Nyt fra Sappho
Fra : Kert Rats

Dato : 07-04-08 00:20

Så er 8. udgave af internetmagasinet Sappho i luften på Sappho.dk
LARS HEDEGAARD:
Danske domstole nu med sharia
Ifølge en meddelelse fra Ritzau har Domstolsstyrelsen i en ny
personalevejledning accepteret, at kvindelige muslimske dommere bærer
tørklæde i danske retssale. Er de sidste seks-syv års intense danske og
internationale debat gået helt hen over hovedet på de juridiske myndigheder,
eller stoler de bare på deres egne fordomme?
http://www.sappho.dk/Nr.%208%20marts%202008/leder.html

KAHTTAN JASIM:
Din kone skal stenes
Islamisterne føler sig trængt og prøver nu at sikre sig fortsat anerkendelse
som islams talsmænd gennem en skindialog med Vatikanet
http://www.sappho.dk/Nr.%208%20marts%202008/stenes.html

NICOLAI SENNELS:
Danmarks tre farligste tabuer
Hvis vi ikke tør nævne problemerne ved deres rette navn, kan vi godt opgive
at gøre noget ved integrationen. F.eks. må vi have mod til at sige, at islam
er en mere kriminel og voldelig religion er de fleste andre
http://www.sappho.dk/Nr.%208%20marts%202008/tabuer.html

ARTHUR LEGGER:
Why Spinoza Was Not Murdered
If you like to think of Holland as the cradle of free speech and the
Enlightenment, don't read this
http://www.sappho.dk/Nr.%208%20marts%202008/spinoza.html

HELLE MERETE BRIX:
Freidoune Sahebjam - nekrolog
En af de iranske ayatollahers farligste kritikere, forfatteren Freidoune
Sahebjam, opnåede trods to dødsdomme at blive 75
http://www.sappho.dk/Nr.%208%20marts%202008/nekrolog.html

KATRINE WINKEL HOLM:
Hvor er PEN?
Europa er blevet angstens kontinent, hvor politikere og medieledere kryber
for ytringsfrihedens fjender - det samme gør det frie ords selvudråbte
forkæmpere
http://www.sappho.dk/Nr.%208%20marts%202008/pen.html

KATRINE WINKEL HOLM:
Jesustegning og trusler
Sagen om djævelen, der sked på Jesus, giver anledning til at slå fast, at
dødstrusler mod det frie ord er lige afskyelige uanset i hvis navn de
udstedes
http://www.sappho.dk/Nr.%208%20marts%202008/jesus.html

God læselyst!

Venlig hilsen
Sapphos redaktion

Støt vores journalistik
Hvis du sætter pris på Sappho, så hjælp os med at udvikle endnu flere
historier af den slags, man sjældent kan læse andre steder. Du kan
gøre det
ved at indsætte et beløb på konto 4310 4310399981 (Danske Bank).

God læselyst.

Venligst

Kert Rats

-----------------
www.trekkies.dk
Danmarks Star Trek-forening
med ca. 500 medlemmer

Fra : Martin Larsen

Dato : 07-04-08 01:05

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> internationale debat gået helt hen over hovedet på de juridiske
> myndigheder, eller stoler de bare på deres egne fordomme?

Det kan da blive et bizart mummespil, hvis tiltalte også møder iført burka.

Men gad vide hvorledes styrelsen har følt sig foranlediget til dette lille
sharia-tiltag. Har en muhamser mon spurgt, eller har de bare været proaktivt
imødekommende - bederum må vel blive det næste.

Mvh
Martin

Fra : Jim

Dato : 07-04-08 08:10

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Sagen om djævelen, der sked på Jesus, giver anledning til at slå fast, at
> dødstrusler mod det frie ord er lige afskyelige uanset i hvis navn de

Takker for gengivelsen.

Det er hygsom læsning.

Mvh. Jim.

Medlem af Trykkefrihedsselskabet.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 07-04-08 08:43

Kert Rats wrote:
> [...]
> og internationale debat gået helt hen over hovedet på de juridiske
> myndigheder, eller stoler de bare på deres egne fordomme?

Spændende at have sådan en til dommer, hvis man står anklaget for at
have forhånet muhamedanismen. God nyhed for Villy.

Fra : Vidal

Dato : 07-04-08 09:33

Henrik Svendsen skrev:

> Spændende at have sådan en til dommer, hvis man står anklaget for at
> have forhånet muhamedanismen. God nyhed for Villy.

Kan forhåning af islam føre til sigtelse efter
dansk lov?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jim

Dato : 07-04-08 09:37

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Kan forhåning af islam føre til sigtelse efter
> dansk lov?

Hvis det stod til de islamiske overhoveder, så kan du bide dig selv i næsen
på, at det ville ske.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-08 10:19

Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> Kan forhåning af islam føre til sigtelse efter
> dansk lov?

Er man islamist / salafist kærer man sig da ikke om dansk lov; det
eneste der betyder noget er da shariaen.

Og det at insistere på at bære islamisk klædedragt også hvor religiøs og
politisk fremtoning burde være en selvfølge, er jo netop et symptom på
islamisme.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Vidal

Dato : 07-04-08 11:00

Per Rønne skrev:

> Er man islamist / salafist kærer man sig da ikke om dansk lov; det
> eneste der betyder noget er da shariaen.

Tror du så en islamist/salafist ville kunne
udnævnes til dommer i Danmark?

> Og det at insistere på at bære islamisk klædedragt også hvor religiøs og
> politisk fremtoning burde være en selvfølge, er jo netop et symptom på
> islamisme.

