En opfordring til gruppen her
Fra : HanneFrederikcia

Dato : 02-07-08 08:49

Hej NG

Jeg skriver en gang imellem herinde, og spørger om forskellige sprøgsmål
osv.

Inde i bare plunker mig, futter mig eller lign., så prøv lige at læse hvad
jeg skriver for en gangs skyld.

Jeg må indrømme at jeg ikke helt forstå nogle af de ting der bliver skrevet
herinde.
Jeg har godt læst de retningslinier noget har nedskrevet, og der er også
mange af dem der er fine. Men engang i mellem bilver jeg altså lidt i tvivl.

Senest kan jeg se at de 2 sidste indlæg handler om dette.
Jeg er selv meget i tvivl hver gang jeg skriver herinde fordi jeg ikke ved
om det er tilladt det jeg skriver.

Eks. kan jeg ikke se hvad der er problemet med Muddleys indlæg.
Det er en musik kultur nyhedsgruppe, og han prøver at lave lidt sjov med en
lille quiz til alle de vidende personer herinder..
Hvad er der galt med det..
Må man kun stille spørgsmål eller ???

Ligesom at man ikke må reklamere.. det er jeg helt med på, for det er da
irreterende at komme ind på en gruppe hvor der bare er ligegyldig reklame
over det hele.
Men eks har samme muddley tidligere skrevet et indlæg hvor han skriver at
man på en bestemt side kan finde gratis musik quizzer... Det ser jeg ikke
som en reklame.
Det er jo en musik gruppe, og folk der læser denne gruppe er jo formentlig
folk der interessere sig for musik, og så er det da en relevant info at man
kan quizze på en bestemt side...
Det behøver jo ikke at være hans egen. Jeg kunne jo løbe over en fed side
med nogle gode musik info, og tænke den de andre herinde da lige se også, og
så kunne det da være rart at man kunne lave et indlæg og skriver... Til jer
musikinteresserede.. prøv at se denne fede side osv...
Men så bliver man bare smidt og meget andet...
Hvorfor ikke bare sige fedt, eller har ingen interresse.
Hvorfor skal alle indlæg hele tiden handle om, om det nu også er det rigtige
sted det er skrevet, og og man nu også har skrevet sit svar under
spørgsmålet og ikke under...
For det ville jo være en katastrofe hvis man pludselig midt i sin daglige
rytme skulle til at læse et indlæg hvor spørgsmålet pludselig stod under
svaret.. ???
Hvad er problemet ??

Det kan godt være at nogle synes de er politiet herinde, men jeg må indræmme
at jeg synes det er 10 gange mere irreterende at folk hele tiden retter på
folk måde at lave indlæg på.
Jeg synes personligt at det er 10 gange lettere hvis der svares i toppen. Så
skal jeg ikke hele tiden rulle ned for at se svaret. Det er også sådan jeg
mailer. Hvis mail korrespondancer blev svaret under, ville man jo hele tiden
skulle rulle ned i bunden.
Så jeg ved ikke hvem der har besluttet at det er takt og tone at der svares
under, for jeg har ikke været med til at stemme om det i hvert fald.

Så min opfordring... Stop med at fylde indlæggene med politiarbejde og lad
folk snakke almindelig om musik releteret ting herinde. Jeg er træt af sure
miner og udskælden. Jeg læser aldrig nogensinde opslag grupper, så hvis
noget har et interresant musik opslag, så lad mig få det her i musik
gruppen.. Det er jo det den handler om.

Fra : Broegger

Dato : 02-07-08 09:26

"HanneFrederikcia" <hanne.f@mail.dk> skrev
<snip>
> Det kan godt v‘re at nogle synes de er politiet herinde, men jeg m†
> indr‘mme at jeg synes det er 10 gange mere irreterende at folk hele
> tiden retter p† folk m†de at lave indl‘g p†.
> Jeg synes personligt at det er 10 gange lettere hvis der svares i
> toppen. S† skal jeg ikke hele tiden rulle ned for at se svaret. Det er
> ogs† s†dan jeg mailer. Hvis mail korrespondancer blev svaret under,
> ville man jo hele tiden skulle rulle ned i bunden.
> S† jeg ved ikke hvem der har besluttet at det er takt og tone at der
> svares under, for jeg har ikke v‘ret med til at stemme om det i hvert
> [...]

Det er almindelig praksis, og ganske rart da det så er nemt at se præcist
hvad der svares på. Som her hvor jeg har klippet en stor del af dit
indlæg væk da jeg ikke ønsker at svare på dette. Hvis alle husker at
klippe det ud der ikke er relevant, så bliver det heller ikke et problem
med scroll.

Og en morsom måde at se det på er jo at det ikke er jeopardy. Så svaret
skal ikke komme før spørgsmålet

I øvrigt hører diskussioner af denne slags til i dk.admin.netikette, jeg
har dog ikke sat "fut", men vil gøre det hvis dialogen udvikler sig.

<snip>

--
Hilsen Thomas
Gode venner kan lave alting sammen,

Fra : EnjoyNews

Dato : 02-07-08 09:29

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> I øvrigt hører diskussioner af denne slags til i dk.admin.netikette, jeg
> har dog ikke sat "fut", men vil gøre det hvis dialogen udvikler sig.

)
Som Hanne skrev... der er jo ingen mennesker der læser dk.admin.netikette
Så et eller sted synes jeg nok at Hanne har ret ikke meget af det hun
skriver.t
Jeg er også lidt træt af politi indlæg.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-07-08 11:12

EnjoyNews skrev:

>der er jo ingen mennesker der læser dk.admin.netikette

Der er mange der tror at der kun er en gruppe i dk hierakiet

FUT gæt selv hvorhen

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 04-07-08 08:26

"EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Som Hanne skrev... der er jo ingen mennesker der læser dk.admin.netikette
> Så et eller sted synes jeg nok at Hanne har ret ikke meget af det hun

Jeg er træt af "Dagens ord" trenden, som er en ligegyldig og kedelig måde at
holde gruppen i gang på. I dag tjekker jeg bare gruppen ind i mellem og
skimmer kort overskrifterne for at se om der er spændende nyt fra
musiklivet. Det er der som regel ikke.

--
Jesper Brogaard, Denmark

Fra : Max

Dato : 04-07-08 08:39

Hej Jesper

> måde at holde gruppen i gang på. I dag tjekker jeg bare gruppen ind i
> mellem og skimmer kort overskrifterne for at se om der er spændende
> nyt fra musiklivet. Det er der som regel ikke.

Du har ikke selv overvejet at bidrage med noget interessant om
musiklivet, det skal jo komme et sted fra ?

