Det havde de vist ikke regnet med
Fra : Malene P

Dato : 11-04-08 04:05

Hvis man har tænkt sig at strejke, aflyses pr automatik al ferie. Så de
grådige personer, der nu åbenbart starter en storkonflikt, der vil gå ud
over mange uskyldige og måske endda koste dødsfald, kan forhåbentlig godt
imødese en fyreseddel, hvis de under konflikten tager på ferie. Håber
virkelig at arbejdsgiverne følger op på det.

http://epn.dk/erhverv_samfund/arbejdsmarked/article1316225.ece

Malene P

Fra : Frank Leegaard

Dato : 11-04-08 07:04

Malene P wrote:
> [...]
> forhåbentlig godt imødese en fyreseddel, hvis de under konflikten
> tager på ferie. Håber virkelig at arbejdsgiverne følger op på det.

Nu forveksler du vist grådighed med en anstændig løn.

/F

Fra : Malene P

Dato : 11-04-08 13:24

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Nu forveksler du vist grådighed med en anstændig løn.

Næh. Ikke, hvis deres krav om mere i løn kommer til at gå ud over mennesker,
der har langt mindre at leve for. Som ikke er i position, hver de kan kræve
mere. Og som IKKE har råd til at sidde på Gran Canaria og vente på, at
systemet falder til patten.

Malene P

Fra : Lars

Dato : 11-04-08 13:39

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kræve
> mere. Og som IKKE har råd til at sidde på Gran Canaria og vente på, at

Det kommer _kun_ til at gå ud over dem der ikke har meget at leve for, hvis
Bent Betjentsen bliver ved med at hyle op om lettelser i topskatten. De
brede skuldre bør bære mest, efter min mening.

/Lars

Fra : N_B_DK

Dato : 11-04-08 13:57

Lars wrote:

> Det kommer _kun_ til at gå ud over dem der ikke har meget at leve
> for, hvis Bent Betjentsen bliver ved med at hyle op om lettelser i
> topskatten. De brede skuldre bør bære mest, efter min mening.

Meget underlig tankegang, men det skyldes vel du ikke selv har oplevet at
gøre noget ekstra, og så få stjålet mere af din løn, men istedet for mener
du det er helt iorden at tjæle fra andre.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Lars

Dato : 11-04-08 14:16

> Meget underlig tankegang, men det skyldes vel du ikke selv har oplevet at
> gøre noget ekstra, og så få stjålet mere af din løn, men istedet for mener
> du det er helt iorden at tjæle fra andre.

Mjoeh... Sidst jeg skiftede job, gik jeg 20% op i løn, men udbetalt giver
det ikke den store forskel. Samtidig har jeg også en del overarbejde, det
bliver jeg også beskattet af.

Jeg tror nærmere det handler om solidaritet - de bredeste skuldre tager det
største slæb.

Nedestående er ikke et udtryk for min holdning, men:

Man kunne jo tage den til det ekstreme, og lade det være frivilligt om man
vil betale skat. Så kan vi jo se om man kan undvære det man får for
pengene...

/Lars

Fra : N_B_DK

Dato : 11-04-08 16:48

Lars wrote:

> Jeg tror nærmere det handler om solidaritet - de bredeste skuldre
> tager det største slæb.

Ja og gæt hvad der sker, folk flytter ud af landet pga den misundelses skat,
bedre kendt som topskat.

> Man kunne jo tage den til det ekstreme, og lade det være frivilligt
> om man vil betale skat. Så kan vi jo se om man kan undvære det man
> får for pengene...

Man kunne også være mere rimelig og sige, at ALLE betaler samme % i skat, så
har alle bidraget med det samme, og det vil stadig være de svageste der får
mest ud af aftalen.

Fra : Lars

Dato : 11-04-08 18:15

> Man kunne også være mere rimelig og sige, at ALLE betaler samme % i skat,
> så har alle bidraget med det samme, og det vil stadig være de svageste der
> får mest ud af aftalen.

Mjoeh, hvad der er ret og rimeligt, er der nok omkring 5 mio meninger om her
i Danmark.

