ingefærolie ???
Fra : Erik Nielsen

Dato : 08-06-08 02:49

Hej
Forleden dag fik jeg serveret salat med ingefærvinaigrettedressing, syntes det
smagte godt og vil gerne lave det selv.
Til ingefærvinaigretten skal bruges ingefærolie, som man åbenbart kan købe; men kan
jeg ikke lave det selv?
Jeg tænker at mose noget ingefær, blande det op i noget olie og lade det trække en
tid.
Men hvilken olie? olivenolie?

--
Erik

Fra : Henrik

Dato : 08-06-08 09:16

Er helt sikker på at, hvis du river frisk ingefær ud i noget olivenolie
eller en mere smagsløs variant som rapsolie eller lignende, så skal du nok
kunne eksperimentere dig frem til den rette smag.
Henrik

Fra : Margrete Johansen

Dato : 08-06-08 09:45

http://www.urtegaarden.dk/Ingef%C3%A6rolie-324.aspx

Margrete/ www.smagsuniverset.dk

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 08-06-08 09:50

Margrete Johansen skrev:

> http://www.urtegaarden.dk/Ingef%C3%A6rolie-324.aspx

Der må da være himmelvid forskel på en æterisk olie, der
doseres med dråbetæller og så den ingefærolie, som man
skal bruge 4-5 spiseskefulde af i en ingefærvinaigrette?

--
Herluf :·)

Fra : Erik Nielsen

Dato : 08-06-08 10:15

Tak Herluf
Det er nemlig lige det der gør mig nervøs ved at købe ingefærolie, tænk hvis jeg
brugte massage- eller dufteolie i min dressing !

--
Erik

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-06-08 12:44

> Det er nemlig lige det der gør mig nervøs ved at købe ingefærolie,
> tænk hvis jeg brugte massage- eller dufteolie i min dressing !

Hehe.

Køb en gang ingefær, afpels den, skær den i passende stykker, smid den i en
gang olivenolie, og lad den trække nogle dage/uger før brug. Hvor svært kan
det være?

Hvis det går helt galt, vælter din investering på maks. 50 kroner nok
budgettet?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.