104 kr pr time
Fra : Lars Jønson

Dato : 23-04-08 21:10

Så meget får en hjemmehjælper for at tørre røv på pensionister. Jeg troede
ikke mine egne øjne da jeg så det. jeg kan sgu godt forstå at de strejker at
tørre lort til den pris det er sgu for meget undskyld for lidt.

Fra : JBH

Dato : 23-04-08 22:34

"Lars Jønson" <alka@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Så meget får en hjemmehjælper for at tørre røv på pensionister. Jeg troede
> ikke mine egne øjne da jeg så det. jeg kan sgu godt forstå at de strejker
> at tørre lort til den pris det er sgu for meget undskyld for lidt.

103,58kr (lønsats 0) er da den normale grundløn for mange u faglærte jobs i
det offentlige. Men så har de f.eks. betalte pauser hvilket vi andre ikke
har. Men hvis de er utilfredse kan de sgu da bare tage en uddannelse eller
søge et andet u faglært arbejde eller hvis de kan holde til tempoet , søge
ud i det private, men her er lønnen ikke nødvendigvis højere.

www.da.dk/SuperShowAttachment.asp?PID=20071128150747ILP

mvh
JBH

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 24-04-08 00:05

JBH wrote:
> [...]
> uddannelse eller søge et andet u faglært arbejde eller hvis de kan
> holde til tempoet , søge ud i det private, men her er lønnen ikke

Nåja, undertegnede arbejder da p.t. nogenlunde anstændigt og ærligt for 110
kr i timen (UDEN betalt frokost!) på et legetøjslager i Nærum, så hvad er
det egentlig lige kommunal-kællingerne kværulerer over?

At tørre mås på trængende børn og/eller behovsnødvendige gamle mennesker
ELLER at skulle manøvrere rundt med paller på op til 500 kg og manuelt slæbe
kasser på 30 kg, burde da vel sådan set være eet fedt, alle
kønsrollefordommene til side: Det kunne da næsten være helt sjovt at prøve
at bytte...

Anders Peter Johnsen

Anders Peter Johnsen

Fra : Thomas Hansen

Dato : 24-04-08 08:18

> [...]
> 110 kr i timen (UDEN betalt frokost!) på et legetøjslager i Nærum, så hvad
> er det egentlig lige kommunal-kællingerne kværulerer over?

Bare fordi du synes, at de ikke skal have mere i løn er vel ingen grund til
at kalde dem kommunal-kællinger.

M.v.h.

Thomas Hansen

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 24-04-08 08:34

Thomas Hansen wrote:

> Bare fordi du synes, at de ikke skal have mere i løn er vel ingen
> grund til at kalde dem kommunal-kællinger.
>
> M.v.h.
>
> Thomas Hansen

De spiller for mig at se lige netop en ret ynkeligt, dobbelt selvpåtaget
"martyr- og offerrolle" hhv. først og fremmest i kraft af deres køn og
dernæst i kraft af deres påståede "kaldsforpligtelse" som offentligt
ansatte, så jeg synes sådan set at udtrykket er ganske velvalgt:

Hvis virkelig de er så utilfredse med at være offentligt ansatte i
servicesektoren, så skal de da såmænd bare prøve tilsvarende lavstatusjobs i
det private erhvervsliv: Man har altså bare IKKE nødvendigvis ret meget
bedre arbejdsbetingelser eller løn som f.eks. supermarkedskassedame end man
måtte have som nødtørftigt 1-årigt uddannet social- og
sundhedshjælperassistent, så jeg gider altså snart ikke at skulle høre på
deres klynkende halvforkælede jammer over "for lidt i løn", hvis ikke de
rent faktisk har tænkt sig at gøre sig fortjent til mere, f.eks. gennem
yderligere kvalificerende uddannelse!

Anders Peter Johnsen

Fra : Pernille

Dato : 24-04-08 09:36

meddelelse news:481037ea$0$15890$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> deres klynkende halvforkælede jammer over "for lidt i løn", hvis ikke de
> rent faktisk har tænkt sig at gøre sig fortjent til mere, f.eks. gennem

Du aner SLET ikke, hvad du fabler om!