Man kunne også spørge om det er rimeligt at betale til eksempelvis
brandvæsnet, hvis man selv har en branddam i baghaven, eller om det er
rimeligt at bruge skattekroner på at lappe en sammen der har valgt at køre
uden sele, eller om det er rimeligt at bruge skattekroner på en der pga
rygning har fået rygerlunger...

Det handler om at se ud over egen næsetip - en egenskab som dem der har råd
ofte ikke har.

Der er masser af ting der kunne være anderledes skattemæssigt, men hvad hver
enkelt synes er rimeligt kommer i mange tilfælde an på det individuelle
indbetalte beløb...

Som sagt, har jeg ikke noget imod at betale min del til samfundet, jeg synes
det er rart at politi, brandvæsen, sygehusvæsen osv. står tilrådighed hvis
jeg får brug for det.

/Lars

Fra : Peter

Dato : 11-04-08 19:24

N_B_DK wrote:

> [...]
>
> Man kunne også være mere rimelig og sige, at ALLE betaler samme % i
> skat, så har alle bidraget med det samme, og det vil stadig være de

Eller, alle betaler det samme beløb i skat - så har alle bidraget med
det samme. Skal vi sige kr 200.000,- ?

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 11-04-08 19:34

On 11 Apr 2008 18:24:01 GMT, "Peter" <xdzgor@hotmail.com> wrote:

>Eller, alle betaler det samme beløb i skat - så har alle bidraget med
>det samme. Skal vi sige kr 200.000,- ?

Det får jeg problemer med, da min indkomst er under det beløb...

Fra : Peter

Dato : 11-04-08 19:39

S. A. Thomsen wrote:

> Det får jeg problemer med, da min indkomst er under det beløb...

Det er rigtigt! Der er et stort problem i Danmark. Nogle betaler meget
mere end andre til den fælles kasse - hvordan kan det være retfærdigt?

Vi bliver nødt til at finde et beløb alle kan hamle op med.

100.000 ?

Fra : Lars

Dato : 11-04-08 20:04

"Peter" <xdzgor@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er rigtigt! Der er et stort problem i Danmark. Nogle betaler meget
> mere end andre til den fælles kasse - hvordan kan det være retfærdigt?

Hvordan kan det være retfærdigt at dem med lave indkomster betaler
forholdsmæssigt mere end dem med høje indkomster?

> Vi bliver nødt til at finde et beløb alle kan hamle op med.
>
> 100.000 ?

Det mest rimelige er at skatten udmåles i procent af indkomsten.

/Lars

Fra : N_B_DK

Dato : 11-04-08 20:34

Lars wrote:

> Det mest rimelige er at skatten udmåles i procent af indkomsten.

Nemlig, men alligevel mener du at % satsen skal være forskellig ? hvordan i
alverden forklarer du den ? folk med en høj indkomst må oftest give afslag
på andre ting, men det er bare ærgerligt ikke ? (f.eks tid med deres børn,
osv), ganske kort, topskatten er en misundelses skat, og burde fjernes med
det samme, det er direkte tyveri.

Fra : Lars

Dato : 12-04-08 09:03

> Nemlig, men alligevel mener du at % satsen skal være forskellig ? hvordan
> i alverden forklarer du den ?

Der er vel ikke så meget at forklare, det er min holdning at brede skuldre
tager slæbet. Jeg betaler selv den høje takst, så det er på ingen måde for
at mele min egen kage. Det handler om at gøre noget for fællesskabet...

folk med en høj indkomst må oftest give afslag
> på andre ting, men det er bare ærgerligt ikke ? (f.eks tid med deres børn,
> osv)

Hvad folk vælger at gøre må være deres egen sag. Der er ingen der tvinger
folk til at vælge job fremfor børn.

, ganske kort, topskatten er en misundelses skat, og burde fjernes med
> det samme, det er direkte tyveri.

Jeg tror det er dem der betaler "misundelsesskat" der har døbt den det.
Særligt fordi de mener andre bør være misundelige på deres mange penge...

