Udbetaling af indestående på Den Blå Avis ~
Fra : Leif Langgaard

Dato : 17-06-08 17:38

Hej

Jeg har et lille beløb stående på min konto hos DBA, firmaet har ændret
deres "køb adgang" politik, efter at jeg har indbetalt beløbet, det er nu
ikke muligt at købe adgang til enkelte annoncer, men der skal købes adgang
for en hel uge.
Det gamle "enkeltkøbssystem" var det der passede mig, og fik mig til at
indbetale beløbet.

Har jeg krav på tilbagebetaling, da forudsætningerne nu er ændret?

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : penta@panto.com

Dato : 17-06-08 21:03

Læst på DBA.DK under hjælp:
Jeg vil gerne have min saldo på Blå Konto udbetalt
Du kan til enhver tid mod et administrationsgebyr på kr. 25,- få udbetalt
dit indestående på Blå Konto.

Send en e-mail til vores supportafdeling, hvor du opgiver din e-mail adresse
og det bankkontonummer, som pengene skal føres tilbage på. Vi tilbagefører
pengene senest den efterfølgende mandag.

/T

Fra : Leif Langgaard

Dato : 17-06-08 23:27

<penta@panto.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> adresse og det bankkontonummer, som pengene skal føres tilbage på. Vi
> tilbagefører pengene senest den efterfølgende mandag.

Sjovt nok at man kan få svar her i gruppen af en der er på "vi" med DBA's
support afd., når jeg ved henvendelse til samme support afdeling, af K. S.
J. bare fik en gang sniksnak og ikke et konkret svar.

Det er da råddent at tage dette gebyr for tilbagebetaling, når nu det er
"jer" der gentagne gange har ændret de forhold som jeg accepterede da jeg i
sin tid indbetalte beløbet!

Og er det lovligt?

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : alexbo

Dato : 18-06-08 09:08

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev

> Sjovt nok at man kan få svar her i gruppen af en der er på "vi" med DBA's
> support afd.,

Men det er ikke så sjovt at penta som citerer direkte fra DBA's hjemmeside
bliver svinet til af et fjols som ikke selv gider finde betingelserne på
hjemmesiden.

mvh
Alex Christensen

Fra : penta@panto.com

Dato : 18-06-08 18:31

> [...]
> "jer" der gentagne gange har ændret de forhold som jeg accepterede da jeg

Beklager min utrænede citatteknik.
Jeg har læst betingelserne på DBA, det er alt.

Hvis de snyder dig for kr. 25,- så kom over det. Lad evt være med at handle
der mere.
Jeg har selv prøvet at betale for adgang til en enkelt annonce. kr. 15,-
Det viste sig at varen var solgt for 3 måneder siden.
Jeg bruger ikke selv dba længere.

venligst
tomov

Fra : Holst

Dato : 18-06-08 18:36

Leif Langgaard wrote:

> Det er da råddent at tage dette gebyr for tilbagebetaling, når nu det er
> "jer" der gentagne gange har ændret de forhold som jeg accepterede da jeg i
> sin tid indbetalte beløbet!

Hvornår indbetalte du beløbet?

Fra : Leif Langgaard

Dato : 19-06-08 09:19

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Hvornår indbetalte du beløbet?

20.06.06, så det er små to år siden!

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Holst

Dato : 19-06-08 09:28

Leif Langgaard wrote:

> 20.06.06, så det er små to år siden!

DBA er efter min mening blevet for dyr. Jeg har i ny og næ benyttet DBA
tidligere, men når jeg nu hver gang skal betale 25 kr. for blot at sende
en mail for at spørge ind til en vare, så bliver det pludselig for dyrt.
Og måske er varen endog solgt.

Næh, guloggratis.dk er vist vejen frem, synes jeg.

Fra : Leif Langgaard

Dato : 19-06-08 10:38

> [...]
> Og måske er varen endog solgt.
>
> Næh, guloggratis.dk er vist vejen frem, synes jeg.

Hej Holst

Hvorfor spørgsmålet ang. indbetalingstidspunktet?

Reglerne er ændret _efter_ jeg indbetalte beløbet.

Jeg lader nok pengene stå indtil videre, da der ikke er nogen klaring på om
de må opkræve dette "tilbagebetalingsgebyr".
Det er de små sko der er fremme, men ret skal vel være ret.

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Holst

Dato : 19-06-08 10:43

Leif Langgaard wrote:

> Hvorfor spørgsmålet ang. indbetalingstidspunktet?

Fordi jeg synes, at den ugevise betaling har eksisteret i meget lang
tid, og det har den måske også, men det kan godt være, at det er
forholdsvis kort efter din indbetaling.

> Reglerne er ændret _efter_ jeg indbetalte beløbet.
>
> Jeg lader nok pengene stå indtil videre, da der ikke er nogen klaring på om
> de må opkræve dette "tilbagebetalingsgebyr".

Reglen om, at det koste 25 kr. at få beløbet tilbagebetalt går i hvert
fald endnu længere tilbage, ved jeg.

> Det er de små sko der er fremme, men ret skal vel være ret.

Ja

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-06-08 12:30

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> wrote in

> Jeg lader nok pengene stå indtil videre, da der ikke er nogen klaring
> på om de må opkræve dette "tilbagebetalingsgebyr".

Sakset fra dba's vilkår:

4.5 Lukning af din Blå Konto - Udbetaling af restbeløb

Du kan anvende din Blå Konto, indtil den bliver lukket af dig eller Den
Blå Avis A/S.

Du kan kun lukke din Blå Konto ved at afmelde dig som bruger på dba.dk.
Det sker ved henvendelse til vores supportafdeling.

Såfremt du ønsker at afmelde din Blå Konto, vil du samtidig miste
muligheden for at benytte alle de tjenesteydelser, der er forbundet med
din brugeroprettelse.

Hvis du ikke benytter din e-mail og adgangskode i en sammenhængende
periode på 18 måneder, bliver du slettet som bruger på dba.dk og din
personlige Blå Konto bliver lukket. Ca. 4 uger før dette sker, vil du
blive varslet pr. e-mail. Hvis du ønsker fortsat at være aktiveret som
bruger på dba.dk, skal du blot logge ind med din e-mail og adgangskode.

Når din personlige Blå Konto bliver lukket, kan du i op til et år efter
lukningen anmode vores supportafdeling om at få restbeløbet udbetalt.
Derefter kan du ikke længere få udbetalt restbeløb.

Hvis Den Blå Avis skal genfinde din slettede brugeroprettelse forudsætter
det, at du kan oplyse os om den e-mail-adresse, hvormed du har været
oprettet tidligere. Derfor er det vigtigt, at du altid sørger for at
holde dine personlige oplysninger opdateret, herunder med en gyldig e-
mail adresse, som du har adgang til.

Ved udbetaling af eventuelle restbeløb på din Blå Konto pålægges et
ekspeditionsgebyr, p.t. kr. 25,00. Restbeløb på kr. 25,00 eller derunder
udbetales derfor ikke.