Hooliganregister på plads.
Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 22-04-08 22:55

http://ekstrabladet.dk/sport/dansk_fodbold/article999118.ece

<citat>
De danske fodboldklubber fik tirsdag endnu et våben i kampen mod
hooliganisme. Folketinget vedtog det såkaldte hooliganregister, der
skal være med til at håndhæve sanktioner mod fodboldbøller. Hvis en
person bliver noteret, kan det give op til to års karantæne fra landets
fodboldstadioner.
</citat>

Glimrende, endnu et godt tiltag.

--
mvh.

Free Tibet!

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 23-04-08 07:38

"Ludvig Nielsen." <lunielsen @ yahoo.com> wrote in message
> Glimrende, endnu et godt tiltag.

I hvert fald hvis man holder af symbolpolitik.

Som flere har indvendt, så gør dette register ikke den store forskel. De
værste hooligans mødes i forvejen uden for stadion i forbindelse med de
store fodboldkampe, og klubberne har i forvejen deres egne registre over
præcis de samme personer - og flere til, nemlig dem, der ikke er dømt for
"fodboldvold".

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 23-04-08 09:47

Christian R. Larsen wrote:
> [...]
> med de store fodboldkampe, og klubberne har i forvejen deres egne
> registre over præcis de samme personer - og flere til, nemlig dem,

Hvis klubbernes registre allerede gør cirka det samme, som loven vil
gøre, hvorfor udtaler direktøren for divisionsforeningen så:

"Det er godt, at klubberne får styr på, hvordan de konkret kan håndhæve
karantæne mod fodboldbøllerne. Det har været savnet, siger Claus
Thomsen, direktør for Divisionsforeningen."

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 23-04-08 09:52

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> [...]
>
> "Det er godt, at klubberne får styr på, hvordan de konkret kan håndhæve
> karantæne mod fodboldbøllerne. Det har været savnet, siger Claus Thomsen,

Hvis du læser det, der står her, hvad har det så med et hooliganregister at
gøre? For mig at se står der, at de har saavnet info om, hvordan de skal
HÅNDHÆVE EN KARANTÆNE.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 23-04-08 11:15

Christian R. Larsen wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Hvis du læser det, der står her, hvad har det så med et
> hooliganregister at gøre?

Jeg har ikke set loven om hooliganregistret, og hvad den indeholder. Har
du?

> For mig at se står der, at de har saavnet
> info om, hvordan de skal HÅNDHÆVE EN KARANTÆNE.

Ja. På enelleranden måde synes direktøren for divisionsforeningen, at
loven sætter noget vigtigt på plads. Andetsteds i artiklen står der
noget om, hvordan samarbejdet med politiet skal forløbe. Det ser ud til
at have noget med loven at gøre.

Det korte af det lange - sålænge vi ikke ved, hvad loven indeholder, så
er det morderligt svært at afgøre hvorvidt, der blot er tale om
symbolpolitik.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 23-04-08 12:04

> Ja. På enelleranden måde synes direktøren for divisionsforeningen, at
> loven sætter noget vigtigt på plads.

Det er muligt - men det ændrer jo bare ikke på, at selve hooliganregistret
er ren symbolpolitik.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 23-04-08 14:45

Christian R. Larsen wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message
>
> Det er muligt - men det ændrer jo bare ikke på, at selve
> hooliganregistret er ren symbolpolitik.

Det ændrer nemt at loven "hooliganregistret" er andet end symbolpolitik.
Kender du loven?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 23-04-08 19:51

> Det ændrer nemt at loven "hooliganregistret" er andet end symbolpolitik.
> Kender du loven?

Jeg udtaler mig ikke om loven men om hooliganregistret - præcis som alle
andre i denne tråd. Du er den eneste, der mener, at en masse ting, der ikke
har en rygende fis at gøre med et hooliganregister, skal blandes ind i den
diskussion.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 23-04-08 20:33

Christian R. Larsen wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Jeg udtaler mig ikke om loven men om hooliganregistret

Hmmm ... Hvordan er registret symbol_politik_, hvis det ikke handler om
loven om registret? Det der er vedtaget er jo en lov om register- og
ikke et register.

Kender du i øvrigt "hooliganregistret" som vedtaget af Folketinget?

> - præcis som
> alle andre i denne tråd.
> Du er den eneste, der mener, at en masse
> ting, der ikke har en rygende fis at gøre med et hooliganregister,
> skal blandes ind i den diskussion.

Tjah - f.eks. din udtalelse om, at der er tale om symbolpolitik. Er det
det, du mener, der ikke har noget med sagen at gøre? Fordi du fandt ud
af, at du forresten ikke vidste noget om, hvorvidt, der er tale om
symbolpolitik?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 24-04-08 07:28

> Hmmm ... Hvordan er registret symbol_politik_, hvis det ikke handler om
> loven om registret? Det der er vedtaget er jo en lov om register- og ikke
> et register.

Gå du bare i selvsing over det - jeg tror ikke, det er noget, der vil slå
knuder for nogen andre.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 24-04-08 14:15

Christian R. Larsen wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message
>
> Gå du bare i selvsing over det - jeg tror ikke, det er noget, der vil
> slå knuder for nogen andre.

Kender du det "register", der er blevet vedtaget? Hvad går det ud på i
sin helhed?

Fra : N_B_DK

Dato : 23-04-08 11:26

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message

> I hvert fald hvis man holder af symbolpolitik.
>
> Som flere har indvendt, så gør dette register ikke den store forskel.

