Sorry. The administrator has banned your I~
Fra : Vidal

Dato : 02-06-08 11:41

Sorry. The administrator has banned your IP address. To contact the
administrator click here

Jeg får denne meddelelse, når jeg går ind på:

http://www.cdrom-guide.com/forums/showthread.php?t=261289

Er der nogen, der ved, hvad det handler om,
jeg gør intet ulovligt.

Jeg bruger webspeed og har dynamisk ip

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 02-06-08 11:56

On Mon, 02 Jun 2008 12:41:06 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> Sorry. The administrator has banned your IP address. To contact the
> administrator click here

Hvorfor klikker du ikke "here", hvor administratoren skriver, at du
skal klikke og sender ham en mail og beder om en forklaring og/eller
en ændring?

-A

Fra : Vidal

Dato : 02-06-08 12:10

Asbjorn Hojmark skrev:

> Hvorfor klikker du ikke "here", hvor administratoren skriver, at du
> skal klikke og sender ham en mail og beder om en forklaring og/eller
> en ændring?

Det var det første, jeg gjorde:

This Message was undeliverable due to the following reason:

Dansk forklaring, klik her:
http://postmaster.tdc.dk/publish.php?id=2870

Each of the following recipients was rejected by a remote mail server.
The reasons given by the server are included to help you determine why
each recipient was rejected.

Recipient: <webmaster@www.cdrom-guide.com>
Reason: This server does not accept mail for that address (#5.7.1)

This message is generated automatic, and you do not have to answer
Reply to <postmaster@abuse.mail.dk> only if you feel this message to be
in error, and please explain why you think it's an error.

Reporting-MTA: dns; fep51.mail.dk
Arrival-Date: Fri, 30 May 2008 23:19:04 +0200
Received-From-MTA: dns; fep40.mail.dk (195.41.46.140)

Final-Recipient: RFC822; <webmaster@www.cdrom-guide.com>
Action: failed
Remote-MTA: dns; qs7.pair.com (209.68.63.209)
Diagnostic-Code: smtp; 553 This server does not accept mail for that
address (#5.7.1)

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Vidal

Dato : 02-06-08 12:24

Vidal skrev:

[ban]

> http://www.cdrom-guide.com/forums/showthread.php?t=261289

Jeg kan tilføje, jeg erindrer ikke nogensinde at
have været på siden før. Så det kan umuligt være
noget *jeg* har gjort, der afstedkommer ban'et.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Hauge

Dato : 02-06-08 12:25

Vidal wrote:
> Sorry. The administrator has banned your IP address. To contact the
> administrator click here

Har du ikke lige kørt en længere tråd i dk.edb.internet?
For dem der ikke normalt læser i den gruppe, så kunne du jo lige have
skrevet at du for flere dage siden startede en 100% lignende tråd der, så
folk ikke behøver skrive det samme her.

/Hauge

Fra : Vidal

Dato : 02-06-08 12:31

Hauge skrev:

> Har du ikke lige kørt en længere tråd i dk.edb.internet?

Jo.

> For dem der ikke normalt læser i den gruppe, så kunne du jo lige have
> skrevet at du for flere dage siden startede en 100% lignende tråd der, så
> folk ikke behøver skrive det samme her.

Ja. Det havde været nemmere at krydsposte, men da
vidste jeg ikke denne gruppe eksisterede.

Sådan set er jeg også ligeglad med -

http://www.cdrom-guide.com/forums/showthread.php?t=261289

Men hvis det nu viser sig, jeg er banned fra en række
sider, kan det jo godt blive surt.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Hauge

Dato : 02-06-08 12:34

Vidal wrote:
> Men hvis det nu viser sig, jeg er banned fra en række
> sider, kan det jo godt blive surt.

Som jeg så lige har skrevet i den anden tråd, så *kunne* det jo være en
fejlopsæting på dette forum.. Der er vel ikke nogen speciel grund til at
blive ved med at råbe op om det. Vær kreativ, få kontakt til admin på en
alternativ måde, det er faktisk nemt..