--
Mvh Max

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 04-07-08 09:13

> Hej Jesper

> Du har ikke selv overvejet at bidrage med noget interessant om
> musiklivet, det skal jo komme et sted fra ?
>
> --
> Mvh Max

Næh, egentlig ikke, jeg har jo mistet interessen for gruppen. Men måske, jeg
kigger jo med ind i mellem, så det akn jo være at det kommer.

Nyt fra dansk musik:

Mit eget band Black Succubi's nye album er ude på iTunes nu.
Dansk heavy metal med tunge metal riffs og melodiske melodier.
Musikere fra IronFire, PitchBlack, Crafted o.a.
Gæste-solo af bl.a. Hank Shermann fra Mercyful Fate og Force of Evil.

Hele albummet kan købes som download via iTunes og Digidi
http://digidi.shop2download.com/cgi-bin/WebObjects/TShop.woa/wa/PSShop/MusicCollection?id=1779292392.

Tre af sangene kan høres i fuld længde på vores MySpace
http://www.myspace.com/blacksuccubi.

Så skal vi bare lige ha' gang i reklamehjulene

--
Jesper Brogaard, Denmark

Fra : HanneFrederikcia

Dato : 04-07-08 09:39

"Jesper Brogaard" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Tre af sangene kan høres i fuld længde på vores MySpace
> http://www.myspace.com/blacksuccubi.
>
> Så skal vi bare lige ha' gang i reklamehjulene

Hvor er du cool )

fedt indlæg.. Dejligt med nogle musikreleterede nyheder

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 04-07-08 10:41

"HanneFrederikcia" <hanna.f@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Jesper Brogaard" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Hvor er du cool )
>
> fedt indlæg.. Dejligt med nogle musikreleterede nyheder

He he, tak...og så er det dansk..trods engelske tekster...og svensk trummis

--
Jesper Brogaard, Denmark

Fra : Max

Dato : 04-07-08 09:58

Hej Jesper

> Næh, egentlig ikke, jeg har jo mistet interessen for gruppen. Men
> måske, jeg kigger jo med ind i mellem, så det akn jo være at det
> kommer.

Husk at gruppen skabes af de indlæg der skrives, intet
kommer af sog selv (ud over lommeuld),

> [...]
>
> Tre af sangene kan høres i fuld længde på vores MySpace

Se der er jo relevant info fra nærmeste hold, det vil jeg prøve at
lytte til, dog siger foromtalen at det måske ikke er lige mig, men
så må jeg have sønnen på banen og se om det er noget for ham.

> Så skal vi bare lige ha' gang i reklamehjulene

Hvor ? :)

--
Mvh Max

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 04-07-08 10:39

> [...]
> lytte til, dog siger foromtalen at det måske ikke er lige mig, men
> så må jeg have sønnen på banen og se om det er noget for ham.

Ja, det er jo dét der er så overvældende. Det er sgu svært at blive
bemærket, men vi har gang i nogle pr-tiltag i Danmark, England og Sverige.

--
Jesper Brogaard, Denmark
....som griner lidt over sin egen formulering "melodiske melodier"...altså

Fra : Max

Dato : 04-07-08 11:45

Hej Jesper

> Ja, det er jo dét der er så overvældende. Det er sgu svært at blive
> bemærket, men vi har gang i nogle pr-tiltag i Danmark, England og
> Sverige.

Som en kunstner sagde engang, ægte kunst er 2 % inspiration og
98 % transpiration. Det ligner til forveksling ærligt arbejde, men jeg
tror at det kan lykkes hvis man har noget andre gider, problemet er
nok at nå dem.

--
Mvh Max

Fra : Max

Dato : 04-07-08 21:58

Hej Jesper

Meget energi og vrede i de numre, musiken for rodet til min smag.
Men jeg kan godt klare at høre det og i har, til forskel for grupper
der normalt spille denne type musik, en sanger man rent faktisk
kan høre hvad synger.

Nu har jeg sendt linken til sønnen, det kan være det er ham.

--
Mvh Max

Fra : Vidal

Dato : 04-07-08 13:40

Jesper Brogaard skrev:

> [...]
>
> Tre af sangene kan høres i fuld længde på vores MySpace
> http://www.myspace.com/blacksuccubi.
>
> Så skal vi bare lige ha' gang i reklamehjulene

Det er heftige toner ... !

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 04-07-08 13:44

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Det er heftige toner ... !

Tak...hvis det altså er en kompliment

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-07-08 08:45

> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Føler du det også, bare en lille smule komisk, den panik en henvisning til "
Gratis musik quizzer " kunne afstedkomme, og hvor velkommen din reklame var
))))

M.V.H....Benny..

Fra : Max

Dato : 05-07-08 09:23

Hej Benny

> Føler du det også, bare en lille smule komisk, den panik en
> henvisning til " Gratis musik quizzer " kunne afstedkomme, og hvor
> velkommen din reklame var )

Det var jo ikke quizen der var problemeti de indlæg du tænker på.

--
Mvh Max

Fra : LanstromVirus

Dato : 05-07-08 15:53

"Max" skrev
> Hej Benny

> Det var jo ikke quizen der var problemeti de indlæg du tænker på.

Var det link'et der indeholdt nogle reklamer for musik-venues?
Der er jo flere herinde der har reklameret på en måde og ikke hører et ord
for det.
CD'er, band, ny bog, hjemme-sider mm.
Hvordan denne quizz var mere. malplaceret end andre er jeg i tvivl om.

Fra : Max

Dato : 05-07-08 16:38

Hej

> Hvordan denne quizz var mere. malplaceret end andre er jeg i tvivl om.

Det var nok den måde emnefeltet var udfyldt på der gjorde udslaget.

--
Mvh Max

Fra : LanstromVirus

Dato : 05-07-08 17:04

"Max" skrev
> Hej

> Det var nok den måde emnefeltet var udfyldt på der gjorde udslaget.

Forstået på den måde at det bare var et link, men ikke et emne, som f.eks
"dagens ord"?

Fra : Max

Dato : 05-07-08 17:37

Hej LanstromVirus

> Forstået på den måde at det bare var et link, men ikke et emne, som
> f.eks "dagens ord"?

Nej, det var et direkte personangreb.

--
Mvh Max

Fra : LanstromVirus

Dato : 05-07-08 18:07

"Max" skrev
Hej Max

> Nej, det var et direkte personangreb.