/Lars

Fra : Lars

Dato : 12-04-08 09:06

"Lars" <brugesikke@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

....også må du forresten gerne lige citere derfra hvor jeg direkte siger at %

Fra : N_B_DK

Dato : 12-04-08 10:12

Lars wrote:

> ...også må du forresten gerne lige citere derfra hvor jeg direkte
> siger at % satsen skal være forskellig.

Det gør du i og med at du er fortaler for topskatten.

Fra : Lars

Dato : 13-04-08 12:15

> Det gør du i og med at du er fortaler for topskatten.

Det er jeg ikke enig i. Jeg mener godt man kan være tilfreds med noget, uden
dermed at være imod ændinger...

/Lars

Fra : N_B_DK

Dato : 12-04-08 10:11

Lars wrote:
> Jeg tror det er dem der betaler "misundelsesskat" der har døbt den
> det. Særligt fordi de mener andre bør være misundelige på deres mange
> penge...

Sikke noget vrøvl, der er INTET rineligt i at betale over 50% af ens løn i
skat, det er direkte tyveri, så kan du snakke nok så meget om fællesskabet,
det ændrer ikke på det er legaliseret tyveri.

Fra : Peter

Dato : 12-04-08 11:45

N_B_DK wrote:

> Sikke noget vrøvl, der er INTET rineligt i at betale over 50% af ens
> løn i skat, det er direkte tyveri, så kan du snakke nok så meget om
> fællesskabet, det ændrer ikke på det er legaliseret tyveri.

Der er INTET rimeligt i at betale over 30% af ens løn i skat...

Der er INTET rimeligt i at betale over 25% af ens løn i skat...

Der er INTET rimeligt i at betale over 10% af ens løn i skat...

Der er INTET rimeligt i at nogle betale meget mere i skat end andre...

Ja, hvad er "rimeligt"?

Fra : N_B_DK

Dato : 12-04-08 14:02

Peter wrote:

> Ja, hvad er "rimeligt"?

Giv EN god grund til at nogle skal betale mere end andre ?

Skal der også være forskellige priser på varer ? det må jo være rimeligt at
folk med flere penge, også betaler emre for de samme varer ?

Fra : Peter

Dato : 12-04-08 14:50

N_B_DK wrote:

> Giv EN god grund til at nogle skal betale mere end andre ?

Egentlig synes jeg ikke det er "retfærdigt" at nogle betale kr 50.000,-
i skat, andre 200.000,-, og ja, andre betale millionbeløb i skat hvert
år.

Retfærdigt ville være hvis alle betalte det samme. Vi får trods alt det
samme service fra staten. Ligesom et rugbrød koster kr 19,95 i Netto
uanset om din indskomst er 200.000 eller 2.000.000.

Men, når det er sagt, de ting som staten forsyner os med for de penge
vi giver dem koster en masse penge. Det er svært at finde på en model
hvorpå de kan betales medmindre betalingen er baseret på en procentdel
af fx lønnen. Hvorfor der er forskellige trin i skatteniveauer ved jeg
ikke. Det kunne nemt være en flatrate på 30% fx.

> Skal der også være forskellige priser på varer ? det må jo være
> rimeligt at folk med flere penge, også betaler emre for de samme
> varer ?

Det ville desværre være rigtig svært at håndtere. Hver gang man købte
ind i Netto skulle man også tage lønsedlen med? På den anden side,
kunne man måske gøre noget med Momsen - fjern den fra "basisvarer" fx,
og hæv den "luksusvarer".

Fra : Lars

Dato : 13-04-08 12:29

> Sikke noget vrøvl, der er INTET rineligt i at betale over 50% af ens løn i
> skat, det er direkte tyveri, så kan du snakke nok så meget om
> fællesskabet, det ændrer ikke på det er legaliseret tyveri.

Jeg synes nærmest det lyder som om du er indebrændt over at skulle betale et
par fedteører mere end andre i skat. Det handler dybest set om overskud, og
solidaritet - og du har jo selv valgt et job hvor du (kan jeg næsten regne
ud) tjener nok til topskatten. Der er masser af jobs der er lavt lønnede, så
får du også mere tid til familien (jvf. et af dine tidligere indlæg).
Personligt, kan det altså ikke hidse mig op at nogle betaler mindre i skat
end mig...

