Profetens fødselsdag
Fra : Knud Larsen

Dato : 20-03-08 13:57

Over halvdelen af de danske muslimer er ateister, - iflg en som Vadmand og
flere andre apologeter

Her er et indlæg fra en folkeskolelærer-blogger - den
mega-moderate-milde-muslim Gülay Kocbay:

Skrevet af; Muwatta.dk

I dag er det en meget særlig dag. En af de mest velsignede dage - og ifølge
mange ‘ulama, den mest velsignede dag - på hele året. Dette er dagen hvor
Allah nedsendte Sin Elskede til jorden som en stor nåde for hele universet.
Dette er dagen hvor profeternes segl, de retskafnes leder, imamernes imam og
Allahs Elskede blev født. Ja, dette er dagen hvor vor elskede Profet og
Sendebud (Allahs fred og velsignelser være med ham) blev født, ham, hvis
navn er så sødt for tungen og så smukt at man føler sig uværdig til at
fremsige det. Hans navn er Muhammad (salla Llahu ‘alayhi wa sallam) - men
vær forsigtig i fremsigelsen af det. Rens tungen med faste og med
lovprisning, med recitation og anråbelse, og først dernæst vov at fremsige
det navn, for det navn bør ikke fremsiges af en respektløs og beskidt tunge,
som er travlt optaget med at tale om hvad Allah hader, for så at bringe Hans
Elskedes navn på den.

Men dette er altså dagen hvor Profeten Muhammad (Allahs fred og velsignelser
være med ham) blev født d. 12. rabi’ al-awwal. Dette er en glædesdag for
hele den muslimske umma, og faktisk hele menneskeheden, undtagen de folk som
Allah har frataget glæden over Allahs glæde.

Der er gavn for alt og alle i Profetens (Allahs fred og velsignelser være
med ham) ankomst. Muslimer opnår gavn ved hans vejledning, ved hans lys, ved
hans bekymring for sit folk og ved hans forbøn for dem hos Allah, og de
opnår gavn ved hans væren deres middel for at opnå Allahs tilfredsstillelse.
Ikke-muslimer opnår gavn ved hans ankomst, idet Allah afværger Sin straf fra
dem, hvorimod tidligere folk blev udryddet for deres ulydighed overfor deres
profeter. Men Profeten Muhammads (Allahs fred og velsignelser være med ham)
nåde er så omfattende at den ikke standser der - selv dyr og selv ubesjælede
ting opnår gavn fra hans anskomst. Dyr opnår retfærdighed ved ham og jorden
bliver mere værd fordi den har kysset hans smukke fødder - fred og
velsignelser være på hvert støvkorn som har berørt hans sål, og fred og
velsignelser være på enhver som dufter til den jord og kysser den! For der
er ingen tvivl; det som har berørt ham og det som berører ham, det er det
meste hellige og det mest ophøjede af sin type i hele universet.

Ord kan ikke gøre vores elskede Profet (Allahs fred og velsignelser være med
ham) retfærdighed, hvilket Imam al-Busayri skrev i sin Qasida burda:

fa mablaghu al-’ilmi fihi annahu basharun
wa annahu khayru khalqi Llahi kullihimi

Den yderste grad af vor viden om ham er at han er et menneske
Og sandelig er han den bedste af hele Allahs skabelse
Så vore ord kan aldrig gøre ham retfærdighed; der findes ingen lovprisning
som er “nok”, for når Allah Selv er Den Der lovpriser Ham, er det aldrig
muligt for noget skabt eller noget menneske at konkurrere med Allah. Men alt
hvad vi gør er blot et ydmygt forsøg på at udtrykke vor kærlighed og
ærbødighed, vor længsel og vor afsavn, i håb om at han vil acceptere os og
hjælpe os, i dette liv og på dommedagen.(Muwatta.dk)

Denne video fortæller meget godt, hvem Profeten (fvmh) var, og hvad han stod
for - og herfra ønsker jeg alle muslimer som har den samme store kærlighed
til Profeten (fvmh) en glædelig Mawlid-al-Nabi!

Fra : /Peter

Dato : 20-03-08 14:11

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

Hvad har det med politik at gøre, skulle det ikke have været i
dk.videnskab.religion eller familie.privat.foedselsdag?

En pædofil landevejsrøver har intet med politik at gøre.

Fra : Knud Larsen

Dato : 20-03-08 14:41

/Peter wrote:
> [...]
> dk.videnskab.religion eller familie.privat.foedselsdag?
>

> En pædofil landevejsrøver har intet med politik at gøre.

Du har da vist ikke læst aviser for nylig?

Fra : /Peter

Dato : 20-03-08 15:00

> Du har da vist ikke læst aviser for nylig?

Men herhjemme er religion og politik adskilt.

Fra : Knud Larsen

Dato : 20-03-08 16:51

/Peter wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> Men herhjemme er religion og politik adskilt.

Ja, godmorgen

Fra : Wilstrup

Dato : 20-03-08 17:38

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i meddelelsen

> Men herhjemme er religion og politik adskilt.

Det samme siger man jo om sport - og alligevel er der nogen
der mener at Danmark skal boykotte OL i Kina p.g.a.
Tibetspørgsmålet. Latterligt.

Det var latterligt da OL blev boykottet i USA af Reagan og det
er latterligt at man vil forsøge at boykotte OL i Kina. Endnu
har end ikke USA ymtet et ønske om dette, men det kommer nok,
hvis det står til Bush.

