Flertal for at halvere dagpengeperioden
Fra : Per

Dato : 10-04-08 06:57

Kan nogen give en god grund til man så skulle betale til A-kassen ?

Ændrer man dagpengeperioden melder jeg mig ud af A-kassen med det samme. Så
kan jeg jo ligeså godt gå på kontant hjælp.

Men undersøgelsen er også betalt af DA, så gad vide hvor uvildig
undersøgelsen er, da firmaet der laver undersøgelsen jo gerne vil have flere
opgaver fra DA.
Man kan jo altid stille spørgsmålet på den rigtige måde. F.eks. "Synes det
det er for dårligt nogle driver den af fire år på dagpenge, år du skal
knokle ?"

Eller som det kendte "Er du holdt op med at slå din kone ?"

Folk skal tænke på at beskæftigelsessituationen kan ændre sig, også er fire
års dagpenge nok en god ide, men de egoistiske danskere kan kun se kort og
kun til deres egen næsetip.

For god orden skyld skal jeg nævne, at jeg aldrig har været arbejdsløs og
dermed aldrig haft brug for dagpenge. Men derfor kan jeg godt vise empati
for dem der står med behovet.

Og igen, dem der snyder er en helt anden ting, det skal selvfølgelig
straffes hårdt at snyde med dagpenge, moms, osv. Det straffes alt for mildt
idag og går kun ud over de ærlige medborgere som er så "dumme" ikke at snyde
mad sociale ydelser, sort arbejde, falske fakturaer for privat køb osv.

Mvh Per

Fra : Per Rønne

Dato : 10-04-08 07:57

Per <per_mand@edbegenskaber.dk> wrote:

> Kan nogen give en god grund til man så skulle betale til A-kassen ?

Næh, og jeg har da også tidligere i Berlingske Tidende set en leder, der
advarer mod at forringe dagpengereglerne, da det vil kunne få folk til
at flygte ud af systemet.

> Ændrer man dagpengeperioden melder jeg mig ud af A-kassen med det samme. Så
> kan jeg jo ligeså godt gå på kontant hjælp.

Jep, med de foreslåede forringelser vil det jo kun virke i kort tid. Men
tag det roligt; sådanne ændringer går kun den alleryderste højrefløj på
tinge, bestående af Ny Alliance og Det konservative Folkeparti, ind for.

> Men undersøgelsen er også betalt af DA, så gad vide hvor uvildig
> undersøgelsen er, da firmaet der laver undersøgelsen jo gerne vil have flere
> opgaver fra DA.

Ja, det kan jo så stille undersøgelsen i et andet lys, lige som man
altid bør være skeptisk over for hvad der kommer frem fra det
libertarianske propagandacenter CEPOS.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Vedic Moderator

Dato : 10-04-08 11:15

"Per" <per_mand@edbegenskaber.dk> skrev i en meddelelse
> Kan nogen give en god grund til man så skulle betale til A-kassen ?
>
> Ændrer man dagpengeperioden melder jeg mig ud af A-kassen med det samme.
> Så kan jeg jo ligeså godt gå på kontant hjælp.

Jeg har søgt om dette emne i aviserne, men har intet fundet. Kunne du evt
give et link.

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 10-04-08 15:31

Per skrev:
> Kan nogen give en god grund til man så skulle betale til A-kassen ?

Næh.. dagpengesystemet er næsten ligeså tæt på fattighjemmene som
kontanthjælpssystemets tvangsaktivering, så.. nøjes med en fagforening..
Nah, på den anden side.. fagforeningere gør vist alligevel heller ikke
noget for medlemmer der ikke har arbejde, så spar pengene.

- cep