Nå på den måde.
Jeg har set værre.:)
Jeg kan godt se det fra Hauge's side.
Det må ikke være sjovt at se sit navn i emnet.
På den anden side, _er_ der en reel mulighed for at blive slagtet på
internettet og det er ikke rart, når det sker.
Bare det at stille et spørgsmål kan blive mødt med hårde ord.
Lidt overbærenhed ville være godt.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-07-08 08:57

> Hej

> Det var nok den måde emnefeltet var udfyldt på der gjorde udslaget.
>
> --
> Mvh Max

Hej Max

Jamen skal du være ærlig... Ville du så ikke sige, at Hauge, lige
umiddelbart før, helt selv havde gjort sig fortjent til denne ?.... Var det
ikke en slet skjult hentydning, til en anden, samtidig tråd.... Hvor Hauge's
første kommentar var * PLONK *

M.V.H....Benny..

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 06-07-08 09:12

http://www.synoptik.dk

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Hauge

Dato : 06-07-08 09:12

Benny Mortensen wrote:
> Hvor Hauge's første kommentar var * PLONK *

Du finder ikke et eneste indlæg her i grupperne, hvor jeg skriver PLONK.
Eventuelt kan du prøve at søge tilbage de sidste 10 år. på Googlegroups.

/Hauge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-07-08 05:24

> Du finder ikke et eneste indlæg her i grupperne, hvor jeg skriver PLONK.
> Eventuelt kan du prøve at søge tilbage de sidste 10 år. på Googlegroups.
>
> /Hauge

Sorry, så husker jeg forkert...
Bukker dybt

M.V.H....Benny..

Fra : Hauge

Dato : 07-07-08 15:53

Hejsa
Benny Mortensen wrote:
> Sorry, så husker jeg forkert...

Helt i orden. :)

Mvh Hauge

Fra : Max

Dato : 06-07-08 15:25

Hej Benny

> Jamen skal du være ærlig... Ville du så ikke sige, at Hauge, lige

Hvis jeg skal være helt ærlig, ja så skal man holde sig for god
til den slags udfald, uanset hvem man mener man kan overfalde
på den måde.

--
Mvh Max

Fra : Vidal

Dato : 06-07-08 23:09

Jesper Brogaard skrev:
> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Tak...hvis det altså er en kompliment

Jeg hører ikke til din målgruppe og kender ikke
rigtigt til den musik, I spiller, jeg ved end ikke
hvem din målgruppe er.

Teknisk lyder det fint for mig, I spiller fint nok
og sangeren har også en god stemme, guitarerne lyder,
som de skal lyde, der er masser af energi men ...

- *for mig* har musikken et alt for kompakt udtryk,
det kører højt komprimeret derudaf med 180 km i
timen. Men det hører vel til genren?

Jeg har forsøgt at lytte mig frem til jeres
tekstunivers, men opfanger det ikke rigtigt, men
nu har jeg altså også kun lyttet ind en gang.

Hvis I ville gå mainstream, men det er vel ikke
jeres intention, ville jeg foreslå, I forsøgte
jer med nogle ballader, det har heavygrupper jo
ofte haft held med, hvor I sparer på de hårdere
effekter og har et mere åbent lydbillede.

For mig bliver guitarernes bestandige figurer lidt
for ensformige og når jeg sidder her foran computeren
for unuancerede. Men det er måske pointen at fremkalde
en hypnotiserende(?) effekt, når det hele kombineres
med en megavolumen?

Jeg kan fint forstå, det må være fedt at trykke den
af fra scenen og se folk stå nedenfor og vifte med
håret ...

Mine kommentarer er sandsynligvis aldersbetingede,
jeg er for gammel til den slags. Mine ører tåler
ikke så stort et (lyd)tryk, de ville eksplodere, hvis
jeg hørte musikken gennem øretelefoner.

Men du skal ikke blive deprimeret over det, det er
fine melodier, endda med lyriske indslag, som man
(måske?) ikke ville forvente i den genre.

Så kør bare på, det skal nok lykkes, men måske ikke
med folk over 40.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 09-07-08 19:53

> [...]
> fine melodier, endda med lyriske indslag, som man
> (måske?) ikke ville forvente i den genre.
>
> Så kør bare på, det skal nok lykkes, men måske ikke

Tak for din kritik, Vidal, som jeg har læst med positiv interesse.
Vi har meget bevidst valgt stilen på albummet; lidt hårdt, lidt melodisk og
en enkel opbygning. Noget drengene kan forstå med en fadøl i hånden. Vores
ambitioner er ikke store, vi er nemlig alle i fuld fart mod samme
aldersgruppe som dig og har alle almindelige forpligtelser, men det er altid
sjovt at spille koncerter - og hvis folk kan li' musikken og køber albummet
eller et par downloads, så er mit første mål nået

Jeg skriver når det fulde program for verdensturnéen er i hus

Ang. (vores) musik i hovedtelefoner, så er fidusen jo netop at du kan skrue
ned til et behageligt niveau og endda bedre høre musikkens detaljer. Det
skal nok ikke være mp3-lyd, men du forstår. Det er noget jeg desværre alt
for sjældent gør selv.

--
Jesper Brogaard, Denmark

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 02-07-08 09:40

HanneFrederikcia skrev:

> [...]
> Det er en musik kultur nyhedsgruppe, og han prøver at lave lidt
> sjov med en lille quiz til alle de vidende personer herinder..

Jeg gætter på, at folk enten tog anstød, fordi de mente han prøvede at
reklamere, eller blev provokeret af den måde, han omtalte Hauge på.
Men jeg synes umiddelbart også, det var en overreaktion, og kan ikke
se noget galt i den quiz, han har sendt.

Det ville ikke være noget problem.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-07-08 10:55

HanneFrederikcia skrev:

>Eks. kan jeg ikke se hvad der er problemet med Muddleys indlæg.

Det der tændte mig af, er den provokerende overskrift, som endda blev
gentaget i quiz-indlægget, det er det der tændte mig af

Derfor fik Muddley et PLONK

lad mig tilføje det er ikke det eneste filter jeg har på i denne gruppe,
Dagens ord* filtrerer en masse fra som _var_ sjovt for et par måneder
siden, meen....

>Det er en musik kultur nyhedsgruppe, og han prøver at lave lidt sjov med
>en lille quiz til alle de vidende personer herinder.

Hans quiz i sig selv er helt i orden, og som du kan læste før ikke den der
er problemet.

>Må man kun stille spørgsmål eller ?

nej

>Men eks har samme muddley tidligere skrevet et indlæg hvor han skriver at
>man på en bestemt side kan finde gratis musik quizzer... Det ser jeg ikke
>som en reklame.

Det er et opslag og hører til under dk.opslag

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : HanneFrederikcia

Dato : 03-07-08 09:06

> Det der tændte mig af, er den provokerende overskrift, som endda blev
> gentaget i quiz-indlægget, det er det der tændte mig af
>
> Derfor fik Muddley et PLONK

Det må virkelig være et trist og sørgeligt liv du lever, hvis det kan tænde
dig af.
Prøv lige at slappe lidt af i din krop og vær lidt positiv. Så får du det
meget bedre

Ja nu er jeg jo godt klar over hvad der sker med mig, men det gør bare

> lad mig tilføje det er ikke det eneste filter jeg har på i denne gruppe,
> Dagens ord* filtrerer en masse fra som _var_ sjovt for et par måneder
> siden, meen....

Jamen så er der jo bare en masse du går glip af.. fint med mig...

> Hans quiz i sig selv er helt i orden, og som du kan læste før ikke den der
> er problemet.

> nej

> Det er et opslag og hører til under dk.opslag

Det er da ikke et opslag. Et opslag er "sofa til salg, kom og afhent" eller
"jeg søger en dit og dat".
Du er helt galt på den... Jeg synes personligt den slags indlæg er gode, så
bliv ved med det alle sammen. Så må politimanden jo plonke os hvis han vil.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 03-07-08 15:02

HanneFrederikcia skrev:

>Det må virkelig være et trist og sørgeligt liv du lever, hvis det kan
>tænde dig af.

Lige som at du må have et trist og sørgeligt liv når du bliver tændt af og
poster OT i gruppen angående andre der er tændt af, ikke at jeg tror at du
forstår ligheden, men den er der.

>Prøv lige at slappe lidt af i din krop og vær lidt positiv. Så får du det
>meget bedre

Det gjorde jeg jo så også til at starte med, men han forstod jo intet af
hvad han fik besked på, og så er det sådan set lige fedt hvad pågældende
skriver, så er det uinteressant.

>Jamen så er der jo bare en masse du går glip af.. fint med mig...

Dog intet der har min interesse

>Et opslag er "sofa til salg, kom og afhent" eller "jeg søger en dit og
>dat".

Næh det er salg, det hører til i dk.marked.*

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : HanneFrederikcia

Dato : 04-07-08 00:39

> Lige som at du må have et trist og sørgeligt liv når du bliver tændt af og
> poster OT i gruppen angående andre der er tændt af, ikke at jeg tror at du
> forstår ligheden, men den er der.

Ja ja.. jeg må videre.

> Det gjorde jeg jo så også til at starte med, men han forstod jo intet af
> hvad han fik besked på, og så er det sådan set lige fedt hvad pågældende
> skriver, så er det uinteressant.

Han forstod jo intet af hvad han fik besked på... Siden hvornår er du blevet
berettiget til at give folk besked på at gøre nogle ting.
Er det dig der ejer grupperne ?

> Dog intet der har min interesse

Ja, det ved du jo så ikke.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 04-07-08 06:10

HanneFrederikcia skrev:

>Ja ja.. jeg må videre.

Hils Muddley når du rammer ham

>Han forstod jo intet af hvad han fik besked på...

Næh, han er lige så dum som dig

>Ja, det ved du jo så ikke.

Jo det ved jeg, men det har du jo til stadighed ikke brikker nok til at
forstå

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : HanneFrederikcia

Dato : 04-07-08 08:01

> Hils Muddley når du rammer ham

> Næh, han er lige så dum som dig

øhh. apropos dum ... det er dig selv du citere her... det var dig der
skrev "Han forstod jo intet af hvad han fik besked på."

> Jo det ved jeg, men det har du jo til stadighed ikke brikker nok til at
> forstå

Hvordan kan du vide om Muddley eks. lige skriver noget som du har gået og
ledt efter, hvis du har blokket ham.

Fra : Jim

Dato : 04-07-08 16:43

HanneFrederikcia skrev:
>det er dig selv du citere her...

Køb dig et par briller så du kan se forskel på , og ...
endnu et selvmål af dig

Fra : Hauge

Dato : 04-07-08 16:55

HanneFrederikcia wrote:
> Hvordan kan du vide om Muddley eks. lige skriver noget som du har
> gået og ledt efter, hvis du har blokket ham.

Seriøst, med den måde at kaste sig over grupperne på, så kan der vist ikke
være meget af værdi fra den side. Kender i hinanden?

/Hauge

Fra : HanneFrederikcia

Dato : 04-07-08 20:13

> Seriøst, med den måde at kaste sig over grupperne på, så kan der vist ikke
> være meget af værdi fra den side. Kender i hinanden?

Overhodet ikke. Jeg har ikke set ham før. men som sagt har jeg også været
væk eller i hvert fald neutral et stykke tid.

Fra : Hauge

Dato : 04-07-08 19:55

HanneFrederikcia wrote:
> Overhodet ikke. Jeg har ikke set ham før. men som sagt har jeg også
> været væk eller i hvert fald neutral et stykke tid.

Og du starter med det samme med at tude over hvor slemme vi er i gruppen,
uden at se længere end to dage tilbage? Hvor dum har man lov til at være?
Og igen, jeg vil futte den her over i netiketten igen, selvom jeg godt ved
du har en meget stor interesse for at fylde gruppen med OT-indlæg..

/Hauge

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 02-07-08 12:20

"HanneFrederikcia" <hanne.f@mail.dk> wrote in

> Eks. kan jeg ikke se hvad der er problemet med Muddleys indlæg.

Det oprindelige indlæg hører til i dk.opslag.

Det kan godt være at linket er musikrelevant, men som udgangspunkt
bringes links som svar på et relevant indlæg, og ikke uopfordret. Så er
det enten reklame og/eller hører til i dk.opslag.

Usenet er et fedt medie. Der hersker i stor udstrækning anarki, og det
giver nogle ukontrollerede effekter, både gode og dårlige.

Hvis ingen forsøger at dæmme op for de dårlige, som f.eks. fejlposts, så
vil usenet hurtigt drukne i offtopic posts.

Forestil dig ultimativt at der kun var en gruppe med 100000vis af daglige
indlæg... ikke praktisk.

> Det er en musik kultur nyhedsgruppe, og han prøver at lave lidt sjov
> med en lille quiz til alle de vidende personer herinder..

Jeg kan ikke forestille mig at nogen har noget imod quizzen.

> [...]
> Men eks har samme muddley tidligere skrevet et indlæg hvor han skriver
> at man på en bestemt side kan finde gratis musik quizzer... Det ser

Havde linket været bragt som svar på et indlæg, "Nogen der kender en side
med musikquizzer?", så helt fint. Det andet udvikler sig desværre hurtigt
til at nogen laver kommercielle sider, hvor der er noget "musikrelevant"
information nederst til venstre på siden, og så poster løs. Grænsen skal
gå et sted, og erfaringsmæssigt er det smartest her.

> Jeg synes personligt at det er 10 gange lettere hvis der svares i
> toppen.

Problemet er at så citerer du dels hele svaret, dels bliver det svært at
afgøre præcis hvad du kommenterer. Når man gør som jeg gør her, så er det
enkelt at se hvad jeg kommenterer, og det jeg ikke ønsker at kommentere,
klipper jeg væk.

> Hvis mail korrespondancer blev svaret under,
> ville man jo hele tiden skulle rulle ned i bunden.

Ikke hvis du kombinerer med god citatteknik Så bliver det nærmest som
en lille samtale, som jeg personligt finder meget mere overskueligt.

> Så jeg ved ikke hvem der har besluttet at det er takt og tone at der
> svares under, for jeg har ikke været med til at stemme om det i hvert
> fald.

Sådan blev det bare i tidernes godmorgen. Og da det på mange måder stadig
er praktisk, overskueligt og fungerer, så holdes der fast ved metoden.

> lad folk snakke almindelig om musik releteret ting herinde.

Jamen bestemt. Men jeg synes det er lidt respektløst at man bare vader
ind et fremmed sted og begynder at skrive løs, uden liiiige at stikke en
finger i jorden først.

Du render jo heller ikke bare ind på en fremmed café og råber "Tjener! 2
Latte og har du mere end 1 måde at lave dem på, så gerne den hurtige! Og
i 2, kan i ikke lige flytte derover, for jeg bliver køresyg hvis jeg ikke
sidder ved vinduet. Og gider i dæmpe jer lidt nede bagi? Min tinnitus
lurer lige under overfladen..." Vel?

Og jeg er altså mindre venligt stemt overfor folk der opfører sig
respektløst. Så en finger i jorden...

> Jeg læser aldrig nogensinde opslag
> grupper, så hvis noget har et interresant musik opslag, så lad mig få
> det her i musik gruppen.. Det er jo det den handler om.

Det er en hårdfin grænse, og jeg indrømmer at den er svær, når det
handler om ens egne sider. Selv ville jeg vælge at spørge i gruppen:

"Hej jeg har lavet en side jeg synes er relevant for gruppen. Den handler
om blablabla, er ikke kommerciel osv. Er det okay at jeg poster et link?"

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 02-07-08 17:38

Kent Oldhøj skrev:

> [...]
> bringes links som svar på et relevant indlæg, og ikke uopfordret.
> Så er det enten reklame og/eller hører til i dk.opslag.

Jeg er ikke enig. Reklame er ikke velset i en debatgruppe, men der er
ingen regel om, at uopfordrede henvisninger til hjemmesider kun hører
hjemme i opslagsgrupperne. Det kan man læse i de overordnede
retningslinjer.

I dk.kultur.musiks fundats står der specifikt, at "henvisninger til
gode musik-netsteder" er blandt den slags indlæg, der ønskes i
gruppen. I princippet kan gruppen have en anden praksis, men det mener
jeg ikke vi har.

http://usenet.lundhansen.dk/?side=overretningslinjer&m=A
http://usenet.lundhansen.dk/fundats/dk.kultur.musik

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-08 18:54

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> gode musik-netsteder" er blandt den slags indlæg, der ønskes i
> gruppen. I princippet kan gruppen have en anden praksis, men det mener

Jeg synes generelt folk går alt for meget op i regler og regulativer. Det er
fint nok at man forsøger at begrænse personlige tilsvininger og
lignende...men ellers synes jeg at livet er for kort til alt det
flueknepperi

Fra : HanneFrederikcia

Dato : 03-07-08 09:10

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fint nok at man forsøger at begrænse personlige tilsvininger og
> lignende...men ellers synes jeg at livet er for kort til alt det

Det var da dejligt med et positivt mennesker der har et liv ved siden af
nyhedsgruppen
Jeg kan altså heller ikke tændes af fordi en eller anden har skrevet noget
jeg ikke gider læse. Så går jeg bare videre til noget andet

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 03-07-08 09:26

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> wrote in

> Jeg er ikke enig. Reklame er ikke velset i en debatgruppe, men der er
> ingen regel om, at uopfordrede henvisninger til hjemmesider kun hører
> hjemme i opslagsgrupperne.

I princippet er der ingen regler overhovedet. Men overordnet bør man stikke
en finger i jorden og kende gruppens praksis inden man poster links
uopfordret. Ellers er det enten reklame og/eller hører til i dk.opslag. Det
kan man læse i de overordnede retningslinier.

Egentlig tror jeg vi er temmelig enige.

Fra : HanneFrederikcia

Dato : 03-07-08 09:02

"HanneFrederikcia" <hanne.f@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har godt læst de retningslinier noget har nedskrevet, og der er også
> mange af dem der er fine. Men engang i mellem bilver jeg altså lidt i

Hej igen alle sammen. Jeg kan se at folk ikke er helt enige i hvad man må og
ikke må.
Derudover er der jo generelt ikke noget man ikke må. Der er nogle
retningslinier, men ingen deciderede regler. Når de nu kan tolkes
forskellige burde man måske lade være med at sidde og lege politimand og tro
at man ejer hele gruppen og nok skal bestemme hvad folk må og ikke må.

Må jeg ikke godt opfordre jer plonkere til noget.
Man ser et indlæg som virker interessant og ser dagen efter at nu er der
kommet svar. Man kigge spændt i indlægget for så blot at finde ud af at det
bare var en der plonkede.. Ret irreterende.
Det er et frit land vi lever i, så hvis ikke ønsker at se en persons indlæg
er det jo jer der måske går glip af noget i et senere indlæg, og det er
selvfølgelig helt op til jer.
I plonker bare løs og udelukker hvad og hvem i vil.
Men vil i ikke godt lade være med at informere os andre om det.
Jeg er rimelig ligeglad med om i plonker nogle eller ej.
Jeg skal nok selv tage stilling til hvad jeg synes om indlægget.

og til sidst. Hvis jeg havde lagt dette indlæg i en eller andet admin gruppe
som i foreslog, er der jo ingen der havde set det, og så ville det jo være
ligegyldigt. Det er jo ligenetop denne gruppe indlægget handler om. Det kan
jeg da ikke ligge et andet sted.
Det svare jo til at skrive et opslag i Fonas vindue om at folk der handler i
Profil Optik skal lade være med dit og dat...
Jeg forstår det ikke.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 03-07-08 09:17

"HanneFrederikcia" <hanna.f@mail.dk> wrote in

> [...]
> der kommet svar. Man kigge spændt i indlægget for så blot at finde ud
> af at det bare var en der plonkede.. Ret irreterende.