/Hauge

Fra : Vidal

Dato : 02-06-08 13:14

Hauge skrev:

> [...]
> fejlopsæting på dette forum.. Der er vel ikke nogen speciel grund til at
> blive ved med at råbe op om det. Vær kreativ, få kontakt til admin på en

Altså, hold kæft og vær smuk.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Hauge

Dato : 02-06-08 13:16

Hejsa
Vidal wrote:
> Altså, hold kæft og vær smuk.

Hehe, den første del er måske nem nok, men kan ikke helt finde ud af hvordan
man klarer den anden

Mvh Hauge

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 02-06-08 13:43

On Mon, 02 Jun 2008 13:30:54 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> Men hvis det nu viser sig, jeg er banned fra en række sider, kan
> det jo godt blive surt.

Så vidt jeg kan se, er det ikke dig, men administratoren af netop den
side, der har et problem.

-A

Fra : Stig Johansen

Dato : 02-06-08 17:06

Hauge wrote:

> [...]
> For dem der ikke normalt læser i den gruppe, så kunne du jo lige have
> skrevet at du for flere dage siden startede en 100% lignende tråd der, så

Og hvis man kigger på dem der har svaret med kan/kan ikke, så bemærker men
at dem, der oplever det samme(banned( har 80.x.x.x adresser, hvorimod dem
(fra TDC) der ikke er 'banned' ligger på 87.x.x.x

Stig Johansen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 02-06-08 17:19

On Mon, 02 Jun 2008 18:06:19 +0200, Stig Johansen <wopr.dk@gmaill.com>
wrote:

> Og hvis man kigger på dem der har svaret med kan/kan ikke, så bemærker men
> at dem, der oplever det samme(banned( har 80.x.x.x adresser, hvorimod dem
> (fra TDC) der ikke er 'banned' ligger på 87.x.x.x

Det illustrerer det tydeligt, at administratoren er inkompetent, for
sådan uddeler man jo ikke adresser. Jeg fik samme fejlmeddelelse i dag
fra en 80-adresse, der ikke har noget med TDC at gøre.

-A

Fra : Stig Johansen

Dato : 02-06-08 18:33

Asbjorn Hojmark wrote:

> Det illustrerer det tydeligt, at administratoren er inkompetent,

Jeg har svært ved at erklære mig uenig.
Nu var det så bare en observation, og jeg har ingen idé om hvad de banner på
- om det er /8 /16 eller whatever...
Men useriøst er det i hverfald.

Stig Johansen

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 02-06-08 18:55

"Stig Johansen" <wopr.dk@gmaill.com> skrev i meddelelsen

> Jeg har svært ved at erklære mig uenig.
> Nu var det så bare en observation, og jeg har ingen idé om hvad de banner
> [...]

Måske banner de på denne her: http://www.spamhaus.org/pbl/index.lasso?

Mogens

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 02-06-08 20:31

On Mon, 2 Jun 2008 19:54:55 +0200, "Mogens Nielsen"
<willeFJERNDETTEmoesgade@gmail.com> wrote:

> Måske banner de på denne her: http://www.spamhaus.org/pbl/index.lasso?

Nej, det er ikke den.

-A

Fra : Vidal

Dato : 02-06-08 20:39

Mogens Nielsen skrev:

> "Stig Johansen" <wopr.dk@gmaill.com> skrev i meddelelsen

> Måske banner de på denne her: http://www.spamhaus.org/pbl/index.lasso?

http://www.spamhaus.org/pbl/query/PBL038862

This IP range has been identified by Spamhaus as not
meeting our policy for IPs which should deliver
'direct-to-mx' mail to PBL users.

- you need to turn on "SMTP Authentication" in your
email software settings -

??

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : skibber

Dato : 03-06-08 10:14

On 02-06-2008 12:41:02, Vidal wrote:

> [...]
>
> http://www.cdrom-guide.com/forums/showthread.php?t=261289
>
> Er der nogen, der ved, hvad det handler om,

Det gør jeg også og jeg bruger slet ikke dem til
noget.

Det er en fejl fra Webmaster.

