Feriepenge til udbetaling
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 19-06-08 20:51

I hvilket år skal man have sine feriepenge?

Det år feriepengene er optjent, eller det år hvor feriepengene er udbetalt
(det kunne f.eks. være 14-dages lønnede med lønbetaling for 2 uger
førstkommende fredag efter).

I hvilket år skal man have sine feriedage?

Samme spørgsmål.

--
Per
Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm sælges. Fjern fjern i mailadresse

Fra : alexbo

Dato : 19-06-08 21:01

"Per Henneberg Kristensen" skrev

> [...]

> (det kunne f.eks. være 14-dages lønnede med lønbetaling for 2 uger
> førstkommende fredag efter).

> I hvilket år skal man have sine feriedage?

Ja det kan jeg se, men jeg har stadig ikke helt forstået hvad du spørger om.

Men man skal have feriepengene i det ferieår de er optjent til, ferieåret er
1/5 til 30/4, mens optjeningen er kalenderåret,
så man kan få feriepenge både fra året før og samme kalenderår.

mvh
Alex Christensen

Fra : alexbo

Dato : 19-06-08 21:03

"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev

> [...]
> 1/5 til 30/4, mens optjeningen er kalenderåret,
> så man kan få feriepenge både fra året før og samme kalenderår.

Det var så forkert, optjeningen er fra et eller to år tilbage.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jens G

Dato : 19-06-08 21:05

On Thu, 19 Jun 2008 21:51:14 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phk@fjern_klikpost.dk> wrote:

> [...]
>(det kunne f.eks. være 14-dages lønnede med lønbetaling for 2 uger
>førstkommende fredag efter).
>
>I hvilket år skal man have sine feriedage?

Året efter de er optjent.
Man optjener i den ene kalenderår, og kan så holde den optjente ferie
i det efterfølgende ferieår, som går fra 1. maj til 30. april.

Dvs, at ferie der er optjent i kalenderåret 2007, kan holdes mellem 1.
maj 2008 og 30. april 2009.

Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Fra : Allan

Dato : 19-06-08 21:05

Optjeningsåret 1. januar 07 til 31. december 07, skal ferieafvikles i
ferieåret 1. maj 08 til 30. april 09

Optjeningsåret 1. januar 08 til 31. december 08, skal ferieafvikles i
ferieåret 1. maj 09 til 30. april 10

Så simplet er det!

/AB