udlænding
Fra : Peter

Dato : 06-06-08 18:38

Hej

jeg er en ikke-danskstatsborger (kommer fra New Zealand), men har
permanent opholdstilladelse og har boet og arbejdet i Danmark i lidt
over 13 år.

Kan jeg miste min opholdstilladelse hvis jeg rejser ud af Danmark i
længere tid (fx 1 - 1½ år)?

Er det derefter "nemt" at generhverve opholdstilladelsen, eller skal
man starte forfra? Jeg rejser med familien, jeg beholder mit job i
Danmark (arbejder "over internettet"), og jeg ejer et hus i Danmark,
hvis nogen af den information har betydning.

Er der et sted man kan finde en "let-læselig" udgave af reglerne om
opholdstilladelsen i Danmark?

Tak,
Peter

Fra : penta@panto.com

Dato : 06-06-08 19:21

"Peter" <xdzgor@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvis nogen af den information har betydning.
>
> Er der et sted man kan finde en "let-læselig" udgave af reglerne om

Prøv her:
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/spoergsmaal_og_svar/generelt/tilbagerejsetilladelse.htm

venligst
tomov