Desuden er det en kende for navlepillende for mig at bekymre sig om den
slags. Der findes sult, naturkatastrofer, global opvarming, terrorisme,
forureningskatastofer osv, men næh nej - skattetrykket - se DET er en
katastrofe...

Kom videre pomfrit, og nyd du lever i et samfund hvor andre betaler når dine
rygerlunger kollapser efter jeg ved ikke hvor mange Prince100.

/Lars

Fra : N_B_DK

Dato : 18-04-08 11:33

"Lars" <brugesikke@gmail.com> wrote in message

DEt hidser heller ikke mig op at andre betaler mindre, men at jeg skal
betale mere end andre, blot fordi jeg har en bedre løn end dem.

> [...]
> den slags. Der findes sult, naturkatastrofer, global opvarming,
> terrorisme, forureningskatastofer osv, men næh nej - skattetrykket -

Korrekt.

> Kom videre pomfrit, og nyd du lever i et samfund hvor andre betaler
> når dine rygerlunger kollapser efter jeg ved ikke hvor mange
> Prince100.

Forkert, der er overskud på netop den konto, en ryger bidrager med mere til
statskassen end en ikke ryger gør.

Fra : Lars

Dato : 18-04-08 20:53

> "Lars" <brugesikke@gmail.com> wrote in message
>

> DEt hidser heller ikke mig op at andre betaler mindre, men at jeg skal
> betale mere end andre, blot fordi jeg har en bedre løn end dem.

Det er du også velkommen til, jeg synes det er en smålig holdning.

> Korrekt.

Ja, det er korrekt at det er navlepillende.

> Forkert, der er overskud på netop den konto, en ryger bidrager med mere
> til statskassen end en ikke ryger gør.

Har du regnet på hvad du som ryger lægger i statskassen, og på hvad en
behandling for rygerlunger koster? Det er jo ikke "kun" behandlingen - der
kommer tabt arbejdsfortjeneste, evt. tidlig pensionering og meget andet
oveni.

/Lars

Fra : N_B_DK

Dato : 19-04-08 21:38

> Har du regnet på hvad du som ryger lægger i statskassen, og på hvad en
> behandling for rygerlunger koster? Det er jo ikke "kun" behandlingen
> - der kommer tabt arbejdsfortjeneste, evt. tidlig pensionering

Ja ntop en tidlig død, hvor pension ikke skal udbetales.

Fra : Lars

Dato : 20-04-08 19:37

> "Lars" <brugesikke@gmail.com> wrote in message

> Ja ntop en tidlig død, hvor pension ikke skal udbetales.

Tilgengæld er de penge allerede brugt på (forgæves) behandling ef en der
frivilligt har ødelagt kroppen...

/Lars

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 20-04-08 06:12

On Fri, 18 Apr 2008 21:52:51 +0200, "Lars" <brugesikke@gmail.com>
wrote:

> [...]
>kommer tabt arbejdsfortjeneste, evt. tidlig pensionering og meget andet

Du glemmer også lige alle de rygere der IKKE bliver syge.... De
betaler også en masse i afgifter til statskassen...

Fra : Lars

Dato : 20-04-08 19:34

> Du glemmer også lige alle de rygere der IKKE bliver syge.... De
> betaler også en masse i afgifter til statskassen...

Jeg savner _stadigvæk_ et regnskab det godtgør at rygere i den sidste ende
selv har betalt deres behandling.

/Lars

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 20-04-08 20:42

On Sun, 20 Apr 2008 20:34:05 +0200, "Lars" <brugesikke@gmail.com>
wrote:

>Jeg savner _stadigvæk_ et regnskab det godtgør at rygere i den sidste ende
>selv har betalt deres behandling.

Det har været vist... Samlet set giver tobaksafgifter, moms på tobak,
kortere levetid, m.m. mere til statskassen end udgifterne til
tobaksrelaterede sygdomsbehandlinger....

