K850, C902, G900 eller W960
Fra : P

Dato : 22-06-08 22:59

Hej.

Hvis det er ikke lige er prisen man går efter, hvilken af disse er så
telefonen man skal købe ?
Og hvorfor ?

Jeg kan godt lide dem der beskytter kameraet med en form for dæksel, men er
sådan set også glad for hvis der var wifi i telefonen...
Og på kameraret skal der være en form for foto-lys, gerne en egentlih blitz.
Touch screen er der vel på alle fire, det har jeg prøvet på en K850, og det
er da smart nok.

Vigtigste ting er i denne rækkefølge:
SMS, nemt og hurtigt.
Telefoni.
MP3 afspiller.
Godt kamera.
FM radio.

Jeg helder selv mest imod K850, som bare er en noget tyk lille klodset sag
at se på.

P.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 23-06-08 13:27

"P" <P@1.dk> wrote in

> Hvis det er ikke lige er prisen man går efter, hvilken af disse er så
> telefonen man skal købe ?
> Og hvorfor ?

Det afhænger fuldstændig af dine præferencer. Du er nødt til at gøre op
med dig selv hvad der er vigtigt for dig, i prioriteret rækkefølge.
Herefter er det bare at bruge listen til at sortere efter. Er du heldig
står du med drømmetelefonen når du har været listen igennem.

Men jeg kan da hjælpe lidt udfra de oplysninger du har givet:

> Jeg kan godt lide dem der beskytter kameraet med en form for dæksel,
> men er sådan set også glad for hvis der var wifi i telefonen...

Den venter vi lidt med...

> Og på kameraret skal der være en form for foto-lys, gerne en egentlih
> blitz.

Fint. W960 er ude. Den har ingen af delene og iøvrigt den ringeste
kameradel. K850 har heller ikke nogen form for fotolys.

> Touch screen er der vel på alle fire,

Faktisk ikke. Kun W960 og G900 har sådan en.

> Vigtigste ting er i denne rækkefølge:
> SMS, nemt og hurtigt.
> Telefoni.
> MP3 afspiller.

W960

> Godt kamera.

C902

> FM radio.

Klarer de alle fint.

> Jeg helder selv mest imod K850, som bare er en noget tyk lille klodset
> sag at se på.

Det er nok den mest alsidige af de 4. De andre har hver deres specialer.
Til gengæld er K850'eren ikke den bedste til nogen af de funktioner du
værdsætter.

Fint kamera, men ingen fotolys,
Fin MP3 spiller, men ingen MegaBASS funktion eller album art.

Jeg tror nærmere at G900 passer dig. Dels har den både touchskærm og
Wi-Fi som du godt kan lide, dels er både kameradelen og MP3 spilleren
udemærket. Og så er den 4 mm tyndere end K850

Den har nogle features som ingen af de andre har:

Håndskriftgenkendelse (du kan skrive på skærmen),
læsning og skrivning af Office dokumenter,
SensMe (kan analysere og afspille musik efter dit humør),
Gemme store mængder SMS (1000vis),

Og Da det er en telefon med Symbian OS, kan man faktisk selv udstyre den
med de funktioner man ønsker, bare ved at installere et passende
program.

Til gengæld må du undvære Pictbridge udskrivning af billeder. Og en
Symbian baseret telefon er meget anderledes end en almindelig telefon.
Nogen finder dem langsomme og/eller besværlige i brug.

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 23-06-08 15:06

Kent Oldhøj wrote:

> Fint. W960 er ude. Den har ingen af delene og iøvrigt den ringeste
> kameradel. K850 har heller ikke nogen form for fotolys.

Såeh, Xenon-blitz er ikke fotolys?

http://www.sonyericsson.com/cws/products/mobilephones/topics/k850i/photophone?cc=dk&lc=da

Ebbe

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 25-06-08 09:16

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> wrote in

> Såeh, Xenon-blitz er ikke fotolys?

Er du i tvivl?

Ingen fotoblitz, ingen videolight, ingen fotolys, jvf. SE's egen
sammenligningsoversigt. Skal beklage at jeg overså xenon-blitzen.

Lækkert du gad tjekke. G900 er stadig en vinder.

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 24-06-08 16:13

"P" <P@1.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> blitz.
> Touch screen er der vel på alle fire, det har jeg prøvet på en K850, og

Det er smart nok, når man kigger på det første gang, men jeg er grundig træt
af min K850 - den har ikke som iPhone en funktion der slår det fra, når man
tager telefonen op til ansigtet. Så når jeg taler i telefonen aktiveres det
touch lort ofte.

> [...]
> FM radio.
>
> Jeg helder selv mest imod K850, som bare er en noget tyk lille klodset sag

Jeg ville tænke mig om en ekstra gang. Jeg købte den pga. kameraet, som også
er ganske udemærket, men regner med at bytte den ud inden længe.

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - cool stuff og fede gaveidéer