Min computer er langsom. HJÆLP!
Fra : Dopedog

Dato : 10-06-08 13:16

Hej.

Jeg måtte formattere min computer den anden dag, fordi at jeg havde fået en
masse spyware (o.s.v.) af en eller anden grund, og jeg synes så det var det
nemmeste bare at formattere skidtet.

Nu har jeg så geninstalleret Windows XP igen, men 5 minutter efter
computeren er startet op, så begynder den at blive helt vild langsom. Det
tager måske 2 minutter fra jeg trykker på Internet explorer, til jeg rent
faktisk kommer frem til en hjemmeside. Hvis jeg bare skal åbne et program,
så tager det også alt for lang tid !

Hvad kan problemet være ? Jeg HAR hentet alle opdateringer fra Microsoft
(bl.a. SP3), og jeg kører med en Eset NOD32 Antivirus + Outpost Security Pro
firewall.

Jeg har prøvet Windows Live Onecare scanner, for at se om den hjalp, men
heller ikke der var der resultat.

-Ronnie

Fra : J

Dato : 10-06-08 13:26

On Tue, 10 Jun 2008 14:15:37 +0200, "Dopedog" <cm_dopedog@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>firewall.
>
>Jeg har prøvet Windows Live Onecare scanner, for at se om den hjalp, men

Kører du trådløst ?
Jeg har erfaret at sp3 (og sp1 til vista) kommer med så meget nyt til
trådløst netværk, at det kan holde op med at virke. Atheros chipset
for det trådløse er bandlyst, - medens det er alfa_og_omega til linux.
jeg købte et levelone 11n istedetfor.
Det kører godt nok.

Jeg bruger avast antivirus, og så kun det firewall der er i windows xp
og routeren.

mvh

John

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 10-06-08 14:16

J <johnknuhtsenSP@Mail.dk> crashed Echelon writing

> Atheros chipset
> for det trådløse er bandlyst, - medens det er alfa_og_omega til linux.
> jeg købte et levelone 11n istedetfor.

IMHO Atheros sidder på en stor del af bærbar markedet, derfor burde der så
være mange bærbare der ikke virkede.

--
Bjarke Andersen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 10-06-08 14:17

"Dopedog" <cm_dopedog@hotmail.com> crashed Echelon writing

> [...]
> jeg rent faktisk kommer frem til en hjemmeside. Hvis jeg bare skal
> åbne et program, så tager det også alt for lang tid !

I forbindelse med din geninstallation huskede du selvfølgelig at installere
drivere til dine komponenter, heriblandt chipset, IDE controller osv?

--
Bjarke Andersen

Fra : Kenneth

Dato : 11-06-08 14:11

"Dopedog" <cm_dopedog@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> + Outpost Security Pro firewall.
>
> Jeg har prøvet Windows Live Onecare scanner, for at se om den
> hjalp, men heller ikke der var der resultat.

Har du tjekket for spyware og andet skrammel igen?

Da jeg formaterede / geninstallerede winxp på min fars computer
var den
fyldt med skrammel igen fordi jeg havde gået på nettet for at
hente
SP updaterne og det gjorde den også langsom. Antivirus og
firewall
program blev installeret inden jeg hentede SP men det hjalp så
intet.

Med Venlig Hilsen / With Best Regards
Kenneth Iversen

Fra : Olsen

Dato : 11-06-08 15:59

Hejsa

Har du kontrolleret hvilke programmer / services, som starter op ->kør<
msconfig. Dog skulle en ren formatering ikke resultere i det tidsforbrug,
som du beskriver. Når du skriver, at langsomheden sætter ind efter 5 min.,
kunne det tyde på, at et program eller flere begyndte en up-date. Har du
checket "Joblisten" for at se, havd der sker, når computeren bliver langsom
?

Olsen