/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Tømme en N73 ?
Fra : Kasper Brent Balders~


Dato : 08-06-08 01:07

Jeg skal sælge min N73 og vil gerne sikre mig at alt privat er slettet når
køberen overtager den . Den skal være lige så blank om da jeg købte den.
Hvordan gør man ? ( min brugsanvisning er forsvundet )



 
 
bk (08-06-2008)
Kommentar
Fra : bk


Dato : 08-06-08 07:40


"Kasper Brent Baldersen" <kbb01@frederiksberg.dk> skrev i en meddelelse
news:OYqdneJJK5eevtbVnZ2dneKdnZydnZ2d@giganews.com...
> Jeg skal sælge min N73 og vil gerne sikre mig at alt privat er slettet når
> køberen overtager den . Den skal være lige så blank om da jeg købte den.
> Hvordan gør man ? ( min brugsanvisning er forsvundet )
>
du skal vel bare gendanne fabriksindstillingerne



Jakob Munck (08-06-2008)
Kommentar
Fra : Jakob Munck


Dato : 08-06-08 07:03


"bk" <b.kjeldsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:484b70b9$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Kasper Brent Baldersen" <kbb01@frederiksberg.dk> skrev i en meddelelse
> news:OYqdneJJK5eevtbVnZ2dneKdnZydnZ2d@giganews.com...
>> Jeg skal sælge min N73 og vil gerne sikre mig at alt privat er slettet
>> når køberen overtager den . Den skal være lige så blank om da jeg købte
>> den.
>> Hvordan gør man ? ( min brugsanvisning er forsvundet )
>>
> du skal vel bare gendanne fabriksindstillingerne
>

Jeg skal indrømme, at jeg ikke har prøvet, men jeg har altid forestillet
mig, at "Gendan fabriksindstillingerne" bare gendanner de tekniske
indstillinger, men at det ikke sletter de data (fotos, telefonnumre etc.)
som man har liggende på telefonen. Men måske tager jeg fejl??

Ellers er det klogeste vist at slette det hele via telefonens display. Men
det tager tid. Alternativt ville jeg åbne telefonen via usb-ledningen som en
ekstern hukommelse, og slette alle data som man gør på enhver anden
Flash-disk. Skal det være 100% sikkert, skal du derefter formattere
hukommelsen, men det kan vis kun lade sig gøre med den eksterne Flash disk.

v.h.
Jakob




Kim Larsen (08-06-2008)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 08-06-08 09:55

"Jakob Munck" <jm2_fjern_dette@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:484b7615$0$15881$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
> "bk" <b.kjeldsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:484b70b9$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "Kasper Brent Baldersen" <kbb01@frederiksberg.dk> skrev i en
>> meddelelse news:OYqdneJJK5eevtbVnZ2dneKdnZydnZ2d@giganews.com...
>>> Jeg skal sælge min N73 og vil gerne sikre mig at alt privat er
>>> slettet når køberen overtager den . Den skal være lige så blank om
>>> da jeg købte den.
>>> Hvordan gør man ? ( min brugsanvisning er forsvundet )
>>>
>> du skal vel bare gendanne fabriksindstillingerne
>>
>
> Jeg skal indrømme, at jeg ikke har prøvet, men jeg har altid
> forestillet mig, at "Gendan fabriksindstillingerne" bare gendanner de
> tekniske indstillinger, men at det ikke sletter de data (fotos,
> telefonnumre etc.) som man har liggende på telefonen. Men måske tager
> jeg fejl??
> Ellers er det klogeste vist at slette det hele via telefonens
> display. Men det tager tid. Alternativt ville jeg åbne telefonen via
> usb-ledningen som en ekstern hukommelse, og slette alle data som man
> gør på enhver anden Flash-disk. Skal det være 100% sikkert, skal du
> derefter formattere hukommelsen, men det kan vis kun lade sig gøre
> med den eksterne Flash disk.

Det er også noget vrøvl bk fyrer af. Kasper kan slette hvad han har liggende
men det kan formentlig gendannes med rette udstyr. Jeg vil dog finde det ret
usandsynligt at en ny køber ville lave sådan et forsøg. Hvis Kasper vil være
helt sikker på at han har husket at få fjernet alt, kunne han give telefonen
en opdatering af ny software, det fjerner alt hvad han har liggende på den
men han skal huske på at eksternt hukommelseskort stadigvæk skal slettes
eller formateres.

--
Med venlig hilsen
Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com


Michael Rasmussen (08-06-2008)
Kommentar
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 08-06-08 10:32

On Sun, 8 Jun 2008 10:54:52 +0200, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com>
wrote:

>Det er også noget vrøvl bk fyrer af. Kasper kan slette hvad han har liggende
>men det kan formentlig gendannes med rette udstyr. Jeg vil dog finde det ret
>usandsynligt at en ny køber ville lave sådan et forsøg.

Hvis den nye ejer bruger software som Oxygen Phone Manager får han
uden videre adgang til alle slettede SMS'er...

Det gælder i hvert fald for min 6230i - Jeg skal ikke udelukke at
Nokia har forbedret sikkerheden på N73, så SMS'er overskrives med
nuller når de slettes....