Fra : Egon Stich

Dato : 25-04-08 16:01

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse news:48104667$0$15891$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i en
> meddelelse news:481037ea$0$15890$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Du aner SLET ikke, hvad du fabler om!

Nej.
Manden er ganske givet rablende idiot, der selv sidder i et underbetalt lortejob, men ikke tør andet end at blive, og finde sig i det.
Og derfor er sur på mennesker, der tør tage kampen op.

Egon

Fra : Frank Leegaard

Dato : 24-04-08 10:56

Anders Peter Johnsen wrote:

> [...]
> over "for lidt i løn", hvis ikke de rent faktisk har tænkt sig at
> gøre sig fortjent til mere, f.eks. gennem yderligere kvalificerende

Til forskel fra dig har de typisk en uddannelse.

/F

Fra : Pernille

Dato : 24-04-08 09:35

"Thomas Hansen" <thansen@fjern.it.dk> skrev i en meddelelse

> Bare fordi du synes, at de ikke skal have mere i løn er vel ingen grund
> til at kalde dem kommunal-kællinger.

Hvem ved, - det kan jo være at Anders Peter Johansen bliver afhængig af
sådan en "kommunal-kælling" før end han håber og tror...

Fra : Pernille

Dato : 24-04-08 09:33

meddelelse news:480fc09f$0$15895$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> slæbe kasser på 30 kg, burde da vel sådan set være eet fedt, alle
> kønsrollefordommene til side: Det kunne da næsten være helt sjovt at prøve

Men, du bruger kun dig selv fysisk.
Folk, der arbejder med mennesker bruger sig selv BÅDE fysisk og PSYKISK.
Der er en VÆSENTLIG FORSKEL!
Behøver du konstant at virke/ være venlig og imødekommende, når du manøvrer
rundt med paller?

Fra : Vidal

Dato : 24-04-08 14:20

Anders Peter Johnsen skrev:

> [...]
> kasser på 30 kg, burde da vel sådan set være eet fedt, alle
> kønsrollefordommene til side: Det kunne da næsten være helt sjovt at prøve

Jojo, men de 102 kr er regnet efter en ugentlig
arbejdstid på 37 timer.

De arbejder faktisk 48 (!) timer i ugen uden nogen
frokostpause. Tror du, der kommer nogen og passer
børnene, så de kan sætte sig og spise frokost?

En hel arbejdsdag på 12 timer med 6 børn under 6 år!

Jeg synes du skulle prøve det.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 24-04-08 14:29

On Thu, 24 Apr 2008 15:20:11 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>børnene, så de kan sætte sig og spise frokost?
>
>En hel arbejdsdag på 12 timer med 6 børn under 6 år!

48 timer om ugen..??? Den må du længere ud på landet med....

Fra : Vidal

Dato : 24-04-08 16:07

S. A. Thomsen skrev:
> [...]

Det er så 'kun' 48/5 timer om dagen.

> 48 timer om ugen..??? Den må du længere ud på landet med....

Hvor langt ud synes du?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 24-04-08 16:11

On Thu, 24 Apr 2008 17:07:22 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Det er så 'kun' 48/5 timer om dagen.

>Hvor langt ud synes du?

Helt ned til Fantasien...

Fra : Vidal

Dato : 24-04-08 18:44

S. A. Thomsen skrev:

> Helt ned til Fantasien...

Ja, det er nok svært at overbevise dig om det, men prøv
f.eks. at se på:

http://www.kolding.dk/data/0042553.asp?sid=19726&uid=21346

http://www.halsnaes.dk/SkoleBoernepasning/Dagpleje.aspx

"Dagplejerens arbejdstid må ikke overstige 48 timer om ugen.
Det betyder at hvis dagplejeren f.eks. har et barn der kommer
6.30 hver dag, SKAL hun lukke kl. 16.15 for ikke at arbejde
*mere end 48 timer om ugen*."

http://195.41.32.55/domino/oek/opgbeskr.nsf/f345f6a9fe5094a3c125712c00435f03/1c79ed33714adbcdc1256be300439f57?OpenDocument

"Dagplejens samlede åbningstid er på 48 timer/uge og
fordeles fra kl. 6.30 - 17.00. Barnets pasningstid
skal placeres inden for den samlede åbningstid og må
ikke overstige *dagplejerens arbejdstid på 48 timer/uge.*"

Så læs og undres.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 24-04-08 19:07

On Thu, 24 Apr 2008 19:43:31 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>skal placeres inden for den samlede åbningstid og må
>ikke overstige *dagplejerens arbejdstid på 48 timer/uge.*"

Ja, jeg undres... Der må da være nogle fridage/ferier indbygget....

