Hvilken blækprinter til billige print
Fra : Trelborg, fjern xxx

Dato : 28-05-08 22:16

Er på jagt efter en blækprinter som skal være billig i drift.
Ikke til fotos, men af og til med mange farver - fx. print af krak-kort.
Må gerne være en som er egnet til refill af blækpatroner - hvad fungerer
bedst der.

Fra : Max

Dato : 28-05-08 22:46

Hej Trelborg

> Er på jagt efter en blækprinter som skal være billig i drift.

Måske du skulle overveje en farvelaserprinter, de er jo
blevet meget billige og på sigt kan det måske godt være
den billigste løsning pr. print.

--
Mvh Max

Fra : Trelborg, fjern xxx

Dato : 29-05-08 20:50

Jeg har en farvelaser. Samsung CLP-500.
Den koster en formue i drift. Selv om jeg ikke synes at ret meget af arealet
er farvelagt så kører den max 1000 ark på et sæt patroner - og de koster
altså næsten 3000 kr. for de 3 farver.
Sort kører noget længere.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 29-05-08 21:17

On Thu, 29 May 2008 21:49:34 +0200, "Trelborg, fjern xxx"
<trelborgxxx@kabelmail.dk> wrote:

> [...]
>er farvelagt så kører den max 1000 ark på et sæt patroner - og de koster

Det forstår jeg ikke - Jeg har storebror'en CLP-550N der så vidt jeg
er orienteret har samme engine. Den har udskrevet foreløbig 5000 sider
uden patronskift ??

Eneste udgift jeg har, er waste toner beholderen der må skiftes en
gang imellem...

<mlr>

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 29-05-08 22:08

Trelborg, fjern xxx wrote:
> Jeg har en farvelaser. Samsung CLP-500.
> Den koster en formue i drift. Selv om jeg ikke synes at ret meget af arealet
> er farvelagt så kører den max 1000 ark på et sæt patroner - og de koster

Den må være defekt. Har aldrig oplevet en laser være så forslugen.

Jesper Poulsen

Fra : Max

Dato : 30-05-08 06:56

Hej Trelborg

> [...]
> arealet er farvelagt så kører den max 1000 ark på et sæt patroner -
> og de koster altså næsten 3000 kr. for de 3 farver.

Tror du ikke den fejler et eller andet, den skulle kunne lave
7000 sider med 5% dækning på farvepatronen.

Ps: du kan få 3 nye farvelaserprintere for den pris du
giver for den tonerudskiftning.

--
Mvh Max

Fra : lars

Dato : 30-05-08 08:39

> Ps: du kan få 3 nye farvelaserprintere for den pris du
> giver for den tonerudskiftning.
>
> --
> Mvh Max

men tonerne i de nye laserprintere er aldrig helt fulde de indeholder vist
kun et begrænset mængte pulver og så er man ligevidt

hilsen lars

Fra : Max

Dato : 30-05-08 09:42

Hej lars

> men tonerne i de nye laserprintere er aldrig helt fulde de indeholder
> vist kun et begrænset mængte pulver og så er man ligevidt

Det er så et udsagn jeg ikke kan kende, de seneste 4-5 printere
jeg har sat op her nu samme tonerindhold som nye patroner.

--
Mvh Max

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 30-05-08 14:39

lars wrote:

> men tonerne i de nye laserprintere er aldrig helt fulde de indeholder vist
> kun et begrænset mængte pulver og så er man ligevidt

Og den påstand har du dokumentation for?

Jesper Poulsen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 28-05-08 23:05

"Trelborg, fjern xxx" <trelborgxxx@kabelmail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Ikke til fotos, men af og til med mange farver - fx. print af krak-kort.
> Må gerne være en som er egnet til refill af blækpatroner - hvad fungerer

Canon printere. F.eks. Pixma 4500.
Til den kan man købe uoriginale patroner til 20 kr. stk, hvor man så selv
skal flytte en lille chip. Med chip kan de fåes uoriginalt til 55 kr.
stykket.

Kurt

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 29-05-08 05:40

Trelborg, fjern xxx wrote:

> Ikke til fotos, men af og til med mange farver - fx. print af krak-kort.

Hvis du ikke skal udprinte fotos, skal du ikke have en blækprinter. Snup
en _god_ farvelaser, feks Xerox Phaser 6130. Jeg har 6120'eren
(forgængeren) og den laver faktisk habile fotoudskrifter også.

Jesper Poulsen

Fra : Rado

Dato : 29-05-08 11:28

On Thu, 29 May 2008 06:40:14 +0200, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

>Hvis du ikke skal udprinte fotos, skal du ikke have en blækprinter. Snup
>en _god_ farvelaser, feks Xerox Phaser 6130. Jeg har 6120'eren
>(forgængeren) og den laver faktisk habile fotoudskrifter også.

Kan man bruge (eller findes der specielt) fotopapir til
farvelaserprintere?

--
Rado

The greatest obstacle to discovery is not ignorance
but the illusion of knowledge.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 29-05-08 14:42

Rado wrote:

> Kan man bruge (eller findes der specielt) fotopapir til
> farvelaserprintere?

Fotopapir til blækprintere giver sikkert ikke et fornuftigt resultat
(jeg har aldrig prøvet), men der findes fotopapir til laserprintere.

Jesper Poulsen

Fra : lars

Dato : 29-05-08 15:00

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Fotopapir til blækprintere giver sikkert ikke et fornuftigt resultat
> (jeg har aldrig prøvet), men der findes fotopapir til laserprintere.

> [...]

har du et link til photopapir til lasere jeg har ikke kunne finde det

Fra : Max

Dato : 29-05-08 16:15
Fra : Ukendt

Dato : 29-05-08 17:56

Trelborg, fjern xxx skrev:
> [...]
> Ikke til fotos, men af og til med mange farver - fx. print af krak-kort.
> Må gerne være en som er egnet til refill af blækpatroner - hvad fungerer

Jeg har i tidernes morgen købt en Canon Pixma MP800 printer, som laver
rigtig flotte udskrifter!
Den har nu snart udskrevet over 2000 sider med mine gamle originale
patroner, som er blevet fyldt op et utal af gange.
Fordelen ved blækpatronerne er, at der er en lille tank i patronen, som
gør det ekstremt nemt at genopfylde dem.
Se her, hvordan man gør:
http://www.fyldselv.dk/showDescription.php?cartridgeId=250

Ved siden af, har jeg købt 250 ml dunke med farve, og de har holdt i
snart 5 år. (Den sorte er dog blevet udskiftet med en ny)

Men alt i alt, har jeg brugt ca 2000 kr på printeren dengang den kom
frem, og ca 600 på farverne, som kan holde et par år endnu.

Dette har været min billigste printer, og denne blev valgt pga. de gode
patroner.

Håber du finder en printer+patroner, som du bliver glad for.

/Jacob