/ Forside / Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet multimedie
#NavnPoint
refi 19159
Klaudi 13515
severino 5400
pallebhan.. 4553
molokyle 4203
o.v.n. 3762
tedd 3707
bentjuul 3670
transor 2817
10  miritdk 2644
Printe med hvid - hvorfor egentlig ikke?
Fra : Kurt Hansen


Dato : 30-06-08 19:42

Det har altid irriteret mig, at jeg ikke kan vælge hvis som farve og printe
det ud, f.eks. på transperant eller kulørt papir. Den tekniske forklaring
er jo sikkert noget med CMYK, men kan der købes hvide patroner til inkjet?
Har aldrig hørt om det, heller ikke til laser.

Er man virkelig henvist til f.eks. silketryk i dyre domme?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

 
 
Max (30-06-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 30-06-08 20:08

Hej Kurt

> Er man virkelig henvist til f.eks. silketryk i dyre domme?

Nej, du printer jo bare på hvidt papir.

--
Mvh Max


Kurt Hansen (30-06-2008)
Kommentar
Fra : Kurt Hansen


Dato : 30-06-08 20:13

On Mon, 30 Jun 2008 21:08:23 +0200, Max wrote:

>> Er man virkelig henvist til f.eks. silketryk i dyre domme?
>
> Nej, du printer jo bare på hvidt papir.

Jeg har åbenbart ikke forklaret mig godt nok. Jeg ønsker, i det aktuelle
tilfælde, at printe med hvidt på transparent selvklæbende, så jeg kan
dekorere mine snapseflasker.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Max (30-06-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 30-06-08 20:52

Hej Kurt

> Jeg har åbenbart ikke forklaret mig godt nok. Jeg ønsker, i det
> aktuelle tilfælde, at printe med hvidt på transparent selvklæbende,
> så jeg kan dekorere mine snapseflasker.

Så tror jeg det er trykkeren eller også omdesign der er løsningen.

For år tilbage lavede ALPS en printer der kunne printe hvid, men
den er vidst forsvundet for år tilbage.

--
Mvh Max


Erik Olsen DK (30-06-2008)
Kommentar
Fra : Erik Olsen DK


Dato : 30-06-08 21:02

Max wrote:

> For år tilbage lavede ALPS en printer der kunne printe hvid, men
> den er vidst forsvundet for år tilbage.

Minolta lavede vist en afløser, men den er svjv også udgået.

Måske kan man stadig finde en brugt?

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen DK
http://www.modelbaneteknik.dk/


Kurt Hansen (30-06-2008)
Kommentar
Fra : Kurt Hansen


Dato : 30-06-08 21:03

On Mon, 30 Jun 2008 21:51:45 +0200, Max wrote:

> Hej Kurt
>
>> Jeg har åbenbart ikke forklaret mig godt nok. Jeg ønsker, i det
>> aktuelle tilfælde, at printe med hvidt på transparent selvklæbende,
>> så jeg kan dekorere mine snapseflasker.
>
> Så tror jeg det er trykkeren eller også omdesign der er løsningen.
>
> For år tilbage lavede ALPS en printer der kunne printe hvid, men
> den er vidst forsvundet for år tilbage.

Tjah, de holdt op med at yde support med den sidste år
(http://www.alpsusa.com/zcSite/alpsPublic/public/retailPrinters/index.html).
Anede intet om dens eksistens og da det vel var den eneste på markedet, er
det bal nok forbi. Øv.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Leif (30-06-2008)
Kommentar
Fra : Leif


Dato : 30-06-08 22:09

"Kurt Hansen" <kurt@fjerndettetowle.dk> skrev i meddelelsen
news:n32ncx7j24di$.iv7vymhdiv8t.dlg@40tude.net...
> Det har altid irriteret mig, at jeg ikke kan vælge hvis som farve og
> printe
> det ud, f.eks. på transperant eller kulørt papir. Den tekniske forklaring
> er jo sikkert noget med CMYK, men kan der købes hvide patroner til inkjet?
> Har aldrig hørt om det, heller ikke til laser.
>

Jeg har tidligere udført service på kopimaskiner o.l.
Husker endnu vi i '92 havde en hvid toner til en Minolta EP 470 til internt
brug.
Der var også blå og rød - det var den tid før farvemodellerne kom frem.
Men om de stadig er på markedet i dag ved jeg ikke - tvivler meget.

Dengang var det også med en farvet developer - de korn der overfører toner.

Måske kan du finde en der er overgemt hos et firma, der er gammel i gårde?
Det er ikke umuligt at fuske sig frem til at få det til at fungere i andre
mærker.

Men det er da muligt at printe hvidt på sort papir med en alm. laser - du
ændrer
bare skriftfarven fra sort til hvid - du kan ikke se noget på skærmen imens,
men
det fungerer.

Mvh, Leif


.°o.O Thomas O.o°. (30-06-2008)
Kommentar
Fra : .°o.O Thomas O.o°.


