Udlæg
Fra : palleborgselius@gmai~

Dato : 02-06-08 01:40

Jeg har en gammel skatte gæld kørende.
Mit spørgsmål er om det er lovligt at skattevæsnet "hæver" min søns
børnebidrag som indsættes på min konto fra anden kommune hvor hans
moder bor?
Jeg bor i udlandet og min konto anmvedes udelukkende til indsættelse
af børnebidrag fra min søns moder, hvor efter jeg overføre beløbet til
min søn
Det er jo min søn der bliver straffet i denne sag?
Håber at høre fra jer
Hilsen
PB

Fra : Bo

Dato : 02-06-08 03:14

On 2 Jun., 10:39, palleborgsel...@gmail.com wrote:
> [...]
> min søn
> Det er jo min søn der bliver straffet i denne sag?

Din søns moder kan overføre børnebidraget direkte til din søns konto..
Hvorfor skal det være så besværligt

Fra : Holst

Dato : 02-06-08 10:32

palleborgselius@gmail.com wrote:

> [...]
> min søn
> Det er jo min søn der bliver straffet i denne sag?

Det er jo uhensigtsmæssigt. Du må få barnets moder til at indsætte
pengene direkte på barnets konto frem for på din.

Fra : Rea721

Dato : 02-06-08 12:46

<palleborgselius@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Mit spørgsmål er om det er lovligt at skattevæsnet
> "hæver" min søns børnebidrag som indsættes på min konto
> fra anden kommune hvor hans moder bor?

"Din søns børnebidrag" ?? Forklar hvad du mener med "din søns børnebidrag"

> Jeg bor i udlandet og min konto anmvedes udelukkende til
> indsættelse af børnebidrag fra min søns moder, hvor efter
> jeg overføre beløbet til min søn

Der er vist mere i den sag end du gir udtryk for.

> Det er jo min søn der bliver straffet i denne sag?

I såfald er det din skyld, hans moder kunne blot indsætte dem dirrekte på
hans konto, hvis det nu var det der var tilfældet.

Hvis du med "din søns børnebidrag" mener de penge den ene forældre skal skal
betale den anden forældre så er pengene dine og ikke din søns, og det er jo
nok derfor barnets mor betaler dig, fordi det skal hun, korrekt?
Hvis hun betalte direkte til din søn ville du senerer, med rette, kunne
påstå og bevise at du ikke havde modtaget børnebiddraget fra barnets mor.

Det er en udbredt misforståelse at børne biddrag er "børnenes penge" og det
samme gælder for "børne checken".

--
Rea721 AKA Leon Andrea. Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende
skal overholde hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min