Suvlakispyd
Fra : Kurt Hansen

Dato : 05-06-08 15:17

Jeg har en opskrift til en marinade, som skulle være til græsk suvlaki. Om
den er helt original ved jeg ikke, men god er den:

2 1/2 dl kinesisk soya
4-5 spsk vindruekerneolie (evt. raps) ikke olivenolie
1/2 tsk cauennepeber
2 fed knust hvidløg
2 spsk. frisk ingefær (revet på råkostjern) el. 2 tsk. ingefærkrydderi
4 spsk sesamfrø - evt. ristet.

Kyllingekød, kalkun eller svinekød skæres i tern og ligger i marinaden ca.
6 timer og de stikkes på bambusspyd sammen med skiver af løg og rød eller
grøn peber. Man kan evt. sætte en skive røget medister imellem også.

(Marinaden kan ikke genbruges - men skal smides ud).

God fornøjelse.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ole

Dato : 06-06-08 16:45

Kurt Hansen wrote:
> [...]
> grøn peber. Man kan evt. sætte en skive røget medister imellem også.
>
> (Marinaden kan ikke genbruges - men skal smides ud).

Skal de også steges ?

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Lou

Dato : 06-06-08 17:25

On Fri, 06 Jun 2008 17:45:22 +0200, Ole wrote:

> Skal de også steges ?

Det vil jeg overlade til hver enkelt, men jeg synes de bliver bedst efter
en let grillning