AU og eller NZ ?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 29-05-08 17:29

Om ca. et halvt år har jeg tænkt mig at rejse 5-6 uger til Australien
og/eller New Zealand. I den forbindelse har jeg nogle spørgsmål til
gruppen:

Jeg kunne godt tænke mig at lave et 1-3 dages ophold i Singapore eller Hong
Kong (andre forslag?) begge veje. Hvad med flybilletter, er det en fordel
at købe dem allerede nu, eller vil sådanne langdistancebilletter måske
endda blive billigere med tiden?

Så vidt jeg véd er New Zealand visumfrit for danskere, men hvad med
Australien, skal man stadig have visum dertil?

Claus

Fra : Kim Andersen

Dato : 29-05-08 18:17

Jeps

Til Australien skal du have visum- kan fåes på ambasaden eller online på
nettet.

Australien har den mest anerledes natur

NZ har den flotteste natur

Kim

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 29-05-08 18:18

> [...]
> Kong (andre forslag?) begge veje. Hvad med flybilletter, er det en fordel
> at købe dem allerede nu, eller vil sådanne langdistancebilletter måske

Med de stigende oliepriser er det nok utopi at tro på billigere billetter.
Jeg ville købe dem nu. Singapore er efter min mening undervurderet. Vi havde
3 rigtig gode dage, men gud i himlen hvor er det varmt! Og fugtigt! Og dyrt
at overnatte!

> Så vidt jeg véd er New Zealand visumfrit for danskere, men hvad med
> Australien, skal man stadig have visum dertil?

Det skulle man for 12 måneder siden, men det kunne man nemt ordne på nettet.
Se mere på www.um.dk.

Kennet

Fra : Rikke

Dato : 29-05-08 18:48

Bestil billetterne nu, eller snart, da de stiger og stiger. Snakkede
bl.a. med et rejse bureau om det og hun sagde at man altid skulle
bestille sine rejser længe før da der var mest at spare da de stiger
pga skatter og ja olie priser har vist også sin effekt.

Jeg har hørt at New Zealand skulle være dejligst og flottest
naturmæssigt, men hvorfor tager du ikke begge lande nu hvor du er nede
i området?

Jeg aner desværre ikke ret meget om visum, men mine veninder var
dernede i 5 måneder, som selvfølgelig er noget andet end 5-6 uger, du
skal være dernede, men de havde da visum. Men ellers har du vel dit
turist visum? Er det ikke 3 måneder det gælder?

Rikle

Fra : Carsten Keller

Dato : 30-05-08 07:49

"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> wrote in message
> [...]
> gruppen:
>
> Jeg kunne godt tænke mig at lave et 1-3 dages ophold i Singapore eller

Bangkok og Kuala Lumpur er også en mulighed i det hjørne af verden. Ville
foretrække BKK af de to, men Singapore er også kanon, skal et smut forbi om
en måneds tid på vej til Indonesien

Keller

Fra : Claus E Beyer

Dato : 04-06-08 17:39

> [...]

> Så vidt jeg véd er New Zealand visumfrit for danskere, men hvad med
> Australien, skal man stadig have visum dertil?

Jeg takker for de input der er kommet indtil nu.

Jeg har fundet en fristende flyrejse på www.flybillet.dk:

17. nov 17:45 København 17. nov 18:55 London Heathrow
17. nov 21:30 London Heathrow 18. nov 17:50 Hong Kong
18. nov 19:20 Hong Kong 19. nov 07:10 Sydney

17. dec 15:50 Sydney 17. dec 22:05 Hong Kong
17. dec 23:35 Hong Kong 18. dec 04:50 London Heathrow
18. dec 06:55 London Heathrow 18. dec 09:50 København

Dog vil jeg gerne lægge noget ophold ind i Hongkong på både ud- og hjemtur.
Hvordan gør man det på nettet?

Egentligt overvejer jeg at købe flybillet helt til New Zealand og lægge et
ophold ind både i Hong Kong og i Sydney/Melbourne.

Claus

Fra : Bjørn Christian Tørr~

Dato : 04-06-08 20:03

Claus E Beyer <ceb.news@gmail.com> wrote:

: Jeg har fundet en fristende flyrejse på www.flybillet.dk:
: Dog vil jeg gerne lægge noget ophold ind i Hongkong på både ud- og hjemtur.
: Hvordan gør man det på nettet?

Et godt, gammeldags reisebyrå kan jo alltids hjelpe deg med det, men du
kan fint klare det selv også. For slike pakker tror jeg Qantas er best.
Det som er litt dumt med Qantas er at de vel kanskje ikke flyr fra
Danmark? Men om du kan komme deg til London, så ser det av
http://www.qantas.com.au/regions/dyn/eu/gb/specials/marchOffer
ut til at om du bestiller innen 18. juni, så kan du få
London - Hong Kong - <Australia> - Hong Kong - London for litt
over 8000 danske kroner, og det er en god pris. For noen kroner
ekstra kan du også en flight fra Australia til New Zealand inkludert,
se "Dreamtime"-tilbudet.

Tilbudet gjelder også fra Edinburgh, Newcastle og Manchester.

Jeg har ikke sett noe så godt tilbud fra for eksempel Tyskland,
men det finnes kanskje muligheter derfra også. Spør Qantas
eller deres samarbeidspartner, British Airways.

God tur!

Bjørn
http://bjornfree.com/