Partisan-søm fra røvere/politi
Fra : Bo Warming

Dato : 02-04-08 20:04

Under WW2 var partisan søm nogle store spidse ståltråds tetraedre med en
svejsning i mdten og ligegyldig hvordan de faldt og lå på vejen ville en vil
få sine dæk punkterede ved at køre over dem.

Var det sådan nogen som røverne i Glostrup igår brugte?
Findes der ikke forbedrede moderne udgaver fx til at klare svære dæk og til
at blive udsmidt fra helikopter?

Behøver politiet søm-måtter hvis de udsmider gode partisansøm fra helikopter
eller fly - fjernestyrede Tårnfalk fly må kunne strø dem samtidig mange
steder og billigt

Når alle avisrene skriver om de smarte Glostrup-røveres partisansøm er det
mærkeligt at ingen avis illustrerer denne tekniske sag.
Kender alle dem?
Er der kun eet design?

Fra : Bruno Christensen

Dato : 02-04-08 20:34

On Wed, 2 Apr 2008 21:04:07 +0200, Bo Warming wrote:

> Behøver politiet søm-måtter hvis de udsmider gode partisansøm fra helikopter
> eller fly - fjernestyrede Tårnfalk fly må kunne strø dem samtidig mange
> steder og billigt

En sømmåtte kan fjernes på sekunder, partisansøm, drysset fra noget
flyvende eller blot strøet, vil tage timer om ikke dage at fjerne.

--
MVH
Bruno

Fra : Bo Warming

Dato : 03-04-08 22:12

"Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> skrev i en meddelelse

> En sømmåtte kan fjernes på sekunder, partisansøm, drysset fra noget
> flyvende eller blot strøet, vil tage timer om ikke dage at fjerne.

Når en rigtig farlig flugtbilist skal stoppes , kan man leve med at
omridigere trafik indtl en opsamling er sket.
Læg radiosender i hver partisansøm og de kan findes elektronisk evt
opsamles af robot - hvis ikke bil eller helikopter med magnet kan klare
opsamling lynhurtigt

Fra : Hans Joergensen

Dato : 05-04-08 11:37

Bo Warming wrote:
> [...]
> Læg radiosender i hver partisansøm og de kan findes elektronisk evt
> opsamles af robot - hvis ikke bil eller helikopter med magnet kan klare

Det lyder billigt..

// Hans

Fra : Peter

Dato : 02-04-08 20:37

Bo Warming wrote:

> Behøver politiet søm-måtter hvis de udsmider gode partisansøm fra
> helikopter eller fly - fjernestyrede Tårnfalk fly må kunne strø dem
> samtidig mange steder og billigt

Måske oprydning bagefter er nemmere med politiets måtter.

> Når alle avisrene skriver om de smarte Glostrup-røveres partisansøm
> er det mærkeligt at ingen avis illustrerer denne tekniske sag.
> Kender alle dem? Er der kun eet design?

Jeg havde aldrig ikke om dem før dette røveri. TV-avisen/nyheder har
vist billeder af dem.

Fra : Martin Larsen

Dato : 02-04-08 20:44

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Behøver politiet søm-måtter hvis de udsmider gode partisansøm fra
> helikopter eller fly - fjernestyrede Tårnfalk fly må kunne strø dem

Vores politi sover tornerosesøvn og forstår slet ikke de smarte tekniske
metoder som bør anvendes for at være på forkant med mafia og højkriminelle
muhamsere.

Mvh
Martin

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-04-08 14:49

Martin Larsen wrote:
> Vores politi sover tornerosesøvn og forstår slet ikke de smarte tekniske
> metoder som bør anvendes for at være på forkant med mafia og højkriminelle
> muhamsere.

Enig, spred partisansøm på alle veje med det samme, så forebygges
røverier.. ;)

// Hans

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 03-04-08 19:38

Hans Joergensen wrote:

> Enig, spred partisansøm på alle veje med det samme, så forebygges
> røverier.. ;)
>
> // Hans

Spræng ungdomshuset i luften, mens åbningsfesten er på sit højeste. Så
forebygges fremtidige bil-afbrændinger.

Best regards
Martin Jørgensen

Hi, there. I'm just another signature motherfucker.

Fra : Bo Warming

Dato : 03-04-08 21:11

> Enig, spred partisansøm på alle veje med det samme, så forebygges
> røverier.. ;)

Politiet har sømmåtter som de sjældent når at få rullet ud hvor forbrydere
snart kommer og de har helikoptere der kun bruges til overvågning.

Hvorfor bruger de ikke militæres fly og præcisionsbombningsudstør og smider
partisansøm lige foran en flugtbilist?

Som med Ungdomshus ser vi at de holder med forbryderne og udskyder alt

Fra : Hans Joergensen

Dato : 05-04-08 11:37

Bo Warming wrote:
> Hvorfor bruger de ikke militæres fly og præcisionsbombningsudstør og smider
> partisansøm lige foran en flugtbilist?

Fordi det som med 99% af dine andre forslag om metoder politiet
kunne tage i brug, ikke vil kunne lade sig gøre at anvende det effiktivt?

// Hans

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-04-08 08:53

> Var det sådan nogen som røverne i Glostrup igår brugte?

Ja.

> Behøver politiet søm-måtter hvis de udsmider gode partisansøm fra
> helikopter eller fly - fjernestyrede Tårnfalk fly må kunne strø dem
> samtidig mange steder og billigt

Helikoptere og tårnfalkfly er hverken billige eller specielt velegnede.
Hvordan forestiller du dig, at en helikopter kan komme langt nok ned i
bymæssig bebyggelse, så den kan smide partisansømmene bare nogenlunde
nøjagtigt?

> Når alle avisrene skriver om de smarte Glostrup-røveres partisansøm
> er det mærkeligt at ingen avis illustrerer denne tekniske sag.

Samtlige indslag i TV har vist sømmene.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.