Dong opkrævning
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-06-08 15:04

Hejsa

Jeg har lige haft et tilfælde hvor jeg har fået brev fra Dong Energi
at jeg har penge tilgode hos dem på ca. 1200kr. (såfrem jeg har betalt
regningerne som der står med småt) og jeg vil få en check tilsendt.

Et par uger senere for jeg så tilsendt en rykker på en regning der
ikke er betalt. På denne regning er der opkrævet rykkergebyr og
renter.

Hvordan kan man sige jeg har penge tilgode ca. 1200kr, og så sende en
rykker på et 1500beløb der så er blevet til 1650 med renter og
gebyr... Hvis man har penge tilgode, kan man vel ikke kræve renter for
den del af beløbet man har tilgode?

Jeg plejer nu at betale mine regninger, men da jeg har købt ny bolig
som endnu ikke er min folkeregister adresse, da ejendommen er under
renovering, for jeg ikke tjekket post hver dag.

Desuden er det brev som beregner det jeg har tilgode, åbenbart
foretaget før den årlige afregning.... Så vidt jeg husker skriver dong
at der er årlig aflæsning 1/7 men tilsyneladende har de baseret brevet
på en indtelefoneret aflæsning i maj.

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 29-06-08 10:38

Bjarke Hansen wrote:

> [...]
> foretaget før den årlige afregning.... Så vidt jeg husker skriver dong
> at der er årlig aflæsning 1/7 men tilsyneladende har de baseret brevet

Du har vel selv besvaret spørgsmålet. Opgørelsen fra Dong med
overskydende 1200 kr forudsætter at du har betalt alle regninger.

Har du betalt alle regninger? Du har åbenbart ikke kontrolleret det
endnu. Gør det, og hvis det ikke hænger sammen, så kontakt Dong.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen DK

Fra : Knut

Dato : 29-06-08 10:41

Det lyder som om du taler om opgørelse / regning for 2 forskellige boliger.
Du kan jo derfor godt have 1200 til gode i din gamle bolig men alligevel
skylde i den nye. Energiafregning knyttes normalt til boligen (s adresse) og
ikke til en person.

Knut

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-08 09:42

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Jajaja... Ding Dong her har vi betalt over 12.000kr for meget og de er
næsten umulige at hente hjem igen, de vil have dem stående, så de selv kan
trække når det passer dem, derfor også valgt anden levendør.
De falder op og ned på aflæsningen og påstår at der ikke er læst af i 5 år.
Aflæsning er langt under det tal de er kommet frem til?

De mangler stadig at tilbagebetale 3400,-kr.

Utroligt men sandt, Ding Dong Ding Dong. Måske lidt OT men alligevel!

Mvh Jens_a