Går den, så går den ...
Fra : Poul E Hansen

Dato : 17-04-08 12:34

http://www.berlingske.dk/article/20080417/danmark/80417130/

''Egentlig er verdens største krydstogtsskib for højt til at gå under
Storebæltsbroen, men ved lavvande og for fuld fart burde det gå
alligevel. ''

''For at gøre afstanden op til brodækket større, vil skibet sejle
under broen for høj hastighed, fordi det derved presses længere ned i
vandet.''

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 17-04-08 19:39

On Thu, 17 Apr 2008 11:34:00 -0700 (PDT), Poul E Hansen <ook@ofir.dk>
wrote:

> [...]
>
>''For at gøre afstanden op til brodækket større, vil skibet sejle
>under broen for høj hastighed, fordi det derved presses længere ned i

De har gjort det før og det VIRKER...

Fra : @

Dato : 17-04-08 20:03

On Thu, 17 Apr 2008 20:39:12 +0200, S. A. Thomsen
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

>De har gjort det før og det VIRKER...

ku' de ikke bare lukke lidt luft ud af dækkene

der må da være indtil flere dæk på sådan en skude

--
Det handler ikke for fem øre om den i øvrigt hidsige tone i udlændingedebatten i Danmark
Det handler om, at vi aldrig må acceptere, at hensynet til politiske, kulturelle og

Fra : Notion

Dato : 17-04-08 19:58

Poul E Hansen skrev:
> [...]
>
> ''For at gøre afstanden op til brodækket større, vil skibet sejle
> under broen for høj hastighed, fordi det derved presses længere ned i

Dessvære er det en and, at den den historie løber rundt endnu. Intet
skib for lov til at sejle under broen hvis det stikker mere end 65 meter
over overfladen.

Fra : Jens G

Dato : 17-04-08 20:33

On Thu, 17 Apr 2008 20:57:59 +0200, Notion
<notion_dk2006@yahoo.com.ph> wrote:

>Dessvære er det en and, at den den historie løber rundt endnu. Intet
>skib for lov til at sejle under broen hvis det stikker mere end 65 meter
>over overfladen.

Netop. Og jeg tror ikke på historien om at højere fart skulle få
skibet til at stikke dybere.

Jeg har set en video af søsterskibet Freedom of the Seas' passage
under broen, og det ser godt nok ikke ud som om der er meget plads for
oven.

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : N/A

Dato : 17-04-08 20:00

Fra : Karsten Hansen

Dato : 17-04-08 20:00

"Michael Laudahn eOpposition" <ch8051zh@yahoo.mil.be> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> ---------------------
>
> ...eller også vil den høje hastighed lede til at den river broen ned, hvis

Jeg ville nok vælge et andet tidspunkt end lørdag morgen kl. ca. 7, hvis jeg
skulle over Storebælt i weekenden.

Karsten.

Fra : Kim2000

Dato : 17-04-08 20:09

"Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> skrev i en meddelelse
[...]

---------------svar:

Jaja, det er altså 63,50 m, så der er altså fortsat 1,5 m at give af, så er
det heller ikke værre.

Fra : Jesper

Dato : 18-04-08 04:58

Kim2000 <kim2000@surfer.dk> wrote:

> [...]
>

> ---------------svar:
>
> Jaja, det er altså 63,50 m, så der er altså fortsat 1,5 m at give af, så er

....så er der lige sådanne detaljer som antenner, radar mv som sidder
ovenpå skibet!
--
Jesper
On the 7th day, God rested.... Chuck Norris took over.

Fra : Jens G

Dato : 18-04-08 07:41

On Fri, 18 Apr 2008 05:58:12 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>...så er der lige sådanne detaljer som antenner, radar mv som sidder
>ovenpå skibet!

Sådan noget er selvfølgelig indenfor de 63,5 meter.

Fra : Poul E Hansen

Dato : 17-04-08 13:50

On 17 Apr., 20:57, Notion <notion_dk2...@yahoo.com.ph> wrote:
> [...]
>
> Dessvære er det en and, at den den historie løber rundt endnu. Intet
> skib for lov til at sejle under broen hvis det stikker mere end 65 meter

''Independence of the Seas er et af tre største krydstogtsskibe i
verden og rager 63,4 meter op over vandoverfladen. Storebæltsbroen har
en gennemsejlingshøjde på 65 meter. For at gøre afstanden op til

Fra : Notion

Dato : 17-04-08 21:40

Poul E Hansen skrev:

> [...]
> brodækket større, vil skibet sejle under broen for høj hastighed,
> fordi det derved presses længere ned i vandet.''

Nej ingen skibe får lov at sejle under broen, hvis det er mere end det
tilladte. jeg troede også på den historie første gang, indtil jeg fik en
snak med min fætter som er kaptajn ed Mærsk, han sagde det er en
vandrehistorie.

Hvis skibet rager mere end 65 m op, hvis de er på den største bølge så
kan de ikke få lov at sejle igennem.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 17-04-08 22:18

On Thu, 17 Apr 2008 22:39:48 +0200, Notion

> [...]
>tilladte. jeg troede også på den historie første gang, indtil jeg fik en
> snak med min fætter som er kaptajn ed Mærsk, han sagde det er en

Det er IKKE en vandrehistorie... Jeg stod på stranden og så det,
sidste gang et lignende kæmpe krydstogtskib sejlede under broen....

>Hvis skibet rager mere end 65 m op, hvis de er på den største bølge så
>kan de ikke få lov at sejle igennem.

Der står at det rager 63,4 m op.... Det er mindre end 65 m...

Skibsværftet er jo ikke så dumme at de bygger et skib der ikke kan
sejle ud af Østersøen....