Fra : Jens Bruun

Dato : 20-03-08 17:52

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> Det var latterligt da OL blev boykottet i USA af Reagan og det
> er latterligt at man vil forsøge at boykotte OL i Kina.

Du glemte et enkelt, latterligt OL-boykot. Har du helt glemt Sovjetunionens
og marionetters latterlige boykot af OL i Los Angeles?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Rea721

Dato : 20-03-08 23:41

> Du glemte et enkelt, latterligt OL-boykot. Har du helt
> glemt Sovjetunionens og marionetters latterlige boykot af
> OL i Los Angeles?

Wilstrup glemmer ikke sådan noget, men hvis man ikke taler om det...er det
der ikke.

--
Rea721 AKA Leon Andrea. Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende
skal overholde hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min

Fra : Wilstrup

Dato : 21-03-08 13:19

"Rea721" <skod3@721.dk> skrev i meddelelsen

> Wilstrup glemmer ikke sådan noget, men hvis man ikke taler
> om det...er det der ikke.

Vrøvl. Jeg har i en anden tråd svaret på dette spørgsmål, men
jeg finder det stadig var latterligt at man boykottede USSR
ved OL i 1980 - og at man så i 1984 formentlig sagde tak for
sidst, ændrer ikke det forhold at det var USA der begyndte sin
konkrete sammenblanding af politik og sport i 1980 som det
første land. Ikke engang ved OL i Hitlertyskland blev sådan
noget forsøgt.

Fra : N_B_DK

Dato : 21-03-08 16:22

"Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message
> Ikke engang ved OL i Hitlertyskland blev sådan
> noget forsøgt.

I 1936 havde Hitler endnu ikke vist hans mørke sider, (eller mørkeste
sider), så dit eks holder ikke helt vand, men det er jo meget sjældent noget
af det du skiver gør det.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Sten Schou

Dato : 21-03-08 00:02

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i meddelelsen

> Det var latterligt da OL blev boykottet i USA af Reagan og det er
> latterligt at man vil forsøge at boykotte OL i Kina. Endnu har end ikke
> USA ymtet et ønske om dette, men det kommer nok, hvis det står til Bush.

Reagan boykottede OL i USA....hmmm, det må have været i Los Angeles 1984, og
da deltog USA, så vidt jeg husker. Lader til, at Wilstrup har fået lidt for
mange påskebryg.....

Hilsen Sten

Fra : Wilstrup

Dato : 21-03-08 13:33

"Sten Schou" <dot@dotdot.com> skrev i meddelelsen

> Reagan boykottede OL i USA....hmmm, det må have været i Los
> Angeles 1984, og da deltog USA, så vidt jeg husker. Lader
> til, at Wilstrup har fået lidt for mange påskebryg.....

Du kender heller ikke din historie. I 1980 var der arrangeret
OL i Moskva. 12 lande med USA i spidsen boykottede disse lege,
og der blev lavet en alternativ OL i LA.

Reagan forbød simpelthen sportsfolk at rejse til Sovjetunionen
for at deltage i OL og truede dem med alle landsens ulykker
hvis de gjorde det alligevel.

eller fra Wiki, som du selv gladeligt citerer fra:

"Sommer-OL i 1980 i Moskva blev ramt af boykot i hidtil uset
grad. Sværvægtslande som Japan, Vesttyskland og USA blev
hjemme i protest over Sovjetunionens invasion af Afghanistan.

Danmark deltog men med sin egen form for protest over
invasionen. Danmark stillede op under OL-flaget og ikke
Dannebrog, og de danske guldmedaljevindere hørte den olympiske
hymne i stedet for Kong Christian stod ved højen Mast.

Til trods for USA og Vesttysklands fravær var legene i mange
discipliner af høj standard. 36 verdensrekorder og 73
olympiske rekorder blev sat."

http://da.wikipedia.org/wiki/Sommer-OL_1980

og så den anden side:
Sommer-OL i 1984 i Los Angeles blev ligesom Sommer-OL i Moskva
fire år tidligere ramt af en massiv boykot. Denne gang var det
Sovjetunionen og de øvrige østblok-lande (med undtagelse af
Rumænien og Jugoslavien), der boykottede legene på grund af
deres utilfredshed med sikkerheden. Eller det er den
officielle udgave. Alle vidste et eller andet sted, at det var
ren gengældelse for 1980.

I Los Angeles begyndte folk at snakke om, at OL var blevet for
kommercielt, især fordi tv-rettighederne var så dyre. Et
samtaleemne, der er aktuelt den dag idag.

http://da.wikipedia.org/wiki/Sommer-OL_1984

M.a.o. Tag nu og drik lidt mælk i stedet for den umådeholdende
mængde af spiritus du har indtaget på det seneste.

Så prøv nu at standse din indtag af påskebryg.

Fra : Joakim

Dato : 21-03-08 13:52

> [...]
>
> Til trods for USA og Vesttysklands fravær var legene i mange
> discipliner af høj standard. 36 verdensrekorder og 73 olympiske

Ja, dit elskede DDR var jo allerede dengang milepæle foran hvad
angik forskning og anvendelse af doping. Men ellers enig. Politik
og sport bør holdes adskilt.

Fra : Sten Schou

Dato : 21-03-08 23:49

> [...]

> Du kender heller ikke din historie. I 1980 var der arrangeret OL i Moskva.
> 12 lande med USA i spidsen boykottede disse lege, og der blev lavet en

Jo, jeg kommenterede blot hvad du selv skrev, nemlig at OL i USA blev
boykottet af Reagan, og det gjorde det ikke, USA deltog i legene i Los
Angeles.....

Hilsen Sten