Lars Løkke sagen storm i et glas vand
Fra : Jesper

Dato : 22-03-08 14:37

Ekstra Bladet har gennemgået Lars Løkkes repræsentative bilag som
minister og synderne er, med EBs ord, begrænsede:

Fra hans ministertid er det 40 cigaretter på skatteydernes regning samt
våde vare en aften i byen der kostede skatteyderne 1.157 kr i 2002

Lars Løkke bespiste også Strukturkommissionen til en kurvertpris af
1.337 kr. Tommelfingerreglen siger max 1.000 kr pr kuvert. Der var 26
mand tilstede. Det var i 2004

Der er med andre ord ikke meget at "smuds" at grave op om Lars Løkke i
hans ministertid.
--
Jesper
On the 7th day, God rested.... Chuck Norris took over.

Fra : Kim2000

Dato : 22-03-08 14:53

> [...]
> mand tilstede. Det var i 2004
>
> Der er med andre ord ikke meget at "smuds" at grave op om Lars Løkke i

Næh, ikke meget, men nok til at enhver anden offentlig ansat ville være
blevet fyret på stedet. Medmindre man er leder naturligvis, dem gælder der
særlige regler for. De må gerne stjåle lidt, herregud det er jo kun
småbeløb.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 22-03-08 17:35

Kim2000 wrote:

> [...]
> blevet fyret på stedet. Medmindre man er leder naturligvis, dem gælder der
> særlige regler for. De må gerne stjåle lidt, herregud det er jo kun

Du vrøvler. Hvis man ellers gør et godt arbejde og kun begår små fejl,
så sker der intet andet end at man får at vide at man ikke skal gøre det
igen.

Best regards
Martin Jørgensen

Hi, there. I'm just another signature motherfucker.

Fra : Tveskaeg

Dato : 22-03-08 17:47

On Sat, 22 Mar 2008 14:37:05 +0100, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Der er med andre ord ikke meget at "smuds" at grave op om Lars Løkke i
>hans ministertid.

Det er også ligemeget nu, der er skrevet meget om denne sag og det
klæber.

Et år fra nu vil folk sige, Lars Løkke..?, var der ikke noget med at
han købte løs på skatteydernes regning?

Og det er det der tæller.

Sagen er bare det seneste i krigen mellem V og K.

Der er personer i begge de partier der indædt hader hinanden af et
godt hjerte.

De konservative har ikke glemt venstres rolle i at vælte Henriette
Kjær som forbrugerminister i den forrige regering.

De vælger så en borgmester i nordsjælland til at affyre skuddene denne
gang, han har alligevel passeret sidste salgsdato og stiller ikke op
næste gang så dette er en gratis omgang for ham.

Fra : Lykke

Dato : 22-03-08 19:09

Tveskaeg skrev:

> Et år fra nu vil folk sige, Lars Løkke..?, var der ikke noget med at
> han købte løs på skatteydernes regning?
>
> Og det er det der tæller.

Anders Fogh Rasmussen? var der ikke noget med at han bedrev kreativ
bogføring?

Manden er som bekendt statsminister i dag!

Fra : Joakim

Dato : 22-03-08 19:18

"Lykke" <j@n.pedersen> skrev i en meddelelse

> Anders Fogh Rasmussen? var der ikke noget med at han bedrev
> kreativ bogføring?

Nej, det var embedsmændene i Skatteministeriet.

> Manden er som bekendt statsminister i dag!

Ja, heldigvis for det.

Fra : Tveskaeg

Dato : 22-03-08 21:54

On Sat, 22 Mar 2008 19:08:31 +0100, "Lykke" <j@n.pedersen> wrote:

>Anders Fogh Rasmussen? var der ikke noget med at han bedrev kreativ
>bogføring?
>
>Manden er som bekendt statsminister i dag!

Der er den forskel at Fogh ikke havde brugt af skatteydernes penge til
eget forbrug, han havde blot udskudt en regning til næste års budget.

Der er mange vælgere der rykker en regning til næste måned så det
tilgives hurtigt af vælgerne.

Men jeg er glad for du at nævnte præcist denne sag.

Manden der lækkede oplysningen til pressen var Erik Skov Pedersen,
daværende ministersekretær for Finansminister Henning Dyremose.

Dyremose og Fogh sloges om Schlutters gunst i regeringens centrale
koordinationsudvalg og lækket skulle tjene til at stække fogh i den
henseende.

Men sagen løb af sporet da oppositionen lugtede blod.

Erik Skov Pedersen er gift med Henriette Kjær der mange år senere
måtte gå af som forbrugerminister efter rod i privat økonomien.

De oplysninger er der mange i det konservative parti der mener blev
lækket af venstre.

Nu skydes der så tilbage på Løkke af en konservativ der alligevel ikke
har noget at tabe.

Det er meget naivt at tro at det her er noget han gør på egen hånd og
for sjovs skyld. Dertil er der alt for meget på spil.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 23-03-08 15:12

Tveskaeg wrote:

> [...]
>
> Det er meget naivt at tro at det her er noget han gør på egen hånd og
> for sjovs skyld. Dertil er der alt for meget på spil.

Hvor har du alle dine gætterier fra? De er ikke rigtige.

Den konservative borgmester havde (har) en form for stridsforhold til
Lars Løkke og derfor gjorde han det på egen hånd. *Efterfølgende* har
parti-toppen sat ham på plads og givet ham valget mellem at skride eller
rette ind.

Han skred! Det viser at det ikke var aftalt spil! Derudover er det vist
først efterfølgende at han ikke stiller op til næste valg - han har fået
for mange fjender i det lokale byråd, selvom han reelt set bare har
gjort sin "borgerpligt".