Milano i August - Har du et par erfarringe~
Fra : Magnum

Dato : 31-05-08 01:59

Hej derude,

Jeg har netop indkøbt to Billund-Bergamo, Milan flybiletter med
Ryanair, afgang den 6. August og hjemkomst den 20 august.

Pris for min dejlige kone og jeg, tur/retur, incl. 2 kufferter (som
koster ekstra) kr. 724,- alt incl.

Jamen for pokker det er billigt......!!!! Hertil kommer selvfølgelig
parkering i Billund 14 dage, 10 liter benzin og en bustur fra Bergamo
til Milano, som koster tur/retur kr. 180 for os begge.

Så har vi købt 14 dages ophold på et 4 stjernet Hotel, Grand Hotel
Puccini, som ligger 500 meter fra central station hvor bussen sætter
os af. Pris hos Ryanairhotels, kr. 6.595 incl. morgenmadsbuffet for os
begge 2. Dette syntes jeg faktisk er rimeligt for et 4 stjernet,
selvom jeg har en forestilling om at kvaliteten kan være lidt
"sydlandsk" alligevel.

I umiddelbar nærhed af hotellet, ca. 500 meter, er en stor park med
små søer, og jeg håber at vi kan gå derhen om aftenen og medbinge
vores medbragte engangsgriller og gasblus, så turen ikke bliver alt
for dyr.

Og hvorfor fortæller jeg nu alt dette... Simpelthen fordi jeg gerne
vil anbefale andre at købe disse billig flybiletter og selv planlægge
turen. Det er nemt og der er ingen problemer i det. Vi har rejst flere
gange til London og Barcelona, og alt er bestilt hjemmefra, uden
problemer. (Dog med hotelkvaliteter købt på Easyhotel med ringe
standard)

Og nu til mine spørgsmål:

Min kone og jeg er lidt facinerede af at rejse til storbyer, dog uden
at være specielt historisk eller kulturelt interesserede. Men vi
syntes gamle byer er charmerende og det er nok til os.

1. Har du et godt rejsetip til en udflugt i nærheden af Milano. Evt.
natur, zoo, park eller lignende?

2. Kender du et offentlig badested, pool eller spa, vi kan besøge nu
vi er der så længe?

3. Andre tips?

Behøver vi det blå sygesikringsbevis til Italien?

Håber at du/I vil tage tid til at besvare dette indlæg, som
forhåbentlig også kan være værdifuldt for andre kommende Milano
rejsende.

På forhånd tak!!!!

Henrik - Herning (PS: Jeg skal nok svare på diverse indlæg)