Fra : Bruno Christensen

Dato : 24-04-08 19:21

On Thu, 24 Apr 2008 19:43:31 +0200, Vidal wrote:

> [...]
> skal placeres inden for den samlede åbningstid og må
> ikke overstige *dagplejerens arbejdstid på 48 timer/uge.*"

Det gør jeg så, Jeg har førhen hentet mine børnebørn i dagpleje. Du har ret
der var åbent omkring 48 timer om ugen (det er først nu jeg tænker over
dette).

Dagplejerne må have en overenskomst der siger noget med "gennemsnitlig 37
timer om ugen", hvordan klarer man dette problem, flere ferieuger eller
hvad?

--
MVH
Bruno

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 24-04-08 20:20

Bruno Christensen skrev:

> Det gør jeg så, Jeg har førhen hentet mine børnebørn i dagpleje. Du har ret
> der var åbent omkring 48 timer om ugen (det er først nu jeg tænker over
> dette).

Til gengæld har de ikke nogen transport

> Dagplejerne må have en overenskomst der siger noget med "gennemsnitlig 37
> timer om ugen", hvordan klarer man dette problem, flere ferieuger eller
> hvad?

De har 6 ugers ferie og 6 ekstra fridage.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 24-04-08 22:12

On Thu, 24 Apr 2008 21:19:44 +0200, Frank E. N. Stein wrote:

> Til gengæld har de ikke nogen transport

Jeg "køber" den, 48-37= 11 11/5,5 = 2

OK der står vist et eller andet sted at man skal acceptere op til 2 timers
transport om dagen.

Hvornår har "en eller anden" du kender sidst været i dagpleje om lørdagen?

> De har 6 ugers ferie og 6 ekstra fridage.

Det har jeg også.

Dagplejerne har altså 45 uger * 48 timer = 2160 "årstimer"

Jeg har det samme (circa) 46 uger * 37 timer = 1702 "årstimer"

Der er et eller andet "helt vildt galt" hvis dette er korrekt!!
Det svarer til at de arbejder 12 UGER (læs 3 mdr.) mere end andre om året,
her er simpelthen noget galt!

For Een gangs skyld vil jeg gerne modbevises!

--
MVH
Bruno

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 24-04-08 22:27

Bruno Christensen skrev:

> Jeg "køber" den, 48-37= 11 11/5,5 = 2
>
> OK der står vist et eller andet sted at man skal acceptere op til 2 timers
> transport om dagen.

Jeg har mere transporttid end det.

> Hvornår har "en eller anden" du kender sidst været i dagpleje om lørdagen?

Sådan ca aldrig. Hvorfor?

> Det har jeg også.
>
> Dagplejerne har altså 45 uger * 48 timer = 2160 "årstimer"
>
> Jeg har det samme (circa) 46 uger * 37 timer = 1702 "årstimer"

En dagplejers timeløn har altid ligget i den lave ende. Til gengæld er
det rart at vokse op hos sådan en.

> Der er et eller andet "helt vildt galt" hvis dette er korrekt!!
> Det svarer til at de arbejder 12 UGER (læs 3 mdr.) mere end andre om året,
> her er simpelthen noget galt!

De er vist også lidt utilfredse har jeg hørt.

http://www.aabenraa.dk/job/dagplejere/bliv+dagplejer+ved++aabenraa+kommune

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 25-04-08 05:50

On Thu, 24 Apr 2008 23:27:12 +0200, "Frank E. N. Stein"
<flatus@mail.is> wrote:

>De er vist også lidt utilfredse har jeg hørt.

>http://www.aabenraa.dk/job/dagplejere/bliv+dagplejer+ved++aabenraa+kommune

Citat fra linket: "Nettoløn UDBETALT EFTER SKAT: 15 - 18.000 kroner"..