Du overdriver, et tørklæde behøver ikke betyde
at bæreren er islamist.

--
Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-08 13:33

Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> Per Rønne skrev:

[Hijab & burka i dommersædet i Danmark.]

> Tror du så en islamist/salafist ville kunne
> udnævnes til dommer i Danmark?

Tilsyneladende.

> Du overdriver, et tørklæde behøver ikke betyde at bæreren er islamist.

Og havde Asmaa Abdol-Hamid været en blåøjet pige med gule fletninger,
der bare /elskede/ at gå i Bund Deutscher Mädel-uniform havde det heller
intet sagt om hendes holdninger til hedengangne DNSAP, og Enhedslisten
havde også i dette tilfælde trygt kunnet opstille hende til folketinget?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ivannof

Dato : 07-04-08 15:40

> Tror du så en islamist/salafist ville kunne
> udnævnes til dommer i Danmark?

> Du overdriver, et tørklæde behøver ikke betyde
> [...]

Klart! Og en politiuniform betyder ikke han er betjent og en nonnedragt
betyder ikke man er kristen! Mere for en ordens skyld. Man kan jo klæde sig
som man vil, ikke?

Hilsen Ivan

Fra : @

Dato : 07-04-08 12:29

On Mon, 7 Apr 2008 11:18:51 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Og det at insistere på at bære islamisk klædedragt også hvor religiøs og
>politisk fremtoning burde være en selvfølge, er jo netop et symptom på
>islamisme.

ØHH ??

--
Det handler ikke for fem øre om den i øvrigt hidsige tone i udlændingedebatten i Danmark
Det handler om, at vi aldrig må acceptere, at hensynet til politiske, kulturelle og

Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-08 13:33

@ <1@invalid.net> wrote:

> ØHH ??

Selvfølge -> selvfølgelig umulighed.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 07-04-08 10:15

Vidal wrote:

> Kan forhåning af islam føre til sigtelse efter
> dansk lov?

Jep - hvis du f.eks. udtaler "Islam er ikke en religion i traditionel
forstand. Det er en terrororganisation, som prøver at opnå
verdensherredømmet ved vold", hvilket nogen anså for en forhånelse af
muhamedanismen, så kan du sigtes efter 266b. Det er selvfølgelig også
allerede sket.

"MICHAEL REX: »... islam er ikke en religion i traditionel forstand. Det
er en terrororganisation, som prøver at opnå verdensherredømmet ved
vold.« (Dansk Folkepartis årsmøde, september 2001). DØMT. "
http://www.humanisme.dk/vi-anmelder/retspraksis.php

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 07-04-08 10:19

Henrik Svendsen wrote:

> [...]
> forstand. Det er en terrororganisation, som prøver at opnå
> verdensherredømmet ved vold", hvilket nogen anså for en forhånelse af

Skulle have været 'muhamedanere'.

Fra : Martin Larsen

Dato : 07-04-08 10:57

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> er en terrororganisation, som prøver at opnå verdensherredømmet ved
> vold.« (Dansk Folkepartis årsmøde, september 2001). DØMT. "

Det er dog ubehageligt at se hvad smagspsykopatdommeres inkvisition har
fundet frem til. Måtte svinene selv opleve at blive dømt en gang...

Mvh
Martin

Fra : N_B_DK

Dato : 07-04-08 11:59

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> [...]
> Det er en terrororganisation, som prøver at opnå verdensherredømmet
> ved vold.« (Dansk Folkepartis årsmøde, september 2001). DØMT. "

Jeg må huske at give ham en pilsner for det, næste gang jeg møder ham.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : @

Dato : 07-04-08 12:41

On Mon, 7 Apr 2008 12:58:51 +0200, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

dømt

for at fortælle sandheden!!!!

retssikkerheden og den personlige frihed har efterhånden trange kår

>Jeg må huske at give ham en pilsner for det, næste gang jeg møder ham.

go' ide'

Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-08 13:33

> [...]

> er en terrororganisation, som prøver at opnå verdensherredømmet ved
> vold.« (Dansk Folkepartis årsmøde, september 2001). DØMT. "

Og udsagnet er da også umiddelbart forkert, idet islam ikke er en
organisation, og dermed slet ikke en terrororganisation.

Islam er derimod, sådan som defineret af Muhamed og de første kaliffer,
et altomfattende, totalitært politisk, juridisk, økonomisk og religiøst
troslæresystem, der i sig har målet om et verdensomspændende diktatur,
et såkaldt kalifat, om nødvendigt skabt gennem krig, /jihad/.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 07-04-08 13:56

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Og udsagnet er da også umiddelbart forkert, idet islam ikke er en
> organisation, og dermed slet ikke en terrororganisation.

Så du mener at det er OK at man dømmes for at udtrykke sig upræcist?

Desuden er det noget semantisk fnidder og pladder du kommer ud i.

Mvh
Martin

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 07-04-08 14:04

"Per Rønne" wrote:

> Og udsagnet er da også umiddelbart forkert, idet islam ikke er en
> organisation, og dermed slet ikke en terrororganisation.

Tja, det var en forhånelse af muhamedanismen, og det medførte sigtelse
og dom. Ikke helt efter lovens bogstav; men sådan er der jo så meget.
Det var nok 'ånden', der kom over dommeren - ligesom der hviler en vis
ånd over en kvindelig dommer, der af religiøse årsager insisterer på at
bære tørklæde. Den slags, synes Villy sikkert, er helt fint.