Egentlig sjovt at dig med budskabet om at folk bør slappe af og være
rummelige, ikke selv er det.

> Det er et frit land vi lever i,

Men nogen er mere frie end andre? DU og ligesindede må godt bringe indlæg
som det passer dig, men de indlæg der irriterer DIG er uønskede? Kan du
ikke bare plonke dem i stilhed?

> Det svare jo til at skrive et opslag i Fonas vindue om at folk der
> handler i Profil Optik skal lade være med dit og dat...

Nej det svarer til at du bringer et debatoplæg om ProfilOptik i den lokale
ugeavis. Der hvor dem der ønsker at debatere typisk vil lede efter det.

> Jeg forstår det ikke.

Nej det er tydeligt. Men gider du respektere at sådan fungerer systemet nu
engang, til de flestes tilfredshed?

FUT netiketten.

Fra : N/A

Dato : 03-07-08 11:15

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-07-08 11:15

HanneFrederikcia skrev:

> Og jeg har egentlig aldrig rigtig forstået sådan en bemærkning. Betyder det
> at jeg skal smutte derover, eller er mit indlæg blevet flyttet eller skal
> jeg læse noget derover...

Det betyder at dit svar automatisk havner i dk.admin.netikette
(hvis du ikke gør noget for at ændre det). Det er frivilligt om
du vil åbne den gruppe og læse/skrive videre i den aktuelle tråd,
men hvis du vil diskutere det opståede netiketteproblem videre,
bør du i hvert fald skifte gruppe.

> Jeg ved det ikke, jeg går som regelt bare videre.

Det kan du også roligt gøre, men du går så glip af de opfølgende
svar i netikettegruppen.

Rent undtagelsesvis har jeg genkrydspostet mit svar til de to
grupper fordi det er klart at du ellers ikke ville se det. Jeg
sætter også fut til dk.admin.netikette.

--
Bertel

Fra : Broegger

Dato : 03-07-08 09:47

> [...]

> Det svare jo til at skrive et opslag i Fonas vindue om at folk der
> handler i Profil Optik skal lade være med dit og dat...

Har du hørt om X-FUT? Det lige præcist lavet til det. Du skriver dit indlæg
i både denne gruppe og netiketten, men sætter FUT til netiketten. Så
foregår al debatten i netiketten, men folk der kommer i gruppen ser at der
er et indlæg. Dem der så vil forstætte den "OT" debat kan så gøre det et
sted hvor de er OnTopic.

Slut herfra med mindre det drejer sig om musik!

Fra : HanneFrederikcia

Dato : 03-07-08 10:44

> [...]
> er et indlæg. Dem der så vil forstætte den "OT" debat kan så gøre det et

Nej det har jeg ikke.
Hvordan gør man det fra en almindelig Outlook Express.

Fra : Broegger

Dato : 03-07-08 10:44

"HanneFrederikcia" <hanna.f@mail.dk> skrev

<snip>

> Nej det har jeg ikke.
> Hvordan gør man det fra en almindelig Outlook Express.
´
Det ved jeg ikke, men de kan hjælpe dig i
dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 03-07-08 10:56

HanneFrederikcia skrev:

> Nej det har jeg ikke.
> Hvordan gør man det fra en almindelig Outlook Express.

Det er nemt. Når du besvarer et indlæg, du vil 'XFUTte'
(krydsposte), Vælger du "Vis" -> Alle brevhoveder. Så
skriver du begge gruppenavnene adskilt af *komma* i den
linje der hedder "Nyhedsgrupper". Og i linjen nedenunder,
som hedder "Opfølgning til" skriver du navnet på den
gruppe, der FUTtes til.

Som jeg har gjort med dette svar, skal man lige huske
at gøre opmærksom på det i indlægget:

XFUT dk.kultur.musik,dk.admin.netikette, med *opfølgning*
(FUT) til dk.admin.netikette.

--
Herluf :·)

Fra : Hauge

Dato : 03-07-08 13:46

HanneFrederikcia wrote:
> .. burde man måske lade være med at sidde og lege politimand
> og tro at man ejer hele gruppen og nok skal bestemme hvad folk må og
> ikke må.

Er det ikke det du selv er ved?

Indlægget er også sendt til netiketten.

FUT: dk.admin.netikette og så må man da håbe du har forstået hvad det
betyder.

/Hauge

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-08 14:04

> [...]

tro
> at man ejer hele gruppen og nok skal bestemme hvad folk må og ikke må.

Helt enig. Det irriterer også mig at nogle gamle mavesure mænd har så travlt
med at lege politi og gå op i en masse plidder og pladder, i stedet for at
forholde sig til de saglige ting der måtte være i et indlæg og/eller springe
over de indlæg de ikke gider.
Kunne vi blot komme derhen at det kun er deciderede usaglige personangreb
der smides ud, ville meget være nået. Men derudover bør ordet sgu være frit,
hvis man ellers blot "marginalt" skriver om det gruppen handler om...i
dette tilfælde musik.

Fra : HanneFrederikcia

Dato : 04-07-08 00:44

> [...]
> frit,
> hvis man ellers blot "marginalt" skriver om det gruppen handler om...i

Hørt

Fra : Hauge

Dato : 04-07-08 04:20

HanneFrederikcia wrote:
> Hørt

Ja sjovt nok, dem der vil have lavet ændringer eller vil undgrå brok, er dem
der skriver mindst i gruppen..

/Hauge

Fra : HanneFrederikcia

Dato : 04-07-08 08:03

> Ja sjovt nok, dem der vil have lavet ændringer eller vil undgrå brok, er
> dem der skriver mindst i gruppen..
>
> /Hauge

Ja undskyld jeg ikke lige har skrvet så meget på det sidste.. det kunne jo
også være fordi man næsten ikke gider når der er så mange sure miner.

Fra : Max

Dato : 04-07-08 08:38

Hej Hanne

> Ja undskyld jeg ikke lige har skrvet så meget på det sidste.. det
> kunne jo også være fordi man næsten ikke gider når der er så mange
> sure miner.

Det kunne jo være afsenderen der var problemet, kom med noget
der drejer sig om musik, og hold dit brokkeri i netikettegruppen
hvor det høre til, så skal du bare se smil :)

--
Mvh Max

Fra : HanneFrederikcia

Dato : 04-07-08 09:28

> [...]
> der drejer sig om musik, og hold dit brokkeri i netikettegruppen
> hvor det høre til, så skal du bare se smil :)

Jeg kan godt høre at det er meget svært at have en mening der modstrider
betjentene herinde.
Det er da dejligt at det er så frit og ikke er sådan et indlukket
debatforum.