Fra : Kim2000

Dato : 25-04-08 12:48

"S. A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Citat fra linket: "Nettoløn UDBETALT EFTER SKAT: 15 - 18.000 kroner"..

For 48 timers arbejde!! Og folk undrer sig over strejken!

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 26-04-08 23:42

On Fri, 25 Apr 2008 13:48:06 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

>For 48 timers arbejde!! Og folk undrer sig over strejken!

Der står da ingen steder at de arbejder 48 timer... Kun at
åbningstiden er 48 timer...

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 26-04-08 23:50

S. A. Thomsen skrev:

> Der står da ingen steder at de arbejder 48 timer... Kun at
> åbningstiden er 48 timer...

Hvis åbningstiden er 48timer, så er de på arbejde i 48timer. Længere er
den ikke.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 27-04-08 00:10

Sludder... Det er IKKE en selvfølge...

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 27-04-08 00:26

S. A. Thomsen skrev:

> Sludder... Det er IKKE en selvfølge...

Selvfølgelig er det det.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 27-04-08 06:23

Suk.....

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 27-04-08 07:56

S. A. Thomsen skrev:

> Suk.....

Hvem hulen havde du ellers forestillet dig skulle være på arbejde i
åbningstiden?

Fra : Vidal

Dato : 27-04-08 18:49

S. A. Thomsen skrev:

> Sludder... Det er IKKE en selvfølge...

Vil du prøve at forklare, hvordan du mener,
det hænger sammen?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 27-04-08 19:35

On Sun, 27 Apr 2008 19:49:25 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Vil du prøve at forklare, hvordan du mener,
>det hænger sammen?

At åbningstiden er 48 timer/uge, betyder jo ikke nødvendigvis at alle
skal arbejde 48 timer/uge....

Fra : Vidal

Dato : 27-04-08 20:00

S. A. Thomsen skrev:

> At åbningstiden er 48 timer/uge, betyder jo ikke nødvendigvis at alle
> skal arbejde 48 timer/uge....

Hvordan skal den enkelte dagplejemor undgå
det? Mener du, de kommer og afløser hinanden?

Eller hvordan?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 27-04-08 20:17

On Sun, 27 Apr 2008 21:00:28 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Hvordan skal den enkelte dagplejemor undgå
>det? Mener du, de kommer og afløser hinanden?
>
>Eller hvordan?

At en dagplejemor's "unger" f.eks. kommer mellem 6 og 7 og afhentes
mellem 15 og 16...

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 27-04-08 20:21

S. A. Thomsen skrev:

> At en dagplejemor's "unger" f.eks. kommer mellem 6 og 7 og afhentes
> mellem 15 og 16...

Og hvis der ikke er nogen kunder i butikkens åbningstid behøver der ikke
at være nogen på arbejde?

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 27-04-08 20:27

Dagplejemødre har da faste aftaler....

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 27-04-08 20:47

S. A. Thomsen skrev:

> Dagplejemødre har da faste aftaler....

Den faste aftale de har, er deres åbningstid. Husk gerne på hvem der er
deres arbejdsgiver. Det er ikke forældrene til de børn de passer.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 27-04-08 21:00

On Sun, 27 Apr 2008 21:47:27 +0200, "Frank E. N. Stein"
<flatus@mail.is> wrote:

>Den faste aftale de har, er deres åbningstid.

Det er jo ikke sådan at en dagplejemor sidder kl 6 om morgenen og
tænker "Gad vide hvilke børn der kommer i dag, hvornår mon de kommer
og hvornår mon de bliver hentet igen"....

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 27-04-08 21:11

S. A. Thomsen skrev:

> Det er jo ikke sådan at en dagplejemor sidder kl 6 om morgenen og
> tænker "Gad vide hvilke børn der kommer i dag, hvornår mon de kommer
> og hvornår mon de bliver hentet igen"....

Nej, de ved altid lige præcis hvornår børnene ankommer om morgenen,
bliver hentet om aftenen og hvilke eventuelle ekstrabørn der kommer for
at blive passet.
Fakta er, at dagplejemødrenes arbejdsgiver fortæller at der er åbent i
48 timer. Derfor er der åbent i 48 timer og derfor er dagplejemødrene på
arbejde i 48 timer.

