100/100 mbit/s og højere
Fra : Lars

Dato : 19-06-08 23:56

Hej, jeg blev opmærksom på at MidtVest Bredbånd tilbyder særdeles høje hastigheder, såsom
100/100 mbit/s og højere jvf:
www.mvb.dk/Privat/Internet/Hastigheder.aspx

Nu bor jeg ikke i det område, men i Vejle og vil da lige høre om udbredelsen af denne type
forbindelser.

--
Best regards

Lars

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 20-06-08 06:15

On Fri, 20 Jun 2008 00:55:49 +0200, Lars <nomail@none.com> wrote:

> www.mvb.dk/Privat/Internet/Hastigheder.aspx
>
> Nu bor jeg ikke i det område, men i Vejle og vil da lige høre om
> udbredelsen af denne type forbindelser.

Det er vist efterhånden de fleste fibernet-udbydere, der kan tilbyde i
hvert fald 100 Mbps. Start evt. på http://www.danskfibernet.dk/

Vejle-området er vist Profibers (www.profiber.dk), og de tilbyder også
100 Mbps og gigabit, men vist nok kun til erhverv.

-A

Fra : Lars

Dato : 20-06-08 13:07

In article <rvem541d7i15v661dmttmp5boamdf6f1lb@hojmark.net>, Asbjorn@Hojmark.ORG says...
> Det er vist efterhånden de fleste fibernet-udbydere, der kan tilbyde i
> hvert fald 100 Mbps. Start evt. på http://www.danskfibernet.dk/

Hej, kort efter mit indlæg fandt jeg denne side, men pt. kan de ikke levere til min adresse

--
Best regards

Lars

Fra : Lars Knudsen

Dato : 20-06-08 12:35

On Fri, 20 Jun 2008 00:55:49 +0200, Lars wrote:

> Nu bor jeg ikke i det område, men i Vejle og vil da lige høre om
> udbredelsen af denne type forbindelser.

Jeg ved ikke noget om dit konkrete område - men jeg ved konkret at mindst
2 udbydere af CPE udstyr til fiber har gigabit CPE'ere klar til
produktion.

Ligeledes begynder det centrale udstyr at falde i pris (pr. port) - på et
tidspunkt der nok ikke er langt ude i fremtiden vil alle nyinstallerede
porte være klar til gigagit.

Så ventes der vist bare på kunderne efterspørger produkterne ;)

/lars

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-06-08 12:51

On 20 Jun., 13:35, Lars Knudsen <sspace...@gmail.com> wrote:

> Ligeledes begynder det centrale udstyr at falde i pris (pr. port) - på et
> tidspunkt der nok ikke er langt ude i fremtiden vil alle nyinstallerede
> porte være klar til gigagit.

SÅ vidt jeg ved, har 100Mbit fiber været dyrere end 1gigabit i flere
år... Det er nok mere 10Gbit der stadig koster en del i forhold til
1Gbit...

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-06-08 22:15

On Sat, 21 Jun 2008 11:50:36 -0700 (PDT), Bjarke Hansen
<bjarke_h@hotmail.com> wrote:

> SÅ vidt jeg ved, har 100Mbit fiber været dyrere end 1gigabit i flere
> år...

Nej, ikke i udstyr, og slet ikke når man regner i et komplet design.

-A