Fra : Max

Dato : 04-07-08 09:26

Hej Hanne

> Det er da dejligt at det er så frit og ikke er sådan et indlukket
> debatforum.

Har du ikke noget relevant at snakke om ?

--
Mvh Max

Fra : Vidal

Dato : 04-07-08 13:46

HanneFrederikcia skrev:
> [...]
> betjentene herinde.
> Det er da dejligt at det er så frit og ikke er sådan et indlukket

Denne gruppe er mere en social sammenkomst, end en
egentlig nyhedsgruppe. For ti år siden var der
mange sådanne, hvor mere eller mindre kompatible
medlemmer hyggede sig mere end de skændtes.

Det er anderledes nu om dage, ihvertfald i de fleste
grupper.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : LanstromVirus

Dato : 04-07-08 18:04

"Vidal" skrev>>> Hej Hanne

> [...]
> mange sådanne, hvor mere eller mindre kompatible
> medlemmer hyggede sig mere end de skændtes.
>
> Det er anderledes nu om dage, ihvertfald i de fleste

Sjovt, jeg husker at der var nøjagtig den "stemning" herinde dengang som
HanneFrederickia skriver om. :)
Hun udviser et ufatteligt mod!

Fra : Hauge

Dato : 04-07-08 18:13

LanstromVirus wrote:
> Hun udviser et ufatteligt mod!

Eller dumhed.

/Hauge

Fra : HanneFrederikcia

Dato : 04-07-08 20:17

> Eller dumhed.

ja for nu er jeg blevet uvenner med en masse folk herinde
Øv..

Fra : Hauge

Dato : 04-07-08 19:56

HanneFrederikcia wrote:
> ja for nu er jeg blevet uvenner med en masse folk herinde

Det kræver vel at man var venner i forvejen, eller?

/Hauge

Fra : HanneFrederikcia

Dato : 04-07-08 20:40

> Det kræver vel at man var venner i forvejen, eller?

Grow up.

Fra : Hauge

Dato : 04-07-08 20:23

HanneFrederikcia wrote:
> Grow up.

Ja prøv. At du har født, betyder ikke du er voksen, husk det.

/Hauge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-07-08 08:35

> "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse

> ja for nu er jeg blevet uvenner med en masse folk herinde
> Øv..

Hej Hanne

Tja, men du har så måske sikkert hentet en masse respekt hos andre.
Så mon ikke den opnåede respekt opvejer, det du mistede )

M.V.H....Benny..

Fra : HanneFrederikcia

Dato : 04-07-08 20:16

"LanstromVirus" <delete@delete.dk> skrev i en meddelelse

> "Vidal" skrev>>> Hej Hanne

> Sjovt, jeg husker at der var nøjagtig den "stemning" herinde dengang som
> HanneFrederickia skriver om. :)
> Hun udviser et ufatteligt mod!

Som sagt har jeg været med i mange mange år og kan godt huske hvordan det
var.

Mod.. jo.. jeg er bare ikke bange for en udlukkelse af TDC som der trues med

En gang imellem må man jo have lov til at sige hvad man mener og ikke være
bange for at få huk. Man skal bare have faktsenei orden

Fra : Hauge

Dato : 04-07-08 19:56

HanneFrederikcia wrote:
> Man skal bare have faktsenei orden

Ja dem mangler du totalt.

/Hauge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-07-08 08:39

> [...]
>
> En gang imellem må man jo have lov til at sige hvad man mener og ikke være
> bange for at få huk. Man skal bare have faktsenei orden

Jamen hvad skulle du da kunne blive udelukket på ????

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-08 11:36

"HanneFrederikcia" <hanna.f@mail.dk> wrote in message

> Ja undskyld jeg ikke lige har skrvet så meget på det sidste.. det kunne jo
> også være fordi man næsten ikke gider når der er så mange sure miner.

Hmmm... De fleste sure miner jeg har kunnet se, er faktisk i den debat du
startede. Ellers er der da ret meget fred og fordragelighed her i gruppen.

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-08 17:37

> Hmmm... De fleste sure miner jeg har kunnet se, er faktisk i den debat du
> startede. Ellers er der da ret meget fred og fordragelighed her i gruppen.
>
> /Alex

Hvad dælen...jeg troede du var imigreret...long time no see

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-08 22:40

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> wrote in message

> Hvad dælen...jeg troede du var imigreret...long time no see

Jeg har bare holdt en lille pause, det er alt. Jeg fandt et link til det
virkelige liv, men det viste sig at være en hoax, så her er jeg igen

/Alex

Fra : Max

Dato : 04-07-08 22:54

Hej Alex

> Jeg har bare holdt en lille pause, det er alt. Jeg fandt et link til
> det virkelige liv, men det viste sig at være en hoax, så her er jeg
> igen

Jeg har godt hørt om det der "virkelige liv", men jeg tror det er
noget opreklameret fis.

--
Mvh Max

Fra : HanneFrederikcia

Dato : 04-07-08 20:19

> [...]
> startede. Ellers er der da ret meget fred og fordragelighed her i gruppen.

Ja det er utroligt så sure folk bliver når man fortælle at der er andre der
har en modstridende holdning end dem selv.
Det er faktisk lidt sjovt at disse netbetjente i tide og utide siger fy fy
men siger man så fy til dem så starter man en tråd der er længere end alle
andre almindelige indlæg
Det siger måske lidt om hvilke mennesker det er.

Fra : Hauge

Dato : 04-07-08 20:04

HanneFrederikcia wrote:
> Ja det er utroligt så sure folk bliver når man fortælle at der er
> andre der har en modstridende holdning end dem selv.

Problemet er at idioter som dig mener at *alt* må skrives alle steder, fordi
der er ytringsfrihed. Du har jo ikke fattet hvad de forskellige grupper skal
bruges til.

> Det er faktisk lidt sjovt at disse netbetjente i tide og utide siger
> fy fy men siger man så fy til dem så starter man en tråd der er
> længere end alle andre almindelige indlæg

Jaeh, "netbetjente" gør jo også at netbetjente som dig bliver taget
seriøst..

> Det siger måske lidt om hvilke mennesker det er.

Jaeh, du burde holde dig til dine prof. hjemmesider og dit afkom.
Det er forøvrigt sjovt at du ikke vil vedkendes med det navn du tidligere
har underskrevet dig med.. I følge GoogleGroups er dette den eneste tråd du
reelt har oprettet og skrevet i, i det navn.. Så helt seriøst kan man ikke
tage dig.