<mlr>

Anders (08-06-2008)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 08-06-08 08:41

og taste 12345

A

"bk" <b.kjeldsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:484b70b9$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Kasper Brent Baldersen" <kbb01@frederiksberg.dk> skrev i en meddelelse
> news:OYqdneJJK5eevtbVnZ2dneKdnZydnZ2d@giganews.com...
>> Jeg skal sælge min N73 og vil gerne sikre mig at alt privat er slettet
>> når køberen overtager den . Den skal være lige så blank om da jeg købte
>> den.
>> Hvordan gør man ? ( min brugsanvisning er forsvundet )
>>
> du skal vel bare gendanne fabriksindstillingerne
>



Awul Dasfilshabeda (08-06-2008)
Kommentar
Fra : Awul Dasfilshabeda


Dato : 08-06-08 11:05

"Anders" <anders.forst@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:484b88c3$0$27371$ba624c82@nntp06.dk.telia.net
> og taste 12345


??


--
ad


Jean (08-06-2008)
Kommentar
Fra : Jean


Dato : 08-06-08 13:48

A skrev:
> og taste 12345

Du vrøvler igen... at gendanne fabriksindstillinger gendanner kun
_indstillingerne_ og sletter ikke SMS, MMS, billeder, videoer, osv.

Desværre kan Nokia ikke finde ud at lave en "totalgendan", som SE har gjort.
Der findes en der gendanner fabrikgsindstillinger, men også en der sletter
alt, så mobiltelefonen bliver som på købstidspunktet.

Mvh Jean.


Anders (08-06-2008)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 08-06-08 13:54

Hvorffor skal du bare genere andre folk ?

A

"Jean" <ask@me> skrev i en meddelelse
news:484bd535$0$15875$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>A skrev:
>> og taste 12345
>
> Du vrøvler igen... at gendanne fabriksindstillinger gendanner kun
> _indstillingerne_ og sletter ikke SMS, MMS, billeder, videoer, osv.
>
> Desværre kan Nokia ikke finde ud at lave en "totalgendan", som SE har
> gjort. Der findes en der gendanner fabrikgsindstillinger, men også en der
> sletter alt, så mobiltelefonen bliver som på købstidspunktet.
>
> Mvh Jean.



Jean (11-06-2008)
Kommentar
Fra : Jean


Dato : 11-06-08 08:36

Anders skrev:
> Hvorffor skal du bare genere andre folk ?

Fordi du konstant kommer med råd, som i bedstefald vildleder, men i de
fleste tilfælde er ubrugelige...

Mvh Jean.


Anders (11-06-2008)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 11-06-08 10:53

Så hellere komme med dårlige kommentarer end dumme udtalelser...

A

"Jean" <ask@me> skrev i en meddelelse
news:484f8050$0$15893$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Anders skrev:
>> Hvorffor skal du bare genere andre folk ?
>
> Fordi du konstant kommer med råd, som i bedstefald vildleder, men i de
> fleste tilfælde er ubrugelige...
>
> Mvh Jean.



Max (11-06-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 11-06-08 12:58

Hej Anders

> Så hellere komme med dårlige kommentarer end dumme udtalelser...

Ja, du klare fint begge dele, og topposter gør du også,
godt gået Anders.

--
Mvh Max



Anders (11-06-2008)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 11-06-08 13:22

luk ædespalten !

A

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:484fbde2$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej Anders
>
>> Så hellere komme med dårlige kommentarer end dumme udtalelser...
>
> Ja, du klare fint begge dele, og topposter gør du også,
> godt gået Anders.
>
> --
> Mvh Max
>
>



Max (11-06-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 11-06-08 14:35

Hej Anders

> luk ædespalten !

Og tale pænt kan du heller ikke, det bliver
bedre og bedre.

--
Mvh Max



Jean (14-06-2008)
Kommentar
Fra : Jean


Dato : 14-06-08 08:36

Max skrev:
> og topposter gør du også, godt gået Anders.

Det har Anders gjort i al den tid jeg har læst med i NG'erne... og jeg er
nok startet før Anders.

Men vi kan da spørge Anders om han er glad for den mobil han købte i Fona...
se dk.forbruger

Mvh Jean.


Awul Dasfilshabeda (14-06-2008)
Kommentar
Fra : Awul Dasfilshabeda


Dato : 14-06-08 13:43

Jean <ask*@*me> wrote:
> Men vi kan da spørge Anders om han er glad for den mobil han købte i
> Fona... se dk.forbruger

Det tror jeg ikke, han har den til salg i en anden gruppe, og papkassen .
ect.

--
ad


Snakee (09-06-2008)
Kommentar
Fra : Snakee


Dato : 09-06-08 23:18

Jean skrev:

> Desværre kan Nokia ikke finde ud at lave en "totalgendan", som SE har
> gjort. Der findes en der gendanner fabrikgsindstillinger, men også en
> der sletter alt, så mobiltelefonen bliver som på købstidspunktet.

