Sende og modtage SMS til og fra USA
Fra : Jens Thomsen

Dato : 03-07-08 00:23

Jeg har en veninde i USA som jeg gerne vil skrive SMS med.
Hendes abonnement er fra USA.

Sender jeg fra en dansk mobil koster det omkring 2.50 pr stk for hver af os.
No good.

Jeg har derfor brug for en web service som tilbyder mig at sende og modtage
sms igennem en hjemmeside hvor nummeret er amerikansk.

Men hvem tilbyder dette?

Eller har jeg andre muligheder?

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 03-07-08 01:17

"Jens Thomsen" <jt@nej.nej> wrote in

> Jeg har derfor brug for en web service som tilbyder mig at sende og
> modtage sms igennem en hjemmeside hvor nummeret er amerikansk.

Lur mig om ikke hendes mobil udbyder tilbyder en gratis text service på
deres hjemmeside. Det benytter jeg mig af når jeg sender til US citizens.

Fra : Snuden

Dato : 03-07-08 03:49

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i meddelelsen
> "Jens Thomsen" <jt@nej.nej> wrote in

> Lur mig om ikke hendes mobil udbyder tilbyder en gratis text service på
> deres hjemmeside. Det benytter jeg mig af når jeg sender til US citizens.

Hvis man alligevel skal sidde ved en computer....så kan man jo ligeså godt
bruge eks. yahoo messenger

Snuden

Fra : Optimus Prime

Dato : 03-07-08 15:39

Jens Thomsen skrev:
> Eller har jeg andre muligheder?

Send et dansk taletidskort til din veninde (og hende et amerikansk til
dig hvis det er nødvendigt) - så skriver du til hendes danske nummer og
hun til dit US nummer... Det er så lokal takst

NB: Det gælder ikke MMS, for så betaler i for datatrafik efter
udlandstaksten når i henter den

Fra : Jens Thomsen

Dato : 04-07-08 12:46

"Optimus Prime" <optimus@prime.dk> wrote in message

> Send et dansk taletidskort til din veninde (og hende et amerikansk til dig
> hvis det er nødvendigt) - så skriver du til hendes danske nummer og hun
> til dit US nummer... Det er så lokal takst

Ah ja, ikke en dum ide
Det skulle jo kunne fungere

Fra : Snuden

Dato : 06-07-08 16:57

"Jens Thomsen" <jt@nej.nej> skrev i meddelelsen

> "Optimus Prime" <optimus@prime.dk> wrote in message

> Ah ja, ikke en dum ide
> Det skulle jo kunne fungere

Javist fungerer det....men hvorfor skulle det danske selskab ikke opkræve
roamingtakst?

Fra : Optimus Prime

Dato : 07-07-08 10:19

Snuden skrev:
> Javist fungerer det....men hvorfor skulle det danske selskab ikke
> opkræve roamingtakst?

Jeg har endnu ikke set nogen lande som kræver betaling for modtagelse af
sms'er - vil tro de satser på man besvarer dem og derved tjener kassen

Men som nævnt, undgå MMS'er for der betaler man for datatrafikken til
ublu takster også ved modtagelse

Fra : Anders

Dato : 03-07-08 17:31

Der findes jo FriSMS.nu, ved bare om det kun gælder indenfor DK el. om man
kan sende til eks. USA.

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 03-07-08 17:41

Anders <anders.forst@gmail.com> wrote:
> Der findes jo FriSMS.nu, ved bare om det kun gælder indenfor DK el.
> om man kan sende til eks. USA.

Det kan man ikke !

--
ad