Enhedslisten og menneskerettigheder
Fra : Aksel

Dato : 09-04-08 20:26

Det er virkeligt rørende at se enhedslistens omsorg for kinesernes og især
tibetanernes menneskerettigheder.

Er disse rettigheder dårligere nu, end da de samme politikere for nogle år
siden lå på maven for "Den store Rorgænger", eller for den sags skyld Pol
Pot og Enver Hoxa?

Hilsen Aksel

Fra : Wilstrup

Dato : 10-04-08 15:59

"Aksel" <akseljFJERN@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> politikere for nogle år siden lå på maven for "Den store
> Rorgænger", eller for den sags skyld Pol Pot og Enver Hoxa?

De var ikke født på det tidspunkt - i hvert fald ikke Johanne
(så vidt jeg ved hedder hun sådan?)

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-04-08 19:09

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i meddelelsen

> "Aksel" <akseljFJERN@gmail.com> skrev i meddelelsen

> De var ikke født på det tidspunkt - i hvert fald ikke Johanne
> (så vidt jeg ved hedder hun sådan?)

Same shit, AHW...

Fra : Per Rønne

Dato : 11-04-08 13:58

Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> "Aksel" <akseljFJERN@gmail.com> skrev i meddelelsen

> De var ikke født på det tidspunkt - i hvert fald ikke Johanne
> (så vidt jeg ved hedder hun sådan?)

Ja, men Frank Aaen var.

Mon ikke det spiller en rolle at Kina som følge af den sidste kejser,
Deng Xiaoping, ikke længere er et kommunistisk samfund? I dag er Kina et
superkapitalistisk land - med et etpartistyre.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 11-04-08 14:51

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> Deng Xiaoping, ikke længere er et kommunistisk samfund? I dag er Kina et
> superkapitalistisk land - med et etpartistyre.

Snarere den virkeliggjorte nazisme...

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 11-04-08 19:46

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Snarere den virkeliggjorte nazisme...

Så ved du vidst ikke hvad nazismen gik ud på ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 11-04-08 21:09

> Så ved du vidst ikke hvad nazismen gik ud på ...

Eller snarere dig...

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 12-04-08 07:05

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Eller snarere dig...

Lægger Kina op til en udryddelse af jøderne? Et helt centralt punkt i
nazistisk ideologi.

Men du bruger måske blot nazi-ordet som et uartikuleret skældsord? De
nazistiske forbrydelser var så horrible, at det skal man ikke reducere
ordet til.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-04-08 11:53

> Lægger Kina op til en udryddelse af jøderne? Et helt centralt punkt i
> nazistisk ideologi.
>
> Men du bruger måske blot nazi-ordet som et uartikuleret skældsord?

Nu projicerer du voldsomt, Per.

Historikere er uenige om hvorvidt det er en ideologi. Nogle opfatter det som
et helt unikt fænomen i Hitlertyskland. De har afskåret sig fra et
videnskabeligt syn.
Jeg ser det som en nationalchauvinistisk ideologi med en slags topstyret
socialdemokratisme uden stærke fagforeninger. - Passer det på Kina - Sørme
ja!

Mvh
Martin

Fra : @

Dato : 11-04-08 15:07

On Fri, 11 Apr 2008 14:57:32 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>Deng Xiaoping, ikke længere er et kommunistisk samfund? I dag er Kina et
>superkapitalistisk land - med et etpartistyre.

altså stadig en diktaturstat på linie med Burma og Nordkorea

hvis man boykotter Burma og ikke Kina er man blot en ussel kræmmer som
forsøger med lidt gloriepudsning

--
Det handler ikke for fem øre om den i øvrigt hidsige tone i udlændingedebatten i Danmark
Det handler om, at vi aldrig må acceptere, at hensynet til politiske, kulturelle og

Fra : Per Rønne

Dato : 11-04-08 19:46

@ <1@invalid.net> wrote:

> altså stadig en diktaturstat på linie med Burma og Nordkorea

Nej, for i modsætning til Burma og Nordkorea kan Kina jo beskrives som
et 'oplyst oligarki'; de to andre lande er vaskeægte despotier.

Det går trods alt frem i Kina, ikke mindst på levestandarden.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk