Returret for 117 gang ;)
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 03-06-08 07:46

Hej!

Fandt flg. tekst hos Azomedia under betalingsformer:

Efterkrav (45,00 DKK)
Bemærk Afhenter du ikke pakken på posthuset inden 7 dage, og den
derefter returneres til os, vil du blive opkrævet et gebyr på 150,00 kr.
samt fragt.

Må man dét? Så vidt jeg ved svarer en uafhentet pakke til at returnere
varen, og der skal man vel ikke betale for.

Bruger altid Visa Dankort, men studsede bare over deres betingelse.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Per Christoffersen

Dato : 03-06-08 08:11

> [...]
>
> Må man dét? Så vidt jeg ved svarer en uafhentet pakke til at returnere
> varen, og der skal man vel ikke betale for.

Hvis du handler som forbruger:
Du skal betale for returfragten, hvis der er udgifter til den.
Herudover skal du ikke betale for noget, og firmaet må ikke opkræve penge
hos dig for andet.

At undlade at afhente pakken er specifikt beskrevet i loven, som en af
måderne man akn anvende sin fortrydelsesret på, så der er ikke så meget at
diskutere.

/Per

Fra : Gilbert....\(5750\)

Dato : 03-06-08 08:22

> [...]
> varen, og der skal man vel ikke betale for.
>
> Bruger altid Visa Dankort, men studsede bare over deres betingelse.

det er jo en tysk forretning, så de bruger vel ikke dansk lov
Adressen er:
EU Pack GmbH
Westerallee 155
D-24941 Flensburg
Germany

--
Hilsen Gilbert Rønhave

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 03-06-08 09:20

"Gilbert....\(5750\)" <gilbert@roen[remove]have.dk> writes:

> det er jo en tysk forretning, så de bruger vel ikke dansk lov

Når de helt tydeligt henvender sig til danske kunder, så kan man ikke
blive stillet ringere end den danske lov.

Mvh Trine