/skibber

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 03-06-08 20:13

Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote in news:4843ce41$0$56771
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> [...]
>
> http://www.cdrom-guide.com/forums/showthread.php?t=261289
>
> Er der nogen, der ved, hvad det handler om,

For at starte en ny indgang til spørgsmålet, så forstår jeg ikke
hvorfor en web-side har brug for at sortliste. En (indgående) mail
server - OK! Men en web-server? En spammer kan da ikke sende sit lort
ud gennem en web-server, eller hva'... ?

Jeg oplevede noget tilsvarende, at min ip-adresse var listed engang
jeg var kunde hos TDC, ved at min mail kom tilbage med oplysning om,
at ip-adressen var listed på en RBL. Ved at følge nogle spor - links
- fik jeg oplyst, at "anmelderen" var sys-op på et større dansk
dagblad, der dengang tilhørte fagbevægelsen (og sidenhen er blevet
lukket og resterne nu hedder noget med A*) og jeg var ret sikker på,
at vedkommende sys-op plejede at "hænge ud" - dvs læse - en obskur
nyhedsgruppe i Nordunet hierakiet.

Jeg postede så en klage over denne sys-op i nordunet-gruppen og kort
efter (nogle timer) var listingen ophævet og jeg kunne så igen sende
min mail.

Det var under Mohammedkrisen og således inspireret krævede jeg, at
den pågældende sys-op sagde undskyld for denne krænkelse.

Det skete nu ikke, at han sagde undskyld, men for at gøre en lang
historie kortere, så skal du ha' fat i den person der har "black
listed" adressen og be' om - eller værre - at spærringen ophæves. Det
er nemmest.

--
Literary prizes are like hemorrhoids. Eventually ever asshole gets
one.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 04-06-08 07:49

On 03 Jun 2008 19:13:14 GMT, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com>
wrote:

> [...]
> server - OK! Men en web-server? En spammer kan da ikke sende sit lort
> ud gennem en web-server, eller hva'... ?

Der er meget dårligt (usikkert) forum-software derude, og der er også
'forum-spammere', der udnytter det. Det går 'kun' ud over brugerne af
det pågældende forum, men det kan jo være slemt nok. Desuden forsøger
de tilsyneladende at hæve deres 'rank' i søgemaskinerne ved at sprede
URLs i rå mængder.

-A

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 04-06-08 07:55

Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> writes:

> [...]
>server - OK! Men en web-server? En spammer kan da ikke sende sit lort
>ud gennem en web-server, eller hva'... ?

Selvføligelg kan man da det. Alle steder, hvor brugerne kan sende
indhold, er i fare for at blive udnyttet af spammere.

http://activy.qwer.dk/index.php?title=DVB%3F_Hvad_snakker_du_om%3F
er for eksempel blevet grundigt spammet...

>Jeg oplevede noget tilsvarende, at min ip-adresse var listed engang
>jeg var kunde hos TDC, ved at min mail kom tilbage med oplysning om,
>at ip-adressen var listed på en RBL.

Dét - og alle andre blacklists - er jo alene modtagerens problem.
Hvis han/hun ikke ønsker at kommunikere med legitime folk, så må
det da være vedkommendes eget problem. Jeg forstår ikke, hvorfor
afsenderen skal spilde sin tid med at få ophævet den slags.

Afskriv vedkommende som inkompetent - eller i hvert fald som offer
for egen manglende indsigt i RBLs - og så er den ikke længere. Er
det et firma, så notér at det ikke er et firma, man skal handle
med. Hvis de ikke kan finde ud af at vælge RBLs uden reelt impact,
er der sikkert mange andre ting, de heller ikke kan finde ud af.

Mvh.
   Klaus.

Fra : PerX ...

Dato : 16-06-08 19:11

In article <4843ce41$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
vidal@webspeed.dk says...

> Sorry. The administrator has banned your IP address. To contact the
> administrator click here
>
> Jeg får denne meddelelse, når jeg går ind på:
>
> http://www.cdrom-guide.com/forums/showthread.php?t=261289

Ditto.

Men vi kan læse den via http://megaproxy.com - haha ! Luret ;)