Jo det gør den faktisk, da det nu ikke er lovligt at samkøre de foskellige
klubber register over ballademagere, og det bliver det så nu, måden det blev
klaret på før, var at folk fra gæste holdet, havde egne kontrollanter med,
og derved kunne afvise dem der er kendt for at lave ballade.

> De værste hooligans mødes i forvejen uden for stadion i forbindelse
> med de store fodboldkampe, og klubberne har i forvejen deres egne
> registre over præcis de samme personer -

Ja og de må ikke sammenkøres, så uden at kontrollanter rejser med, er det
kun på hjemmebane at disse registre virker.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 23-04-08 12:05

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote in message
> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message

> Jo det gør den faktisk, da det nu ikke er lovligt at samkøre de foskellige
> klubber register over ballademagere,

Kan du henvise til en kilde på den påstand?

Jeg kan ikke se, hvad der skulle forhindre det, og jeg kan i øvrigt heller
ikke se, at det skulle have den store betydning. Så stor en personkreds er
der jo heller ikke tale om.

Fra : N_B_DK

Dato : 23-04-08 13:29

> Kan du henvise til en kilde på den påstand?

Datatilsynet

> Jeg kan ikke se, hvad der skulle forhindre det, og jeg kan i øvrigt
> heller ikke se, at det skulle have den store betydning. Så stor en
> personkreds er der jo heller ikke tale om.

Der er nok mange ting du ikke kan se den store betydning med, men det
betyder ikke at andre heller ikke kan.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 23-04-08 15:04

On Wed, 23 Apr 2008 14:28:41 +0200, N_B_DK wrote:

> Der er nok mange ting du ikke kan se den store betydning med, men det
> betyder ikke at andre heller ikke kan.

ØØØøøøhhh, hvad står der i den sætning????

--
MVH
Bruno

Fra : Ralph

Dato : 23-04-08 15:35

"Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> skrev i en meddelelse
> ØØØøøøhhh, hvad står der i den sætning????

Der står: "hvis du har en kikkert der ikke virker, så kan hverken du eller
andre se noget i den"

--
Ralph

Fra : Bruno Christensen

Dato : 23-04-08 18:19

On Wed, 23 Apr 2008 16:34:57 +0200, Ralph wrote:

> "Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> skrev i en meddelelse
>
> Der står: "hvis du har en kikkert der ikke virker, så kan hverken du eller
> andre se noget i den"

Den tolkning kan jeg acceptere, men der er desværre stadig ikke mening i
sætningen.

--
MVH
Bruno

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 23-04-08 19:52

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message

> Datatilsynet

Spændende - nu mangler vi bare en henvisning til et sted, hvor Datatilsynet
siger, at man ikke må sammenkøre de to registre.

Nej, du har jo en god fantasi.

Fra : N_B_DK

Dato : 23-04-08 23:26

> Spændende - nu mangler vi bare en henvisning til et sted, hvor
> Datatilsynet siger, at man ikke må sammenkøre de to registre.

http://www.datatilsynet.dk/erhverv/advarselsregistre/

Oplysninger om strafbare forhold må ikke indgå i et advarselsregister
Datatilsynets faste praksis omkring behandling af oplysninger om strafbare
forhold i den private sektor betyder, at oplysninger om strafbare forhold
ikke kan indgå i et advarselsregister.

> Nej, du har jo en god fantasi.

Så datatilsynet er fuld af løgn ?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 24-04-08 07:44

> [...]
> forhold i den private sektor betyder, at oplysninger om strafbare forhold

Læs det, der står - én gang til.

Der står:

"Private dataansvarlige - herunder den dataansvarlige for et
advarselsregister - vil således alene kunne registrere og videregive
oplysninger om strafbare forhold, hvis de strenge betingelser i
persondatalovens § 8, stk. 4 og 5, er opfyldt."

Private må altså under visse forudsætninger registrere kriminelle forhold,
og det, du skriver ovenfor, er således forkert.

Men i øvrigt under det mig, at du bringer dette på banen, for jeg kan på
ingen måde se, at et hooliganregister nødvendigvis behøver at indeholde
oplysninger om, hvorvidt de registrerede er straffede. At være "uønsket" på
et fodboldsstadion er ikke strafbart i sig selv.

Hvad var det, du skrev:?

Du skrev:
"Jo det gør den faktisk, da det nu ikke er lovligt at samkøre de foskellige
klubber register over ballademagere."

Det, vi nu kan konstatere, er, at du er fuld af løgn, når du påstår, at
Datatilsynet har sådanne regler. For der står INGEN steder, at
fodboldklubber ikke må udveksle hooliganregistre.

Jeg synes, det vil være passende med en erkendelse af det forhold nu.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-04-08 08:04

> Jeg synes, det vil være passende med en erkendelse af det forhold nu.

Og der blev HELT stille.

Fra : N_B_DK

Dato : 25-04-08 08:17

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message

> Og der blev HELT stille.

Ja du beviste jo at du mener du er hævet over loven, så en yderligere debat
er spild af tid.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-04-08 09:06

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message

> Ja du beviste jo at du mener du er hævet over loven, så en yderligere
> debat er spild af tid.

Du kan selv være grim og dum.

Fra : N_B_DK

Dato : 25-04-08 12:05

> Du kan selv være grim og dum.

LOL, C.R.L 4 år.

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 23-04-08 07:41

"Ludvig Nielsen." <lunielsen @ yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> være med til at håndhæve sanktioner mod fodboldbøller. Hvis en person
> bliver noteret, kan det give op til to års karantæne fra landets

Nu bliver grundlaget for de dyrt indkøbt maskiners opvisninger stoppet på
landets maskinstationer nu når man er begynd at soter på brugerne.