Hvorfor er det lige
Fra : /Peter

Dato : 24-03-08 18:36

at mordet på pakien får så stor opmærksonhed, og bliver udråbt som
racisstisk.

Det seneste mord på en dansker begået af de fremmede,
måske Marlene P. kan huske hvem og hvornår det var,
jeg husker det ikke, med et er vel ikke en måned siden,
fik højst et indslag i TV og blev ille udråbt som racistisk betinget.

Hvad er forskellen når mord begås af etniske danskere,
(hvilket frygteligt ord at bruge om danskere i deres eget land),
og når mord begåes af utilpassede fremmede?

Fra : Pernille

Dato : 24-03-08 18:53

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse
> [...]
> (hvilket frygteligt ord at bruge om danskere i deres eget land),
> og når mord begåes af utilpassede fremmede?

Fordi vores forventninger til etniske danskere er større, end til
andengenerationsindvandrere og lign.
- Men det er da også interessant...

Fra : /Peter

Dato : 24-03-08 19:16

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> "/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse

> Fordi vores forventninger til etniske danskere er større, end til
> andengenerationsindvandrere og lign.
> - Men det er da også interessant...

Især at det det der skal til for at få politikkkerne ud af æsken,
meget meget betænkeligt, synes jeg, er de fremmede mon
overbeskyttede og har forrang for "etniske danskere"?

Så er der vel tale om omvendt diskrimination.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 24-03-08 18:58

"/Peter" <nospam@no.mail> writes:

> Hvad er forskellen når mord begås af etniske danskere, (hvilket
> frygteligt ord at bruge om danskere i deres eget land), og når mord
> begåes af utilpassede fremmede?

Du laver en overforsimpling, hvis du mener at et en forbrydelse
pr. definition er racistisk, bare fordi gerningsmand og offer har hver
sin etnicitet.

Det sidste mord, hvor det var en ikke-dansk, der endte med at dræbe
en etnisk dansker, var den påsatte brand i Bramming. Det ser meget ud
til at være et tilfælde af forsikrijngssvindel, og kan derfor næppe
kaldes racistisk.

--
// Wegge
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching

Fra : /Peter

Dato : 24-03-08 19:14

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i en meddelelse

> Du laver en overforsimpling, hvis du mener at et en forbrydelse
> pr. definition er racistisk, bare fordi gerningsmand og offer har hver
> sin etnicitet.

Det er pressen der gør det.

> [...]
> en etnisk dansker, var den påsatte brand i Bramming. Det ser meget ud
> til at være et tilfælde af forsikrijngssvindel, og kan derfor næppe

Nu tænker jeg på det sidste kniv/kølleoverfald,
med døden til følge, begået af utilpassede fremmede.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 24-03-08 19:31

"/Peter" <nospam@no.mail> writes:

> Det er pressen der gør det.

Ikke i alle tilfælde. Og dit spørgsmål havde en underforstået
"Hvorfor ikke, når det er en perker, der slår en dansker ihjel."

> Nu tænker jeg på det sidste kniv/kølleoverfald, med døden til følge,
> begået af utilpassede fremmede.

Ren nysgerrighed: Hvis du ikke kan huske hvornår det var, hvordan kan
du så huske hvordan det har været omtalt i pressen?

Fra : /Peter

Dato : 24-03-08 19:42

> Ikke i alle tilfælde. Og dit spørgsmål havde en underforstået
> "Hvorfor ikke, når det er en perker, der slår en dansker ihjel."

Ja selvfølgelig, men det er vidst kun dig ikke fattede at det ikke
skulle
"underforstås" men forståes sådan.ikke meningen det

> Ren nysgerrighed: Hvis du ikke kan huske hvornår det var, hvordan kan
> du så huske hvordan det har været omtalt i pressen?

Fordi de netop ikke har fået samme medie dækning på paki-mordet har
fået.

Er du total fatsvag?

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 24-03-08 19:56

"/Peter" <nospam@no.mail> writes:

> Ja selvfølgelig, men det er vidst kun dig ikke fattede at det ikke
> skulle "underforstås" men forståes sådan.ikke meningen det

Hvad mener du?

> Fordi de netop ikke har fået samme medie dækning på paki-mordet har
> fået.

Du kan ikke huske omtalen, men kun at den ikke var der? Den samme
observation kan ligesåvel forklares med at din hukommelse ikke rækker
langt.

> Er du total fatsvag?

Det skulle jeg ikke mene. Jeg stiller spørgsmål, fordi din
argumentation er usammenhængende. Du undlader at svare. Det kan man
sikkert udlede en hel masse af, hvis man har god tid, men det har jeg
ikke. Så kan vi ikke droppe gættelegene, og aftale at vi bare besvarer
hinandens spørgsmål?

Fra : /Peter

Dato : 24-03-08 20:13

> [...]
> sikkert udlede en hel masse af, hvis man har god tid, men det har jeg
> ikke. Så kan vi ikke droppe gættelegene, og aftale at vi bare besvarer

Jeg har stillet 2 spørgsmål i denne tråds start, du besvarer med
forståelsesspørgsmål,
men svar på disse to simple spørgsmål:

1. Hvad er forskellen på når mord begås af etniske danskere,
og når mord begåes af utilpassede fremmede?

2.Hvorfor får mordet på pakien får så stor opmærksonhed,
og bliver udråbt som racisstisk ?

