Copyright (2)
Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 22-06-08 13:17

Må man offentligt afspille musik, hvis komponisten har været død >70 år og
indspilningen ligeledes er >50 år gammel? Altså uden at skulle involvere
KODA.

Det er sådan jeg læser lov om ophavsret, men hvis kravene er mindre skrappe,
ville det være fint.

hilsen
Uffe Kousgaard

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-06-08 18:36

Uffe Kousgaard skrev:
> Må man offentligt afspille musik, hvis komponisten har været død >70 år og
> indspilningen ligeledes er >50 år gammel? Altså uden at skulle involvere
> KODA.

Ja. Du må afspille, kopiere og sælge alt det, du har lyst
til, hvis ovenstående er overholdt.

> Det er sådan jeg læser lov om ophavsret, men hvis kravene er mindre skrappe,
> ville det være fint.

Det er de ikke.

--
Mvh. Kim Ludvigsen