/Hauge

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-08 22:39

> [...]

> men siger man så fy til dem så starter man en tråd der er længere end alle

Når man kommer brasende ind i en gruppe med løftede pegefingre, så må man
forvente lidt modstand.

> Det siger måske lidt om hvilke mennesker det er.

Det er ganske almindelige mennesker som du og jeg. Jeg synes faktisk det her
er dig der ikke helt kan håndtere diversiteten i sådan en gruppe, som skal
kunne rumme mennesker af alle slags.

/Alex

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-07-08 07:44

> Ja sjovt nok, dem der vil have lavet ændringer eller vil undgrå brok, er
dem
> der skriver mindst i gruppen..
>
> /Hauge

Det pudsige er, at folk kan se her, hvorfor, men dog uden at forstå det
))

M.V.H....Benny..

Fra : Peter G

Dato : 06-07-08 15:58

"HanneFrederikcia" <hanne.f@mail.dk> writes:

> Hej NG

[...]

> Inde i bare plunker mig, futter mig eller lign., så prøv lige at læse hvad
> jeg skriver for en gangs skyld.

OK.

> [...]
> Det er en musik kultur nyhedsgruppe, og han prøver at lave lidt sjov med en
> lille quiz til alle de vidende personer herinder..

Nej. Det potentielle proble med Muddleys indlæg er at manden _også_
bruger sin hjemmeside kommercielt i forbindelse med musikquizzer. Dette
medfører at hans indlæg kan blive opfattet som inddirekte
reklame. Reklamer er uønskede her i gruppen. Nogen opfatter hans indlæg
som reelt, andre som en skjult reklame.

> Men eks har samme muddley tidligere skrevet et indlæg hvor han skriver
> at man på en bestemt side kan finde gratis musik quizzer... Det ser
> jeg ikke som en reklame.

Personligt mener jeg ikke det er smart at henvise til en kommerciel
quizside og jeg betragter da også hans indlæg som inddirekte reklame.

I stedet _kunne_ han have lagt den gratis quiz op på en neutral side,
der ingen tilknytning havde til den kommercielle.

> Det er jo en musik gruppe, og folk der læser denne gruppe er jo formentlig
> folk der interessere sig for musik, og så er det da en relevant info at man
> kan quizze på en bestemt side...

Jeps. Men er quizzen er lagt på en side - som jeg ejer - med en masse
reklamer og jeg selv reklamerede for den, ville det nok virke lidt
suspekt, ikk'?

Det er lidt ligesom' hvis Pia Kjærsgaard (den sexede sild) snakker løs om
at vi må holde fast i den danske nationalitet, efter at have købt
aktiemajoriteten i en dansk flagfabrik, et bibel- og salmeforlag, samt
en manufakturhandel indenfor skandinaviske nationaldragter.

> Det behøver jo ikke at være hans egen.

Det er det.

> [...]
> musikinteresserede.. prøv at se denne fede side osv... Men så bliver
> man bare smidt og meget andet... Hvorfor ikke bare sige fedt, eller

Glidebanen, du ved. Hvis man ikke gør gruppen opmærksom på at reklamer
er uønskede, skal de nok komme ind og oversvømme gruppen
efterhånden. Det er det samme som med porno på mobiltelefoner og
alkoholreklamer til børn på TV.

Ham der skaldepanden Picard sagde det nok bedst i forbindelse med de der
Borg'er. Der skal være en grænse et sted.

> For det ville jo være en katastrofe hvis man pludselig midt i sin daglige
> rytme skulle til at læse et indlæg hvor spørgsmålet pludselig stod under
> svaret.. ???

Ja. Det er stupidt og abnormalt for læseoplevelsen hos modtageren at
topposte. Hvis afsender ikke selv kan se det, har begge et problem. Jeg
gør folk opmærksomme på det een gang. Hvis de derefter insisterer på at topposte,
bliver de så famøst *plonket* i stilhed, så jeg ikke fremover læser deres indlæg.

> Hvad er problemet ??

Det samme som med færdelsloven. Hvis vi ikke overholder et par fælles
og nogenlunde fornuftige regler, går det galt.

> Det kan godt være at nogle synes de er politiet herinde, men jeg må indræmme
> at jeg synes det er 10 gange mere irreterende at folk hele tiden retter på
> folk måde at lave indlæg på.

Generelt har 'retterne' ret og prøver bare på at skabe orden. Hvis de
irriterer dig så meget, vil jeg råde dig til at bruge dit
killfilter.

Det er også et spørgsmål om man "har kemi" sammen eller om visse
personers indlæg føles som at tage et hovedspring ned en swimmingpool
fyld til randen med Charlotte Dyremoses (den uldne ræv) menstruationsblod.

> [...]
> mailer. Hvis mail korrespondancer blev svaret under, ville man jo hele tiden

Ok. Du _vil_ altså topposte. Det gider jeg ikke spilde min tid på at læse.

> SÃ¥ jeg ved ikke hvem der har besluttet at det er takt og tone at der svares
> under, for jeg har ikke været med til at stemme om det i hvert fald.

Der er intet at stemme om. Vi læser fra venstre mod højre, fra oven og
ned. Kronologisk set.

Alt andet på skrift i lille DK er enten performance kunst blandt
ræddelige poeter, typografer på amfetamin eller folk der ikke gider at
gøre sig umage for at modtageren skal kunne læse deres svar uden at
knække halsen, metaforisk sagt.

--
Med venlig hilsen, Peter.
http://www.musicbrainz.org

Fra : Henrik

Dato : 10-07-08 10:19

Hej Hanne

Jeg synes det er godt gået at du gik i gang med denne tråd, formentlig
velvidende at den ville vække emotionelle følelser hos en gruppe af aktive,
der ikke lader sig rokke i deres overbevisning.

Jeg må give dig ret (desværre, fristes jeg til at skrive) - en lille skare
skribenter føler sig så knyttet til stedet, at de opfatter det som deres
eget - og at det skal forvaltes med skrevne såvel som uskrevne regler.

Når nogen så formaster sig til at træde ved siden af den smalle sti, så
falder der brænde ned - i form af verbale udfald, godt krydret med et
sprogbrug der vil få arto.dk til at blegne. En del af de aktive lader ellers
til at være over teenage alderen - men bevares, det er før set at det ikke
er en hindring for ikke også at være der

Jeg sad i dag og trak på smilebåndet over et par gamle ATS klip fra
Politiken.dk og tænkte at de havde visse ligheder med trakaserierne her på
dk.kultur.musik

http://politiken.dk/ats/article531655.ece
http://politiken.dk/ats/article535526.ece

God sommer