Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Interbank rentesatser
Fra : Brian R.

Dato : 20-07-01 09:10

Er der en i gruppen, der kan forklare mig forskellen på de enkelte interbank
rentesatser.

Her tænker jeg nærmere på bankernes egne "Unibor" og "Danske bor" i forhold
til eks. libor og cibor, som er mere alm. kendte.

På forhånd tak,
Brian R.

P.S. Denne mail er crosspostet i dk.penge.investering og dk.penge

Fra : Guan Yang

Dato : 11-08-01 16:10

"Brian R." <no@e-mail.dk> wrote in message news:<3b57d96c$0$345$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Her tænker jeg nærmere på bankernes egne "Unibor" og "Danske bor" i forhold
> til eks. libor og cibor, som er mere alm. kendte.

CIBOR står for Copenhagen Interbank Offered Rate og er et gennemsnit
(med højeste og laveste trukket fra) af de stilte satster hos 8
banker. Det drejer sig om Amtssparekassen Fyn, Danske Bank, Jyske
Bank, LB Kiel, Nykredit Bank, Spar Nord Bank, Sydbank og Unibank. Den
beregnes for 1, 2, 3, 4, 5, 6, 9 og 12 måneder og stilles hver dag kl.
10.30. Dagens CIBOR bliver offentliggjort kl. 11.00.

LIBOR står for London Interbank Offered Rate og er et gennemsnit af
den rente en række banker tilbyder på interbank-markedet. LIBOR går op
til 5 år og sættes kl. 11.00 UTC.