Fra : Lars

Dato : 21-04-08 10:46

"S. A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det har været vist... Samlet set giver tobaksafgifter, moms på tobak,
> kortere levetid, m.m. mere til statskassen end udgifterne til
> tobaksrelaterede sygdomsbehandlinger....

Link?

/Lars

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 11-04-08 21:54

On 11 Apr 2008 18:38:50 GMT, "Peter" <xdzgor@hotmail.com> wrote:

> [...]
>mere end andre til den fælles kasse - hvordan kan det være retfærdigt?
>
>Vi bliver nødt til at finde et beløb alle kan hamle op med.

Stadig for højt, da resten af min indtægt ikke kan dække kost til at
overleve for...

Fra : N_B_DK

Dato : 11-04-08 20:32

Peter wrote:

> Eller, alle betaler det samme beløb i skat - så har alle bidraget med
> det samme. Skal vi sige kr 200.000,- ?

Det er direkte tåbeligt, så vil folk med en lav indkomst betale 5 vis mere
end dem der tjener meget mere, betalte alle samme % sats, det ville være
mere rimeligt.

Fra : Peter

Dato : 11-04-08 20:42

N_B_DK wrote:

> Det er direkte tåbeligt, så vil folk med en lav indkomst betale 5 vis
> mere end dem der tjener meget mere, betalte alle samme % sats, det
> ville være mere rimeligt.

Ligesom når jeg køber et rugbrød betaler jeg %-vis mindre (af min løn)
end du gør af din løn.

Burde rugbrød koster mig kr. 25,- og du kr. 15,- fordi jeg tjener mere
end du gør? Hvorfor skulle "staten" koster mig mere?

Fra : Pernille

Dato : 11-04-08 08:28

> [...]
> imødese en fyreseddel, hvis de under konflikten tager på ferie. Håber
> virkelig at arbejdsgiverne følger op på det.

Forhåbentlig komer konflikten ikke til at koste dødsfald.
Men helt sikkert er det, arbejdsforholdene og lønnen er for dårlig.
Det gælder al sygeplejepersonale (sygeplejersker, social- og
sundhedshjælpere, social- og sundhedsassistenter), politi, lærere og
pædagoger. Der er alt for få hænder, til at udføre deres arbejde, samtidig
med, at de får for lidt i løn, for deres hårde arbejde.
Der er ingen, der ønsker, at det skal gå ud over nogle.
Men, det er på tide, at de faggrupper bliver hørt!

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 11-04-08 09:25

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> [...]
> Der er ingen, der ønsker, at det skal gå ud over nogle.
> Men, det er på tide, at de faggrupper bliver hørt!

De får aldeles ikke for lidt i løn de grupper du nævner, efter mine
undersøgelser får de for meget til den indsats og de ydelser de får fra
hånden på en dag.
Så mener du at de grupper du ikke har nævnt får for meget kan du ikke
præciser hvem det er.

Fra : Pernille

Dato : 11-04-08 10:55

"Kurt H. Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hånden på en dag.
> Så mener du at de grupper du ikke har nævnt får for meget kan du ikke
Fx papirnussere!!!

Fra : Frank

Dato : 11-04-08 11:10

Hej

> Fx papirnussere!!!

Du mener de mennesker der sørger for at administrerer de regler som vores
politikere vedtager?

Mvh
Frank

Fra : @

Dato : 11-04-08 12:56

On Fri, 11 Apr 2008 09:27:39 +0200, "Pernille" <Hovedst@den> wrote:

> [...]
>Det gælder al sygeplejepersonale (sygeplejersker, social- og
>sundhedshjælpere, social- og sundhedsassistenter)

mærkeligt så at en studerende som arbejdede som vikar på et plejehjem
kunne påvise at det meste af personalets tid gik med pauser og "møder"

hvor meget kan der være at holde møde om hver eneste dag på en
arbejdsplads?

og hvad angår pauser så er de inkluderet i arbejdstiden så de bør
holdes på et absolut minimum

> [...]
>Der er ingen, der ønsker, at det skal gå ud over nogle.
>Men, det er på tide, at de faggrupper bliver hørt!

mange offentligt ansatte har hidset sig selv og hinanden op til at tro
at de har et hårdt arbejde,

hvor mange af dem har overhovedet noget at sammenligne med,

krav og tempo på private arbejdspladser øges konstant,

hvorfor så ikke også i det offentlige?