Det findes da på alle nyere Nokiaer men er bare skjult fordi man kan
fucke filsystemet op hvis man i panik afbryder strømmen til den mens den
er i gang. Sker det, hedder det med stor sandsynelighed værkstedsbesøg.

Snakee


--
Mailadressen jeg har i mine beskeder virker uden at man fjerner noget
men den skifter jævnligt. Sendes der besked via mail vil jeg svare
tilbage med min rigtige adresse med en kopi af beskeden. Ved første spam
til adressen er adressen væk.

Snakee (08-06-2008)
Kommentar
Fra : Snakee


Dato : 08-06-08 23:33

Kasper Brent Baldersen skrev:

> Hvordan gør man ? ( min brugsanvisning er forsvundet )

Sæt laderen til og tænd den. Tast derefter *#7370# og svar ja. Lad være
med at slukke mobilen men vent til den har arbejdet færdigt (tager en
rum tid)

Så får du den ikke blankere ved egen hjælp.

Husk at formatere hukommelseskortet hvis der følger sådan eet med. Gør
det gerne fra din computer via en kortlæser. Formater kortet HELT og
ikke bare med en hurtigformatering (Der bare sletter navnene på filer og
mapper men ikke berører indholdet)

Hvis du kører Linux på din computer eller har forstand på at betjene en
sådan et andet sted fra kan du også korruptere kortet med shred, Så er
der ikke mere tilbage der kan genskabes på det.

Snakee


--
Mailadressen jeg har i mine beskeder virker uden at man fjerner noget
men den skifter jævnligt. Sendes der besked via mail vil jeg svare
tilbage med min rigtige adresse med en kopi af beskeden. Ved første spam
til adressen er adressen væk.

Max (08-06-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 08-06-08 23:42

Hej Snakee

> Husk at formatere hukommelseskortet hvis der følger sådan eet med. Gør
> det gerne fra din computer via en kortlæser. Formater kortet HELT og

En formatering forhindre altså ikke at man kan genskabe data på
kortet, der skal software der overskriver kortet for at sikre sig.

--
Mvh Max


martin (09-06-2008)
Kommentar
Fra : martin


Dato : 09-06-08 15:11

> En formatering forhindre altså ikke at man kan genskabe data på
> kortet, der skal software der overskriver kortet for at sikre sig.

Sidst jeg soldte en telefon satte jeg den til at optage video i højeste
kvalitet på hukommelseskortet, og slette videoen, optage en ny, og slette
denne, så er man rimelig sikker på der ikke kan genskabes noget.

--
Med venlig hilsen

Martin Kaltoft



Max (09-06-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 09-06-08 16:23

Hej martin

> højeste kvalitet på hukommelseskortet, og slette videoen, optage en
> ny, og slette denne, så er man rimelig sikker på der ikke kan
> genskabes noget.

Man kan vel genskabe den sidste video :)

Nå, men gamle harddiske og hukommelses kort smider jeg nu også
ud, kunne aldrig komme i tanke om at købe den slags brugte og vil
heller ikke sælge dem brugt.

--
Mvh Max


Snakee (09-06-2008)
Kommentar
Fra : Snakee


Dato : 09-06-08 23:14

Max skrev:

> En formatering forhindre altså ikke at man kan genskabe data på
> kortet, der skal software der overskriver kortet for at sikre sig.

Det var derfor jeg skrev at det ikke skulle være en hurtigformatering
men en fuld formatering for så BLIVER alt nemlig overskrevet på kortet
og KAN ikke genskabes.

Også een af grundende til jeg nævnte shred som en mulighed hvis man har
adgang til noget Linux.

Snakee


--
Mailadressen jeg har i mine beskeder virker uden at man fjerner noget
men den skifter jævnligt. Sendes der besked via mail vil jeg svare
tilbage med min rigtige adresse med en kopi af beskeden. Ved første spam
til adressen er adressen væk.

Max (10-06-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 10-06-08 07:12

Hej Snakee

> Det var derfor jeg skrev at det ikke skulle være en hurtigformatering
> men en fuld formatering for så BLIVER alt nemlig overskrevet på kortet
> og KAN ikke genskabes.

Nej, der er ingen overskrivning involveret i den formatering, forskellen
mellem hurtig og fuld formatering er at ved fuld formatering bliver
disken checket for fejl.

--
Mvh Max



Snakee (10-06-2008)
Kommentar
Fra : Snakee


Dato : 10-06-08 21:11

Max skrev:

> Nej, der er ingen overskrivning involveret i den formatering, forskellen
> mellem hurtig og fuld formatering er at ved fuld formatering bliver
> disken checket for fejl.

Sikke noget vrøvl.

Snakee


--
Mailadressen jeg har i mine beskeder virker uden at man fjerner noget
men den skifter jævnligt. Sendes der besked via mail vil jeg svare
tilbage med min rigtige adresse med en kopi af beskeden. Ved første spam
til adressen er adressen væk.

Max (10-06-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 10-06-08 22:12

Hej Snakee

> Sikke noget vrøvl.

http://www.computerworld.dk/blog/itsikkerhed/1014?a=blog_rss&i=18

--
Mvh Max


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste