Subnotebooks - det svære valg
Fra : iSteen

Dato : 05-06-08 12:03

Jeg skal lige love for, markedet er ved at eksplodere med små
lite-bærbare i 2500-prisklassen

Dem der har tålmodighed til at vente et par måneder, har sikkert
fordelen af et større udbud

Asus EEE (som skulle komme i løbet af 1-2 uger til 2400,-)
http://event.asus.com/eeepc/microsites/en/index.htm

Acer Aspire One (ultimo juli)
www.comon.dk/news/ny.minicomputer.fra.acer_36383.html

MSI Wind
http://gear.comon.dk/news/anmelderrost.msi.wind.paa.markedet.idag_15694.
html

HP 2133 (lækker men prisen på 4000 trækker ned)
www.pcworld.dk/art/9938?fpindex&fppos=1&a=block&i=113

Dell Mini-Inspiron
http://gear.comon.dk/news/dell.lufter.mini-baerbar_15677.html

Alpha 400 (den ultra skrabede dims, til halv pris)
www.bestlinkeshop.com/index.php?cat1=&lang=en&msg=Session%20Expiried!&s=

Alle med Linux som (gratis) OS

Hvad ville I vælge?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 06-06-08 07:10

iSteen wrote:

> Hvad ville I vælge?

Jeg ville vælge at spørge i bærbar-gruppen

Jesper Poulsen

Fra : Redshoes

Dato : 10-06-08 21:29

Jeg stod med den lille Asus Eee i hånden i Singapore for kort tid siden og
var liiiige ved at købe den, fordi den var så let, under et kilo, internet,
Open Office, skidt med den manglende harddisk, vi bruger bare en USB-stick.
Men jeg syntes, at skærmen var for dårlig. Desuden kører den Linux, og det
betyder, at du ikke kan ændre tastaturet til DK, som du kan med Windows. Nu
har jeg næsten fortrudt, for den kostede mindre end 2.000 kr. i
EDB-supermarkedet i Singapore, der er ingen moms altså a priori 25%
billigere end i skatteplagede Dk, iøvrigt et fantastisk sted, Lim Square,
masser af forretninger med EDB i seks etager. Livlig konkurrence! Nu venter
jeg på Acer og Dell. De er nok bedre. Fremtiden er nok en stor maskine
hjemme og på arbejde og en superlet til tasken, nem at bære, nem at håndtere
i lufthavn og fly. Flyt dokumenterne op på Google dokumenter og notebook og
billederne på flickr. Brug nettet som ekstern harddisk!
Per

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 15-06-08 21:21

"Redshoes" <nyhavn@city.dk> writes:

> Jeg stod med den lille Asus Eee i hånden i Singapore for kort tid siden og
> var liiiige ved at købe den
[snip]

Jeg var ret overrasket over at finde at priserne i Singapore var
*højere* end i Danmark, for bl.a. USB sticks, da jeg har der i
November 2006!

Kai