Hvorfor har Islam ikke haft en reformation~
Fra : Bo Warming

Dato : 28-03-08 17:02

Hvorfor har Islam ikke haft en reformation&oplysningstid?

Læser du Jesu lignelse om den rejsende, der kvæstedes af røvere og blev
hjulpet af den barmhjertige samaritan, så ser du kun mild kritik af det
jødiske præsteskab , der ikke gad hjælpe den lemlestede rejsende.

Det viser, at Jesus var inspireret af hellenisme og buddhisme og ikke af
Mellemøstens had, som i koranen viser sit junglelov-ansigt ved at djævelske
helvedssstraffe mod vantro og alle andre fjender udpensles som forbillede
for den terror, hvormed ægte rettroende muslimer skal erobre verden - og
allerede har gjort det vedr 1,3 mia tvangsomvendte mennesker fra Senegal til
Indonesien.

Muhamed kendte Jesu ord om at vende venstre kind til og elske sine fjender
og give både skjorte og kjortel til en tyv. Han foragtede disse ord og lod
sine åbenbaringer angribe sådan tossegodhed. Han programmerede sine følgere
til at frygte dommedagens terror og sine kalif- og imam-efterfølgere til at
lade daglig terror være påmindelse om helvedes pinsler efter dommedag for
alle, der ikke havde været perfekte helligkrigere.

Mildhed som den Jesu viste jødiske præster, havde Muhamed aldrig mod noget
menneske.

Pavestaten før Luther havde stor lighed med Mekkas næsegrus underkastelse =
Mekkas islam.

Det var jo romerske kejsere, der for at give deres skrantende imperium en
saltvandsindsprøjtning tvangsomvendte romere til kristendom, som havde vist
sig at have bedre styr på sit show i Romerrigets storbyer end andre sekter.

Pavestaten tvang konger til Canossa-gang og var magtfixeret, så paven fandt
på at brandskatte pr afladsbreve.

Fra 1300- til 1520- lå det i tiden overalt i Europa, at vi var blevet
påtrykt en u-europæisk tvangsreligion, der hadedes overalt fra briter til
bøhmere og MÅTTE omstyrtes, fordi den kuede almindelig europæisk basal
frihedstænkning.

Briternes John Wycliffe fik startet reformer, som Henry8 færdiggjorde og
Bøhmens Johan Hus inspireredes deraf til det samme - men brændtes af paven
som kætter.

Sådan martyrdød havde også ramt Martin Luther, hvis ikke han havde haft
sej alliance med fyrster og borgere, så han kunne skjule sig, og da han i
Worms provokerede med individualisme, helt som Geert Wilders nu provokerer,
turde pavemagten ikke brænde ham. Han var jo augustinermunk og gav den som
neddæmpet normaltysk individualist "Her står jeg, jeg kan ikke andet" og
han var så belæst i biblen som Adam Smidt og kunne som han begrunde alle
sine synspunkter udfra skriftsteder

Fyrsterne i NordTyskland og Skandinavien fik som belønning for at støtte
Luther al kirkegods og biskop-udnævnelsesret , og det affødte 30årskrigen,
hvor Frankrig sluttede sig til Sverige og droppede solkonge-katolicismen og
blev tolerance-fædrelandet über alles og centrum for oplysningstidens
fornuftsprægede og ytringsfri åndsliv.

Mellemøstens muslimer havde aldrig en kinamands chance for sådanne
velsignelser , for Muhamed vidste, at tvang skaber oprør, så han
programmerede til total underkastelse - hvilket ordet "Islam" betyder - og
kuede tidligt de troende med stive ritualer og had mod al kreativ,
selvstændig tænkning.

Så når osmanner-tyrkiske sultaner var begejstret for Vestens teknologi og
indførte biblioteker og trykpresse i Istanbul, så døde disse fremskridt
hurtigt ud og forsvand, og alt gik i stå (indtil Kejser Wilhelms tyskere
lærte Kemal Atatyrks officerer op i WW1).

Ondskaben i censur-ånden var værre end holocaust - der var ikke kim til
nytænkning så selv den dygtigeste "Luther" kunne aldrig have fået en
reformation op at stå - så lidt som man kan forestille sig at Naser Khader
kan lære at tænke kreativt a la Calvin, Zwingli, Grundtvig og Luther-

At ytringsfrihed er så totalt uforståelig for muslimer, som humor er for
regnorme, fremgår af koranens forbud mod sladder.

Sladder er hvad fik japanerne til at blive verdens mest avislæsende folk
hundred år før Gutenberg. Sladder er videnskabens overmand. Sladder er hvad
interesserer folk og er vejen til at ytringsfrihed bliver sundt smitsom.

Men ingen imam har sans for hvad giver folk trivsel og åndelig sundhed. Kun
hvad behager Allah har betydning, Når man hader sladder, så kan man aldrig
arbejde sig ud af censur, og nok er danske folkeskolelærere dygtige, men de
skal bruge mere end hundred år på evt at få muslimbørn til at respektere
debat så meget, som de respekterer kniv og bomber.

Fra : Jan Erik Hansen

Dato : 28-03-08 23:22

Bo Warming skrev:
> [...]
> skal bruge mere end hundred år på evt at få muslimbørn til at respektere
> debat så meget, som de respekterer kniv og bomber.

Utroligt kloge ord... respekt herfra!
Vil lige uddybe med at danske skolelærere vel primært skal undervise i
pensum og intet andet ?! Det er ligesom den siddende regerings politik
med elevplaner og landsdækkende test, offentliggørelse af testresultater
mv. Ud af en sådan politik kommer der aldrig andet end pensum læsning og
ingen almendannelse! Heller ikke af muslimbørn!
Vil man seriøst påvirke disse børn må der jo ske drastiske ændringer i
folkeskolens arbejde.