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 24-03-08 20:23

"/Peter" <nospam@no.mail> writes:

> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i en meddelelse

> 1. Hvad er forskellen på når mord begås af etniske danskere, og når
> mord begåes af utilpassede fremmede?

Den som forskellen på to mord begået af danskere, hvor det er andre
danskere der er ofrene. Med andre ord, forskellen er ikke noget der
kan gives en simpel forklaring på.

> 2.Hvorfor får mordet på pakien får så stor opmærksonhed, og bliver
> udråbt som racisstisk ?

Det er sådan de faktuelle omstændigheder ser ud for den del af
pressen du læser. Hvor er det i øvrigt du finder det omtalt som
racistisk? JP er ret langt nede på jorden,
f. eks. <http://jp.dk/indland/krimi/article1301185.ece>

Fra : /Peter

Dato : 24-03-08 20:34

> [...]

> pressen du læser. Hvor er det i øvrigt du finder det omtalt som
> racistisk? JP er ret langt nede på jorden,

Nu er det mest DR1 jeg har set omtalen af pågældende mord, og de
tilkendegiver ret mamge
racistiske undertoner som motiv.

At politikkerne først nu kommer på banen, er for uforståeligt, de skulle
have været der allerede
da Anthony Curra blev fuldstændig meningsløst dræbt.

Men måske var det lidt for følsomt, da det var fremmede mordrdere der
stod bag,
men nu når det er danskere er der mulighed for at politikerne vågner ,
så forhåbenligt vil
dramatiske ændringer i lovgivningen ramme de utilpassede fremmede
voldsmænd, men det kan
være de bliver underlagt særregler, som vi efterhånden er så vant til.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 24-03-08 20:42

"/Peter" <nospam@no.mail> writes:

> Nu er det mest DR1 jeg har set omtalen af pågældende mord, og de
> tilkendegiver ret mamge racistiske undertoner som motiv.

Nu *ser* jeg ikke så mange nyheder, men jeg hører og læser en
del. Jeg har læst og hørt nogle spæde pip om at et vidne har kaldt det
racistisk, men ellers har der været tale om ren spekulation, indtil
der er kommet klarhed over det. Nu du nævner DR, så kan jeg kun lige
finde denne ene skrevne artikel, der nævner noget somhelst om racisme,
og det er som sagt en udtalelse fra et øjenvidne.
<http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2008/03/21/190000.htm>

(Jeg springer over resten af dit indlæg, da det ikke lader til at
have noget at gøre med hvornår et mord bliver kaldt racistisk.)

Fra : /Peter

Dato : 24-03-08 20:52

> [...]
> finde denne ene skrevne artikel, der nævner noget somhelst om racisme,
> og det er som sagt en udtalelse fra et øjenvidne.

da nyheden var ny, dagen eller dagen efter, blev det straks udråbt med
racistiske motiver,
det er ALDRIG sket overfor de utilpassede fremmedes myrderier.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 24-03-08 20:57

"/Peter" <nospam@no.mail> writes:

> [...]

> da nyheden var ny, dagen eller dagen efter, blev det straks udråbt
> med racistiske motiver, det er ALDRIG sket overfor de utilpassede

Jamen, hvis det var så udbredt, skulle det ikke være svært for dig at
linke til en DR-udsendelse, hvor det skete. Alle DRs nyhedsudsendelser
er tilgængelige på nettet i mindst 7 dage, så jeg afventer din
dokumentation.

Fra : Martin Larsen

Dato : 24-03-08 20:29

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> en etnisk dansker, var den påsatte brand i Bramming. Det ser meget ud
> til at være et tilfælde af forsikrijngssvindel, og kan derfor næppe

De har bare været revnende ligeglade med om "danskerluderen" kom i livsfare
;-|

Mvh
Martin

Fra : /Peter

Dato : 24-03-08 20:35

> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i meddelelsen

> De har bare været revnende ligeglade med om "danskerluderen" kom i
> livsfare ;-|

Det er netop hele min pointe i dene tråd, nu er det en paki, og så er
den sgu gal.

Fra : Kim2000

Dato : 24-03-08 20:58

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse
> at mordet på pakien får så stor opmærksonhed, og bliver udråbt som
> racisstisk.

Naturligvis fordi det er en nyhed og sjældent.

Fra : Malene P

Dato : 24-03-08 21:12

> [...]
> (hvilket frygteligt ord at bruge om danskere i deres eget land),
> og når mord begåes af utilpassede fremmede?

Jeg hedder Malene og erindrer ikke, at de fremmede for nyligt har myrdet
danskere. Der var jo den italienske turist og de fremmede myrder jo dygtigt
løs indenfor egne rækker. Derimod har de fremmede gjort mange forsøg på i
flokke at dræbe tilfældige danskere -det har været alt for let at finde
links til historier om den slags, hvilket jo bestemt ikke passer de frelste
og faktaresistente her i gruppen.

Malene P

Fra : Sten Schou

Dato : 24-03-08 22:50

--
Any society that would give up a little liberty to gain a little security
will deserve neither and lose both.
"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i meddelelsen
> [...]
> (hvilket frygteligt ord at bruge om danskere i deres eget land),
> og når mord begåes af utilpassede fremmede?

Racismen gælder som bekendt kun en vej, sådan har det været i mange år, og
det bliver der helt sikkert ikke lavet om på.

Hilsen Sten