--
Det handler ikke for fem øre om den i øvrigt hidsige tone i udlændingedebatten i Danmark
Det handler om, at vi aldrig må acceptere, at hensynet til politiske, kulturelle og

Fra : Kim2000

Dato : 11-04-08 13:13

> [...]
> arbejdsplads?
>
> og hvad angår pauser så er de inkluderet i arbejdstiden så de bør

Jeg aner intet om plejehjem, men jeg kan i hvert fald sige at rigtig mange
møder indenfor lærerefaget i meget høj grad kunne undgås ved at man bare
fjernede kommuens konstante kontrolfunktioner.

Fx:

22 elever skal have skrevet elevplan, 3 lærere sidder om at skrive 22
elevplaner, det tager nemt 20 minutter pr. elev pr. lærer, altså 1320
minutters arbejdstid (22 timer). I lærerfaget er der mange af den slags
ting, som er pålagt at vi skal, nytten er nok så som så. De stærke familier
bekræftes i at alt går fint, de svage familier er for svage til at forholde
sig til dem. Jeg vil tro det er på samme måde i mange andre fag.
Administrationen skal simpelthen ned over hele linien, så ansatte kan bruge
mere tid på den primære jobfunktion og den del som man egentlig helst vil
(forhåbentlig).

Der hvor det så går helt galt er dem der er på fx 80% tid, de skal bruge
samme tid på møder og rapporthelvedet og bruger dermed procentvis en meget
stor del af tiden på administrationsarbejde istedet for blandt brugerne. Det
skulle efter sigende være helt galt blandt hjemmehjælperne(?).

mvh
Kim

Fra : Lars

Dato : 11-04-08 13:37

> [...]
> ting, som er pålagt at vi skal, nytten er nok så som så. De stærke
> familier bekræftes i at alt går fint, de svage familier er for svage til

Så går alt jo som det skal, jvf. regeringens (hjerneforladte) ideologi. Dem
det går godt for skal ha' et skulder klap (og en skattelettelse), og dem der
har brug for hjælp kan sejle sin egen sø...

Jeg håber inderligt, de har hår på brystet til at gennemføre storkonflikten
til deres krav er nået. Vi må til lommerne, og betale hvad det koster.

/Lars

Fra : Frank

Dato : 11-04-08 13:17

> mærkeligt så at en studerende som arbejdede som vikar på et plejehjem
> kunne påvise at det meste af personalets tid gik med pauser og "møder"

Det var 8 år siden den historie var fremme - der er sket noget siden.

> hvor meget kan der være at holde møde om hver eneste dag på en
> arbejdsplads?

Tja, jeg ved naturligvis ikke om du har været på en sådan arbejdsplads, men
der kan faktisk være rigtigt meget at holde møde om. Læger, pårørende ect
ect.

> og hvad angår pauser så er de inkluderet i arbejdstiden så de bør
> holdes på et absolut minimum

Enig.

Som offenligt ansat ville jeg dog foretrække at jeg ikke havde betalt
frokostpause. Så kunne jeg holde den uforstyrret.

> mange offentligt ansatte har hidset sig selv og hinanden op til at tro
> at de har et hårdt arbejde,

Mja - jeg hører ikke mange klager over arbejdet, men over lønnen. Og som
markedet er i øjeblikket er det vel naturligt at prisen på arbejdskraft
inden for sundhedssektoren er på vej op.

Mvh
Frank

Fra : @

Dato : 11-04-08 13:55

On Fri, 11 Apr 2008 14:16:38 +0200, "Frank" <far@nosmap.dk> wrote:

> [...]
>markedet er i øjeblikket er det vel naturligt at prisen på arbejdskraft
>inden for sundhedssektoren er på vej op.

selvfølgelig

det er nemlig temmelig nemt at finde et andet job hvis man er
utilfreds med forholdene på offentlige arbejdspladser

Fra : Peter Bang

Dato : 11-04-08 10:19

> [...]
>imødese en fyreseddel, hvis de under
>konflikten tager på ferie. Håber
>virkelig at arbejdsgiverne følger op på det.

