Hvornår kan jeg lukke op?
Fra : Ly

Dato : 30-03-08 10:37

Hej Gruppe.

Har I et godt råd til, hvordan vi bærer os ad?

Vores elskede MisseMor døde desværre for lidt over en måned siden af
sukkersyge.
Jeg svor, vi ikke skulle have kat igen...(er stadig meget kede af det
og savner hende!!).

Alligevel blev jeg tilbudt at overtage en 6 år gammel mis, ellers
ville den blive aflivet.
Ja...så måtte den jo hjem og bo hos os.

Den har er meget kælen, meget rolig og fejler ikke spor.
De tidligere ejere har lukket hende ud og ind, som på normal vis.
Nu har hun været hos os i 13 dage og er så småt begyndt at få øjnene
op for livet udenfor.

Hvor lang tid skal vi vente, før vi lukker hende ud, og hvordan skal
vi gøre det?

Der går en stor sort han gennem vores have nu og da, og den nye "lille
mis" vejer selv kun 3,5 kg. Er ærlig talt lidt bekymret for, at han
skal tæve hende eller måske jage hende væk?

Mvh
Ly

Fra : Henny Stewart

Dato : 30-03-08 17:53

"Ly" <anneliepedersen@hotmail.com> skrev i meddelelsen

Hvor lang tid skal vi vente, før vi lukker hende ud, og hvordan skal
vi gøre det?

-
Når man får en kat fra kattehjemmet her i byen, siger de, at man skal vente
mindst 14 dage, inden man begynder at lukke kræet ud. Dertil er I jo ved at
være kommet. Jeg ville nok gå ud i haven sammen med katten og holde godt øje
med den de første dage. Det kan såmænd vise sig, at den slet ikke _tør_ gå
ud til at begynde med, katte er meget forskellige, når det gælder "mod".

Det ideelle er jo nok en lukket kattegård eller en have med hegn om, det er
da i hvert fald noget, jeg selv har på ønskesedlen.

Pøj pøj med det.

--
Mvh. Henny Stewart
http://danskeord.dk/

Fra : Bonnie

Dato : 30-03-08 18:02

"Ly" <anneliepedersen@hotmail.com> wrote in message
[...]

Vi overtog Fidusen fra min onkel i sommers. Og det var lige da det var
allervarmest. Han ankom torsdag aften og tirsdag formiddag kunne vi ikke
holde mere på ham - han var klar. Så vi lukkede ham ud og forsøgte at følge
efter.. pludselig forsvandt han! Jeg stillede hans mad og kattebakke ud på
terrassen og der gik kun en time så kom han tilbage og ville ind og sove.

Siden den dag er han blevet lukket ud og ind flere gange om dagen uden
problemer. Det kan godt være at vi har været heldige med Fidusen - men der
har i hvertfald ikke været nogle problemer på trods af den korte "karantæne"

MVH Bonnie

Fra : Sabina H.

Dato : 30-03-08 22:01

[...]

***

Jeg ville vente til hun selv gør antegn til at ville ud, altså IKKE opfordre
hende, og som andre har anbefalet, ville jeg gå ud sammen med hende de
første par gange, sådan at hun reelt finder ud af hvad der er hjem og hvor i
egentlig befinder jer....

umiddelbart ville jeg ikke bekymre mig om nabokatten, især hvis i viser lidt
varsomhed med at lukke hende ud i starten... vores gamle (nu afdøde) hankat,
havde været indekat hele sit liv, men da vi flyttede i hus sidste sommer,
insisterede han på at komme ud, MEGET kort tid efter blev han jagtet af
nabokatten, så han balrede totalt tegneserieagtigt ind i vores terassedør,
og videre rundt om huset.... kun for at luske hele vejen rundt, og smutte
uset ind ;)

--
Knus,
Sabina