Fra : @

Dato : 28-04-08 00:07

On Sun, 27 Apr 2008 21:16:43 +0200, S. A. Thomsen
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

>At en dagplejemor's "unger" f.eks. kommer mellem 6 og 7 og afhentes
>mellem 15 og 16...

fra 06 til 16 er der 10 timer, så har en sådan dagplejer en arbejdsuge
på 50 timer - mindst da der om morgenen sikkert er lidt
forberedelser, og efter at ungene er hentet er der rengøring

samt

på et eller andet tidspunkt skal der købes ind så ungerne kan blive
fodret, skiftet og få pudset næse

så det bliver nærmere en 60 timers uge

--
Det handler ikke for fem øre om den i øvrigt hidsige tone i udlændingedebatten i Danmark
Det handler om, at vi aldrig må acceptere, at hensynet til politiske, kulturelle og

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 27-04-08 20:03

S. A. Thomsen skrev:

> At åbningstiden er 48 timer/uge, betyder jo ikke nødvendigvis at alle
> skal arbejde 48 timer/uge....

Det er en dagplejer. Der er kun en ansat.

Fra : Kim2000

Dato : 27-04-08 20:18

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse

> Det er en dagplejer. Der er kun en ansat.

Og ellers hedder det da vist vuggestue?

Fra : Bruno Christensen

Dato : 27-04-08 20:53

On Sun, 27 Apr 2008 19:49:25 +0200, Vidal wrote:

> Vil du prøve at forklare, hvordan du mener,
> det hænger sammen?

Jeg spurgte en dagplejemor i går.

Det ER rigtigt, hun har 48 timer om ugen!

Som kompensation har hun 6 ekstra feriedage om året.

Jeg forstår godt at FOA er i strejke i øjeblikket.

--
MVH
Bruno

Fra : @

Dato : 28-04-08 00:17

On Sun, 27 Apr 2008 21:53:28 +0200, Bruno Christensen
<news@lpdommer.dk> wrote:

>Jeg spurgte en dagplejemor i går.
>
>Det ER rigtigt, hun har 48 timer om ugen!
>
>Som kompensation har hun 6 ekstra feriedage om året.
>
>Jeg forstår godt at FOA er i strejke i øjeblikket.

var lige ved at regne lidt,

hvis jeg skulle arbejde 48 timer i ugen ville min bruttomånedsløn
ligge på 43.000 + plus hvad der så kommer af pension, SH-penge
feriepenge -

uden at jeg skulle lægge hjem til 4-5 ungers slidtage, affodring og
hvad der ellers kommer på af diverse udgifter

så jeg overvejer slet ikke at blive kommunal dagplejer

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 25-04-08 18:12

S. A. Thomsen skrev:

> Citat fra linket: "Nettoløn UDBETALT EFTER SKAT: 15 - 18.000 kroner"..

Det skal også dække driftsomkostningerne.

Fra : JBH

Dato : 24-04-08 22:29

"Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> her er simpelthen noget galt!
>
> For Een gangs skyld vil jeg gerne modbevises!

Njaa, hvis den her artikel holder vand, er der vist et område i det
offentlige som lønmessigt burde revideres.

http://kvinder.bt.dk/index.php?id=695

Jeg kan bare ikke genkende den lange arbejdstid i dagplejen, vi skulle
skiftes til at hente og bringe, for at overholde åbningstiderne i forhold
til vores 37,5 timers arbejdsuge i det private.

mvh
JBH

Fra : Vidal

Dato : 24-04-08 20:50

Bruno Christensen skrev:

> [...]
>
> Dagplejerne må have en overenskomst der siger noget med "gennemsnitlig 37
> timer om ugen", hvordan klarer man dette problem, flere ferieuger eller

Én ekstra ferieuge. Hvilket næppe dækker.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Ralph

Dato : 24-04-08 22:20

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

Hold nu op - institutionen HAR åbent 48 timer om ugen - men det betyder da
ikke at ALLE pædagoger, medhjælpere, rengøringsassistenter, og køkkenfolk er
på arbejde ALLE 48 timer, der er fleks, halvdagsjob, heldagesjob og 30
timers job.