Ja, man kan nemlig bare sådan tillade sig, at holde ferie og
ønske sig en ordentlig betaling for slidsomt arbejde, vel?

Du er ubegavet, Malene P.

Fra : Rane

Dato : 11-04-08 11:47

On 11 Apr 2008 09:18:59 GMT, Peter Bang <peterbang@FEGX2privat.dk>
(slet FEGX2) wrote:

>Ja, man kan nemlig bare sådan tillade sig, at holde ferie og
>ønske sig en ordentlig betaling for slidsomt arbejde, vel?

Når de strejker er det vel ikke slidsomt arbejde i den periode. Og
hvis der tilmed er regler/love der gør ferie i den periode
ulovligt....

>Du er ubegavet, Malene P.

Personangreb-alert. Du er ubegavet, Peter Bang.

Fra : @

Dato : 11-04-08 13:07

(slet FEGX2) wrote:

>Ja, man kan nemlig bare sådan tillade sig, at holde ferie og
>ønske sig en ordentlig betaling for slidsomt arbejde, vel?

nej det kan man ikke, da reglerne for konflikt forbyder dette

>Du er ubegavet, Malene P.

hvorledes?

ved at gøre opmærksom på hvordan reglerne er

Fra : Malene P

Dato : 11-04-08 13:29

> nej det kan man ikke, da reglerne for konflikt forbyder dette

> hvorledes?
>
> ved at gøre opmærksom på hvordan reglerne er

Ved i det hele taget at skrive indlæg, der ikke passer bror lort. Jeg hader
killfiltre -men i bror lorts tilfælde er det ganske gavnligt at kunne slippe
for bror lorts tilsvininger udover når jeg møder dem ved at se dem citeret i
andres indlæg.

Malene P

Fra : Kim2000

Dato : 11-04-08 11:38

> [...]
> imødese en fyreseddel, hvis de under konflikten tager på ferie. Håber
> virkelig at arbejdsgiverne følger op på det.

Ferien skal naturligvis efterfølgende afvikles, så hvad er pointen med dit
indlæg? Andet end at være sur?

Fra : Patruljen

Dato : 11-04-08 06:21

On 11 Apr., 10:25, "Kurt H. Nedergaard"
<kurtnederga...@privat.tele.dk> wrote:

> De får aldeles ikke for lidt i løn de grupper du nævner, efter mine
> undersøgelser får de for meget til den indsats og de ydelser de får fra
> hånden på en dag.

Måske skulle du selv prøve en arbejdsdag på en lukket institution. Det
kunne lyde, somom du kunne bruge en opgradering :)

Fra : Notion

Dato : 11-04-08 15:50

Malene P skrev:
> [...]
> imødese en fyreseddel, hvis de under konflikten tager på ferie. Håber
> virkelig at arbejdsgiverne følger op på det.

Ja det er jo betingelserne for en lovlig konflikt, hvad ka ndu dog gøre
ved det. Vil du til at sætte det demokratiske virke over styr, bare
fordi du forventer at du selv skal passe din gamle mor et par dage.

Det er en sag mellem arbejdsmarkedet partner og ikke mellem hvad du
finder ret og rimelig.

Hvis de berørte faggrupper får en tilfredsstillende lønstigning, ja så
har de bare været bedre end modparten i sin argumentation og
dokumentation, længerer er den ikke.

Fra : Ole

Dato : 16-04-08 15:38

Malene P wrote:
> [...]
> imødese en fyreseddel, hvis de under konflikten tager på ferie. Håber
> virkelig at arbejdsgiverne følger op på det.

Med din logik, så strejker de jo netop for at kunne tage
på ferie, ikke for at benytte deres ret til at sælge
deres arbejdskraft til den løn som de mener er rimelig.

At de så ikke spiller deres kort rigtigt, det er sgu' for trist.

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/