Skilsmisse - bodeling.
Fra : Martin

Dato : 29-06-08 15:11

Yo gruppe

Jeg er p.t. separeret med hendblik på skilsmisse.
Vi er flyttet fra hinanden, og boet er opdelt.

Men nu er eksén begyndt at rende mig på døren om, at nu vil hun have
andre ting.
Nu er jeg så begyndt at blive lidt små nervøs om, hvor længe hun mon dog
vil fortsætte.

Derfor er jeg begyndt at lede efter en eller anden form for erklæring
om, at boet er delt , og hvor begge parter underskriver, og erklærer at
boet er ligeligt fordelt.

Findes dette?

Kan jo selv lave en seddel, men den vil jo næppe holde vand rent
juridisk set.

Syntes at huske, at der muligvis var et punkt i seperationspapirene
vedr. bodeling, men er lidt blank her.

Mvh
Martin

Fra : Ole C

Dato : 29-06-08 16:27

Martin skrev blandt andet:

> [...]
> juridisk set.
>
> Syntes at huske, at der muligvis var et punkt i seperationspapirene

Det skal fremgå af dine separationspapir om fællesboet er delt - og
fællesbo er ikke kun indbo.....

--
vh
Ole C

Fra : Martin

Dato : 01-07-08 21:42

Ole C skrev:

> Det skal fremgå af dine separationspapir om fællesboet er delt - og
> fællesbo er ikke kun indbo.....

Vil det sige, at boet ikke er delt, før vi har delt vores penge?
Vi har solgt vores hus, og der går jo noget tid, før de penge kommer.

Hygge
MJ

Fra : Ole C

Dato : 01-07-08 23:14

Martin skrev blandt andet:

> Vil det sige, at boet ikke er delt, før vi har delt vores penge?
> Vi har solgt vores hus, og der går jo noget tid, før de penge kommer.

Ja, hvis ikke du kan huske om der er foretaget bodeling, må du nok se at
få kigget på separationspapirerne - og hvis du har smidt dem ud, må du
kunne få en kopi af den myndighed der ordnede separationen....

Selvom pengene fra hussalget endnu ikke er frigivet, kan I jo godt have
aftalt vilkårene for bodelingen.
Der er en masse om bodeling her:
http://www.boernogsamvaer.dk/artikler/familieret/separation_og_skilsmisse_folder.htm#bodelingen

--