Clon SIMKort ???
Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 04-07-08 17:15

Hvordan og hvor får man lavet sådan et?

Har fået lov af Telmore til at prøve om det duer...

Mvh Henrik

Fra : Kim

Dato : 04-07-08 20:05

"Henrik, Silkeborg" <NOTdk8008@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Hvordan og hvor får man lavet sådan et?
>
> Har fået lov af Telmore til at prøve om det duer...

http://www.comon.dk/news/ti.simkort.i.samme.mobiltelefon_17756.html

Mvh, Kim

Fra : Baumspieler

Dato : 05-07-08 08:44

"Henrik, Silkeborg" <NOTdk8008@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvordan og hvor får man lavet sådan et?
>
> Har fået lov af Telmore til at prøve om det duer...
>
> Mvh Henrik

Det ville jeg også ønske mig så kunne man have en skod telefon når man var
ude lufte mc'en og i haven og den slags...
Og en rigtig en til hverdag. Har tidligere haft noget dobbelt sim ved tdc
men det omstillede jo sådan set bare og på kort
2 kunne man ikke sende og modtage sms'er i ens eget nummer.

/Jan

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 05-07-08 18:31

"Baumspieler" <baumspieler@NOTVALID.NONO> skrev i meddelelsen

> [...]
> men det omstillede jo sådan set bare og på kort
> 2 kunne man ikke sende og modtage sms'er i ens eget nummer.

Det er præcist det samme jeg efterspørger...

Mvh Henrik

Fra : Optimus Prime

Dato : 07-07-08 10:26

Baumspieler skrev:
> [...]
> men det omstillede jo sådan set bare og på kort
> 2 kunne man ikke sende og modtage sms'er i ens eget nummer.

Så vidt jeg husker har den tidligere været vendt her i gruppen med den
konklusion at det sikkert kunne lade sig gøre, men at teleselskaberne
var imod og hellere ville sælge deres omstillingsløsning...

Jeg vil tro man godt kan klone et simkort (da det link Kim har postet
viser man kan kopiere indholdet over på et andet kort) - spørgsmålet er
som hvordan centralen opfører sig når du pludselig forsøger at få adgang
med et identisk kort...

Det mest oplagte er at man enten nægtes adgang eller at det først kort
"logges af" når man søger adgang med det andet kort.
Selvfølgelig kan man bare slukke den ene telefon før man tænder den
anden; men i det tilfælde at nogen "glemmer" det, så skal centralen jo
kunne tage højde for det og ikke lukke ned