Fra : Notion

Dato : 17-04-08 22:53

S. A. Thomsen skrev:

> Det er IKKE en vandrehistorie... Jeg stod på stranden og så det,
> sidste gang et lignende kæmpe krydstogtskib sejlede under broen....

Hvad så du, at det satte farten op da det sejlede under broen? Eller
bare at det sejlede under.

> Der står at det rager 63,4 m op.... Det er mindre end 65 m...

Ja burhøns viden, er du glad nu?

> Skibsværftet er jo ikke så dumme at de bygger et skib der ikke kan
> sejle ud af Østersøen....

Forhåbentligt ikke, men skulle det være 2 meter over daglig vande, så
fik det ikke lov lov til at sejle igennem, også selv om en evt. teori
sagde at ved fuld fart frem, så lagde det sig 2 meter lavere. Det har
ikke nogen værdi at sætte hastigheden op.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 17-04-08 23:13

On Thu, 17 Apr 2008 23:53:08 +0200, Notion

>Hvad så du, at det satte farten op da det sejlede under broen? Eller
>bare at det sejlede under.

Jeg så at det sejlede relativt hurtigt under broen...

>Forhåbentligt ikke, men skulle det være 2 meter over daglig vande, så
>fik det ikke lov lov til at sejle igennem, også selv om en evt. teori
>sagde at ved fuld fart frem, så lagde det sig 2 meter lavere.

De sejler selvfølgelig under broen imens det er lavvande....

>Det har
>ikke nogen værdi at sætte hastigheden op.

Det påstår dem der ved noget om det ellers....

Fra : Jens G

Dato : 18-04-08 07:40

On Fri, 18 Apr 2008 00:12:59 +0200, S. A. Thomsen
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

>Det påstår dem der ved noget om det ellers....

Jeg har hørt nogle andre påstå at det ikke nytter at sætte hastigheden
op.

Det eneste jeg kan forestille mig kan få skibet til at ligge lidt
dybere ved højere fart er hvis man styrer stabilisatorerne manuelt til
at tilte til begge sider på en gang. Og så selvfølgelig fylde alle
ballasttanke.
På den film jeg har set med Freedoms passage ser der ud til at være
mindst 2-3 meter fra skorstenen til undersiden af broen.
Jeg har et par screenshots fra filmen her:
http://sitecenter.dk/~jensg/nss-folder/billeder/freedom1.jpg
http://sitecenter.dk/~jensg/nss-folder/billeder/freedom2.jpg

Fra : Notion

Dato : 18-04-08 10:03

S. A. Thomsen skrev:

> Jeg så at det sejlede relativt hurtigt under broen...

Kan du evt. sammenligne igen næste gang. Hvis det sejlede hurtigere mod
broen og efterfølgende stoppede op, efter passage af broen, så kan der
være noget om det. Jeg forholder mig kun til hvad en kaptajn fortalte mig.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 18-04-08 11:11

On Fri, 18 Apr 2008 11:02:33 +0200, Notion

>Kan du evt. sammenligne igen næste gang.

Jeg har andet at lave, end at kigge på skibe...

>Hvis det sejlede hurtigere mod
>broen og efterfølgende stoppede op, efter passage af broen, så kan der
>være noget om det. Jeg forholder mig kun til hvad en kaptajn fortalte mig.

Jeg ved kun at skibene godt kan sejle under broen...

Fra : Notion

Dato : 18-04-08 19:48

S. A. Thomsen skrev:

> Jeg har andet at lave, end at kigge på skibe...

I videnskaben navn, hjælp den på vej. Tag tid til en spotte(r). /(º¿º)\

> Jeg ved kun at skibene godt kan sejle under broen...

Det interessante er jo netop, om skibet sætter farten op eller ej. Giv
dig tid til en spotte(r).

Fra : Martin Larsen

Dato : 17-04-08 23:54

"Notion" <notion_dk2006@yahoo.com.ph> skrev i meddelelsen

> Ja burhøns viden, er du glad nu?

Burde du ikke klukke her?

Mvh
Martin

Fra : Notion

Dato : 18-04-08 10:05

Martin Larsen skrev:
> "Notion" <notion_dk2006@yahoo.com.ph> skrev i meddelelsen

> Burde du ikke klukke her?

Åhh Yvonne, det at din mor og far var stolte af dig på din første
skoledag, betyder ikke at de var stolte af dig de efterfølgende 5 gang
du optrådte med fremmøde i skolen vel.

Fra : Martin Larsen

Dato : 18-04-08 12:09

> Åhh Yvonne, det at din mor og far var stolte af dig på din første
> skoledag, betyder ikke at de var stolte af dig de efterfølgende 5 gang du
> optrådte med fremmøde i skolen vel.

Du har taget for meget crack stakkels lille filipino.

Fra : Notion

Dato : 18-04-08 19:48

Martin Larsen skrev:

> Du har taget for meget crack stakkels lille filipino.

Det er dog utroligt som du kender til stoffer.

Fra : Poul E Hansen

Dato : 17-04-08 13:52

On 17 Apr., 21:09, "Kim2000" <kim2...@surfer.dk> wrote:
> [...]
>
> ---------------svar:
>
> Jaja, det er altså 63,50 m, så der er altså fortsat 1,5 m at give af, så er

Ja, men lad os for en sikkerheds skyld sætte fuld knald på :)

Fra : Jens G

Dato : 17-04-08 20:55

On Thu, 17 Apr 2008 12:52:06 -0700 (PDT), Poul E Hansen <ook@ofir.dk>
wrote:

>Ja, men lad os for en sikkerheds skyld sætte fuld knald på :)

Det er det tredie af den serie skibe der skal ud, så mon ikke også det
går denne gang?

Fra : N/A

Dato : 17-04-08 21:40