Fortrydelsesret ved onlinekøb
Fra : Lasse Hoelgaard

Dato : 01-06-08 11:27

Hvornår gælder de 14 dages returret fra? I reglerne hos den webshop jeg lige
har købt noget fra, skriver de flg i deres betingelse:

§ 10. Returret
10.1 Som privat internetkunde er du beskyttet af forbrugeraftaleloven og har
således 14 dages returret. Returretten løber fra modtagelsesdagen.

Gælder det så fra den dag hvor postbudet har forsøgt afleveret pakken, eller
først datoen hvor jeg afhenter pakken på posthuset (som kan være 7 dage
senere)? Ved hjælp af T&T-nummeret på pakken kan afhentningsdagen nemt
dokumenteres.

-Lasse

Fra : Allan Soerensen

Dato : 01-06-08 12:01

"Lasse Hoelgaard" <snoop@fedt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller først datoen hvor jeg afhenter pakken på posthuset (som kan være 7
> dage senere)? Ved hjælp af T&T-nummeret på pakken kan afhentningsdagen

Returretten gælder fra den dag hvor *du* får varen udleveret. leveringen har
ikke fundet sted før.

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 01-06-08 15:36

hvor længe gælder retur retten så?

fx afhenter en vare på posthuset d. 1. skal jeg så senest sende den d. 14 så
sælger har den d. 15 eller kan jeg vente med det til d. 15 så sælger har
pakken d. 16?

tæller lørdagen. søndage og helligdage med i de 14 dage?

mvh.

Nikolai R. jensen

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-08 16:21

"Nikolai R. jensen" <ng@spritstiv.dk> skrev :

>tæller lørdagen. søndage og helligdage med i de 14 dage?

Hvorfor skulle de dage ikke tælle med - man har 14 dage at afprøve
noget i - det kan man jo sagtens gøre *de* dage
--
Jan_stevns