Min nabo har tre dage a 10 timer og fri resten af ugen i sin børnehave.

--
Ralph

Fra : Vidal

Dato : 25-04-08 10:56

Ralph skrev:
> [...]
> på arbejde ALLE 48 timer, der er fleks, halvdagsjob, heldagesjob og 30

Det er ikke børnehaver, men dagplejemødre vi
taler om. Dagplejemoderen dækker alle funktione,
du nævner i 48 timer om ugen.

> Min nabo har tre dage a 10 timer og fri resten af ugen i sin børnehave.

Ja?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : @

Dato : 24-04-08 19:49

>Det er så 'kun' 48/5 timer om dagen.

>Hvor langt ud synes du?

60 km. vest for Fanø

Fra : Vidal

Dato : 24-04-08 20:56

@ skrev:

> 60 km. vest for Fanø

Ja, sandheden er ubehagelig, lad os drukne den.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : @

Dato : 24-04-08 19:47

ikke tale om, her vil vi ikke have ham

Fra : Kim2000

Dato : 24-04-08 20:00

> [...]
> børnene, så de kan sætte sig og spise frokost?
>
> En hel arbejdsdag på 12 timer med 6 børn under 6 år!

Og hvordan når du så frem til det? Det er selvfølgelig rigtigt de ikke
holder en frokostpause sådan rigtigt, fordi de altid skal være tilrådighed,
men 48 timer, hvordan det??

Fra : Pernille

Dato : 24-04-08 09:30

"JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller søge et andet u faglært arbejde eller hvis de kan holde til tempoet
> , søge ud i det private, men her er lønnen ikke nødvendigvis højere.

- Men, påskønner vi ikke, at nogle mennesker gider at have arbejdet med de
svage...

Fra : Kim2000

Dato : 24-04-08 20:03

> [...]
> eller søge et andet u faglært arbejde eller hvis de kan holde til tempoet
> , søge ud i det private, men her er lønnen ikke nødvendigvis højere.

For det første er det netop det, der er problemet. Nemlig at man ikke kan
skaffe folk til jobbet, og at folk løber skrigende væk, når man endelig har
fået fat i folk, eller tager det nærmeste job, fordi stort set alt andet
giver mere i løn og er mindre hårdt. Forstil dig fx hvilken lav
jobtilfredsstillelse det må være at løbe rundt til 12 ældre mennesker og
smide en færdigret i ovnen og løber videre til den næste.

For det andet kan jeg sige det ligeud, jeg GIDER under ingen omstændigheder
passe min mor.

Fra : Steen Jensen

Dato : 24-04-08 14:24

Lars Jønson <alka@gmail.com> wrote:

> Så meget får en hjemmehjælper for at tørre røv på pensionister. Jeg troede
> ikke mine egne øjne da jeg så det. jeg kan sgu godt forstå at de strejker at
> tørre lort til den pris det er sgu for meget undskyld for lidt.

Jeg mente ellers nyhederne dokumenterede at både hjemmehjælpere, sosu'er
og sygeplejersker, fik en meget højere løn, når diverse tillæg blev
medregnet - over de 20.000 om måneden

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-04-08 16:50

Steen Jensen skrev den 24-04-2008 15:24:

> Jeg mente ellers nyhederne dokumenterede at både hjemmehjælpere, sosu'er
> og sygeplejersker, fik en meget højere løn, når diverse tillæg blev
> medregnet - over de 20.000 om måneden

Tillæg for hvad?

Ved skæve tider: så kig lige på hvad en fabriksarbejder skal have for de
samme skæve tider.

Husk at samligne lige med lige!

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Steen Jensen

Dato : 25-04-08 18:28

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Tillæg for hvad?
>
> Ved skæve tider: så kig lige på hvad en fabriksarbejder skal have for de

Til gengæld ved hjemmehjælpere mm hvad vilkårene er, når de ind til det.
Sygeplerskerne fx opgiver tilsyneladende selv, at deres basisløn inkl.
diverse tillæg er godt 30.000,- om måneden.

Jeg synes det er noget piveri