Dato : 30-06-08 22:17

"Leif" <Den fårduikke@her.dk> skrev i meddelelsen
news:48694b85$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Men det er da muligt at printe hvidt på sort papir med en alm. laser - du
> ændrer
> bare skriftfarven fra sort til hvid - du kan ikke se noget på skærmen
> imens, men
> det fungerer.

Mener du at skifte toneren i printeren? Ellers kan jeg ikke se, hvordan den
skal kunne printe hvid farve.

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - cool stuff og fede gaveidéer
http://www.mobil-navigation.dk - få din mobil til at navigere med GPS
http://www.pageview.dk - online 3D PDF til kun USD 199,- for et år!


Leif (01-07-2008)
Kommentar
Fra : Leif


Dato : 01-07-08 15:46

".°o.O Thomas O.o°." <flash4@it.invalid> skrev i meddelelsen
news:48694d5a$0$15892$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Leif" <Den fårduikke@her.dk> skrev i meddelelsen
> news:48694b85$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Men det er da muligt at printe hvidt på sort papir med en alm. laser - du
>> ændrer
>> bare skriftfarven fra sort til hvid - du kan ikke se noget på skærmen
>> imens, men
>> det fungerer.
>
> Mener du at skifte toneren i printeren? Ellers kan jeg ikke se, hvordan
> den skal kunne printe hvid farve.
>
> --

Næhh, der skal en en farveprinter til..........
Ellers er bare med at lægge sort papir i og vælg hvid skriftfarve og se
løjer.

Mvh, Leif



Max (01-07-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 01-07-08 15:53

Hej Leif

> Næhh, der skal en en farveprinter til..........
> Ellers er bare med at lægge sort papir i og vælg hvid skriftfarve og
> se løjer.

I en farvelaserprinter er der en sort, en cyan, en magenta og en yellow
toner, hvordan printer man hvid med den kombination ?

--
Mvh Max


Kurt Lund (01-07-2008)
Kommentar
Fra : Kurt Lund


Dato : 01-07-08 17:49

Max wrote:
> Hej Leif
>
>> Næhh, der skal en en farveprinter til..........
>> Ellers er bare med at lægge sort papir i og vælg hvid skriftfarve og
>> se løjer.
>
> I en farvelaserprinter er der en sort, en cyan, en magenta og en
> yellow toner, hvordan printer man hvid med den kombination ?

Ja, jeg synes også det begynder at blive lidt surrealistisk ...

--
Kurt Lund



Leif (01-07-2008)
Kommentar
Fra : Leif


Dato : 01-07-08 18:12

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> skrev i meddelelsen
news:486a5fe0$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Max wrote:
>> Hej Leif
>>
>>> Næhh, der skal en en farveprinter til..........
>>> Ellers er bare med at lægge sort papir i og vælg hvid skriftfarve og
>>> se løjer.
>>
>> I en farvelaserprinter er der en sort, en cyan, en magenta og en
>> yellow toner, hvordan printer man hvid med den kombination ?
>
> Ja, jeg synes også det begynder at blive lidt surrealistisk ...
>
> --
> Kurt Lund
>

Jamen så gør det sådan her.

1) Lav billedet / teksten med hvid skrift / linier.
2) Lav baggrunden sort
2) Print ud
4 )Se nu ser det hele negativt i stedet for det normale sort på hvidt.

Leger man så med baggrundsfarverne er det ikke svært at komme
frem til et flot resultat.

Mvh, Leif


.°o.O Thomas O.o°. (01-07-2008)
Kommentar
Fra : .°o.O Thomas O.o°.


Dato : 01-07-08 19:43

"Leif" <Den fårduikke@her.dk> skrev i meddelelsen
news:486a6561$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jamen så gør det sådan her.
>
> 1) Lav billedet / teksten med hvid skrift / linier.
> 2) Lav baggrunden sort

Det er ikke nødvendigt, da papiret jo er sort - det er bare den hvide
skrifte vi er interesseret i.

> 2) Print ud
> 4 )Se nu ser det hele negativt i stedet for det normale sort på hvidt.

Jeg tror stadig ikke på det ...

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - cool stuff og fede gaveidéer
http://www.mobil-navigation.dk - få din mobil til at navigere med GPS
http://www.pageview.dk - online 3D PDF til kun USD 199,- for et år!


Leif (01-07-2008)
Kommentar
Fra : Leif


Dato : 01-07-08 20:03

".°o.O Thomas O.o°." <flash4@it.invalid> skrev i meddelelsen
news:486a7ac6$0$15881$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Leif" <Den fårduikke@her.dk> skrev i meddelelsen
> news:486a6561$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Jamen så gør det sådan her.
>>
>> 1) Lav billedet / teksten med hvid skrift / linier.
>> 2) Lav baggrunden sort
>
> Det er ikke nødvendigt, da papiret jo er sort - det er bare den hvide
> skrifte vi er interesseret i.
>
>> 2) Print ud
>> 4 )Se nu ser det hele negativt i stedet for det normale sort på hvidt.
>
> Jeg tror stadig ikke på det ...
>

Ovennævnte er beregnet på alm. hvidt papir - tager dog en del toner......

