Metallica: Death Magnetic <- den nye album~
Fra : Kong Kent

Dato : 18-06-08 19:43

Hej dk.kultur.musik

Til september udkommer det nye Metallica album. Det har fået titlen
"Death Magnetic" og på deres hjemmeside www.missionmetallica.com ryger
der i ny og næ smagsprøver ud, små teasere af riffs osv. Indtil videre
lyder det okay, men ikke prangende (de gemmer forhåbentlig det rigtig
gode til singlen osv.).

Det der taler for en god udgivels er følgende:

1. Det er lang tid siden de har lavet en god plade
2. Rick Rubin producerer.
3. Metallica siger selv de er gået tilbage til rødderne

Det der taler imod en god udgivelse er følgende:

1. Metallica har ikke lavet god musik siden 1991
2. Metallica har ikke lavet god musik siden 1991
3. Metallica har ikke lavet god musik siden 1991

Jeg har haft store forventninger til såvel Load, Reload og St.Anger og
er som trofast fan gennem 20 år (MetClub.Com-medlem i knap 10) blevet
skuffet fælt af deres seneste udgivelser. Live er de dog stadig
formidable, men det er ligesom ikke godt nok når de stadig er aktive
indenfor udgivelser. Det skal ligesom hænge sammen.

Jeg håber så inderligt at "Death Magnetic" bliver et comeback for
Metallica, men klog af skade, så er jeg blevet lidt forbeholden og lader
den indre, naive metaldreng gemme sig lidt bag den skeptiske
'been-there-before'-kyniker.

Hvad siger I? Lever håbet også stadig hos jer, eller har de gjort
uoprettelig skade?

mvh

Kong Kent

Fra : Studo

Dato : 18-06-08 19:46

Den Wed, 18 Jun 2008 20:42:38 +0200 skrev Kong Kent:

> nnem 20 år (MetClub.Com-medlem i knap 10) blevet skuffet fælt af deres
> sen

HÃ¥bet er der. Men forventningerne...

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-06-08 20:19

Kong Kent <kongkent@anarki.dk> wrote:

> [...]
> 'been-there-before'-kyniker.
>
> Hvad siger I? Lever håbet også stadig hos jer, eller har de gjort

Det synes jeg ikke. Synes faktisk Load Re-load og St. Anger er gode
albums .. men måske ikke gode Metallica albums, og det er måske der
kæden hopper af for mange.

Jeg er stadig med på Metallica ... bring it on!

/thomas

Fra : Ole Thomsen

Dato : 19-06-08 05:03

"Kong Kent" <kongkent@anarki.dk> wrote in message

> [...]
> Det skal ligesom hænge sammen.
>
> Hvad siger I? Lever håbet også stadig hos jer, eller har de gjort

Jeg er meget uenig med dig omkring Load og Reload.

St. Anger fængede ikke rigtig her, men det gjorde heldigvis ingen betydelig
skade

Ole Thomsen

Fra : Dopedog

Dato : 19-06-08 12:13

[SNIP]

Jeg må sige at jeg er sku hoppet af hvad angår Metallica. Som du selv siger,
så har de ikke leveret noget godt siden 91, og jeg er sku træt af at blive
skuffet hver gang de udsender noget nyt.

-Ronnie

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-08 12:20

Dopedog wrote:
> [...]
> siger, så har de ikke leveret noget godt siden 91, og jeg er sku træt af
> at blive skuffet hver gang de udsender noget nyt.

De prøver tydeligvis at gå tilbage til rødderne på det nye album.

Fra : Kong Kent

Dato : 19-06-08 13:45

Claus Albæk (Kbh.) skrev:

> De prøver tydeligvis at gå tilbage til rødderne på det nye album.

Ja, det er jo det. Man sidder sådan lidt med en ambivalent følelse i
kroppen. Som Dopedog så rigtigt skriver, så har Metallica ikke rigtig
ramt formen siden det sorte album. Så man er lidt afventende. Omvendt,
så siger Metallica selv, at nu forsøger de at genskabe atmosfæren og
intensiteten omkring den periode hvori de skrev 'Master Of Puppets';
bandets (og verdens!) bedste plade.

Smid deri det krydderi der hedder 'at skifte Bob Rock ud med Rick
Rubin', og så kan jeg ikke helt lade være med at sætte forventningerne op.

Men med 'St. Anger' i baghovedet, så er jeg alligevel en smule varsom
med ikke at sælge skindet før bjørnen er skudt, for den plade var, pænt
sagt, ikke særlig vellykket.

Jeg krydser stadig fingre...

mvh

Kong Kent