ikke prøvet at dele tomater med den, men
jeg kunne forestille mig at tomaterne skal være ret hårde for at det kan
lade sig gøre!

mvh.

Karina

Fra : Stroyer

Dato : 26-07-01 09:25

Hvis det er at folk gerne vil svine hianden til så gå ind på
dk.mudderkastning gruppe
Stine

Fra : Gerner

Dato : 26-07-01 12:37

On Thu, 26 Jul 2001 10:25:04 +0200, in dk.kultur.mad+drikke, "Stroyer"
<stroyer@stroyer.dk>:

>Hvis det er at folk gerne vil svine hianden til så gå ind på
>dk.mudderkastning gruppe

Og det skriver du efter at have svinet mig til ?

Fra : Svend Andersen

Dato : 26-07-01 10:23

stroyer@stroyer.dk,Ny-Internet writes:
> [...]

CITATFUSK !