Heldigvis er jeg næsten på vej på ferie ellers sendte jeg gerne et par fotos
der viste forskellen.

Mvh, Leif


Max (01-07-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 01-07-08 21:03

Hej Leif

> Ovennævnte er beregnet på alm. hvidt papir - tager dog en del
> toner......

Det er den her vi er interesseret i

>> Ellers er bare med at lægge sort papir i og vælg hvid skriftfarve og
>> se løjer.

> Heldigvis er jeg næsten på vej på ferie ellers sendte jeg gerne et
> par fotos der viste forskellen.

Jeg tror også du trænger til ferie :)

--
Mvh Max


.°o.O Thomas O.o°. (02-07-2008)
Kommentar
Fra : .°o.O Thomas O.o°.


Dato : 02-07-08 08:24

"Leif" <Den fårduikke@her.dk> skrev i meddelelsen
news:486a7f54$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> ".°o.O Thomas O.o°." <flash4@it.invalid> skrev i meddelelsen
> news:486a7ac6$0$15881$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> "Leif" <Den fårduikke@her.dk> skrev i meddelelsen
>> news:486a6561$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Jamen så gør det sådan her.
>>>
>>> 1) Lav billedet / teksten med hvid skrift / linier.
>>> 2) Lav baggrunden sort
>>
>> Det er ikke nødvendigt, da papiret jo er sort - det er bare den hvide
>> skrifte vi er interesseret i.
>>
>>> 2) Print ud
>>> 4 )Se nu ser det hele negativt i stedet for det normale sort på hvidt.
>>
>> Jeg tror stadig ikke på det ...
>>
>
> Ovennævnte er beregnet på alm. hvidt papir - tager dog en del toner......

Det kan jeg også få til at fungere, men som Max skriver: det er når du
printer hvid på sort papir, der er interessant ...

> Heldigvis er jeg næsten på vej på ferie ellers sendte jeg gerne et par
> fotos
> der viste forskellen.

Go' ferie.

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - cool stuff og fede gaveidéer
http://www.mobil-navigation.dk - få din mobil til at navigere med GPS
http://www.pageview.dk - online 3D PDF til kun USD 199,- for et år!
http://www.central-stoevsugere.dk - få bedre indeklima billigere end du tror


Claus Tersgov (04-07-2008)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 04-07-08 15:30

..°o.O Thomas O.o°. skrev bl.a.:

> Det er ikke nødvendigt, da papiret jo er sort - det er bare den hvide
> skrifte vi er interesseret i.

Det er der kun meget, meget få folk, som bruger. Problemet er, at det
simpelthen er uforholdsmæssigt dyrt at indfarve papiret.

Det er sikkert mindst 3-4 gange billigere at trykke farven på papiret. For
35 år siden havde jeg et lille kontor offesettrykkeri, og jeg kan huske, at
farvet papir kostede kassen i forhold til bleget papir.

Claus



John V. (03-07-2008)
Kommentar
Fra : John V.


Dato : 03-07-08 12:40


"Kurt Hansen" <kurt@fjerndettetowle.dk> skrev i en meddelelse
news:n32ncx7j24di$.iv7vymhdiv8t.dlg@40tude.net...
> Det har altid irriteret mig, at jeg ikke kan vælge hvis som farve og
> printe
> det ud, f.eks. på transperant eller kulørt papir. Den tekniske forklaring
> er jo sikkert noget med CMYK, men kan der købes hvide patroner til inkjet?
> Har aldrig hørt om det, heller ikke til laser.
>
> Er man virkelig henvist til f.eks. silketryk i dyre domme?
> --
> Venlig hilsen
> Kurt Hansen

Jeg kender kun til "Brother P-touch", der er en labelmaskine, selv har jeg
en gammel model (340) den kan udskrive hvid tekst på en gennemsigtig
baggrund.
Men, kun tekst. De har smartere modeller nu, men også til "smartere" priser.
Endvidere kræver de Brothers forbrugsstoffer (kassetter med det hele i), det
kan også være størrelsen er et problem.

Brotset fra det, faktisk er det ikke særligt svært selv at lave et
silketryk, heller ikke at lave rammen selv, men du skal have én til hver
farve der skal bruges.

--
Med Venlig Hilsen

Malermester
John Vedsegaard
www.taform.dk



Claus Tersgov (04-07-2008)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 04-07-08 15:24

Kurt Hansen skrev bl.a.:

> Det har altid irriteret mig, at jeg ikke kan vælge hvis som farve og
> printe det ud, f.eks. på transperant eller kulørt papir. Den tekniske
> forklaring er jo sikkert noget med CMYK, men kan der købes hvide
> patroner til inkjet? Har aldrig hørt om det, heller ikke til laser.

Jeg tvivler på, at det er muligt at komme tilstrækkeligt med pigment i så
tyndt blæk.

Men, jeg ved at det har kunne fås (i '90erne så jeg det sidst) til
dye-sublim printere og kromalintryk, men er nok noget, der koster kassen.

Claus



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste